Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Filsystemet


ramstein

Rekommendera Poster

Som gammal PC Windows användare så saknar jag ett bra sett att komma åt hela operativsystemets filsystem i Leopard. Känns inte som om Finder hittar allt från Root och ner i filsystemet utan man måste gå ut i terminalen för att komma åt filerna. Någon som har en lösning antingen via Finder eller 3:e parts program ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova Pathfinder.

Ok tackar så mkt skall ta mig en kik på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Mac-användare behöver du oftast inte bry dig om systemfiler och var de ligger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som gammal PC Windows användare så saknar jag ett bra sett att komma åt hela operativsystemets filsystem i Leopard. Känns inte som om Finder hittar allt från Root och ner i filsystemet utan man måste gå ut i terminalen för att komma åt filerna. Någon som har en lösning antingen via Finder eller 3:e parts program ?
Anledningen är ju förstås att man egentligen normalt sett inte har någon anledning att ändra några filer på så låg nivå. Och om man behöver göra det så fungerar för det mesta med unix alla sökfunktioner bra nog utan att man behöver extra program. Det handlar ju mest om inställningsfiler och dessa ändrar man ändå inte någon annanstans än i terminalen. Vad är det för filer du söker?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag hade installerat om systemet och skulle slänga det gamla systemet såg jag att det bestod av ungefär 25.000 filer!

 

Som Tema säger så har man nog ingen anledning till att gå in och rota där, såvida man inte vet exakt vad man gör. De filer man kan behöva titta på eller kontrollera ligger i de olika Bibliotek-mapparna som man når via Finder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...