Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gott nytt


gabriel.fjellander

Rekommendera Poster

gabriel.fjellander

Jag ville bara hälsa alla medlemmar och icke medlemmar på detta forum ett gott nytt kyrkoår! Må det bli till välsignelse!

 

Gabriel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är 1:a advent nu;- tror att det betyder "ankomst". Kyrkoåret börjar och snart är det jul! :jultomte:

post-15013-1196554307.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle väl kunna kalla mig agnostiker alt. ateist. Gick ur svenska kyrkan sgs direkt när jag fyllde 18 o blev myndig.

 

Hade ingen om att det fanns särskilda kyrkoår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl bara instämma på Rickards inlägg.

 

Jag har förvisso inte gått ut svenska kyrkan, men det är väl bara en tidsfråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gabriel.fjellander
Skulle väl kunna kalla mig agnostiker alt. ateist. Gick ur svenska kyrkan sgs direkt när jag fyllde 18 o blev myndig.

 

Vad bra! :)

Hur det nu är så är det ju ändå bäst om man bara är med i föreningar och samfund man vill vara med i. Jag är aktiv medlem i Svenska Kyrkan och jag personligen tycker bara Svenska Kyrkans medlemstapp är bra, då det gör att de som verkligen tror och vill vara med i kyrkan blir en större andel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra! :)

Hur det nu är så är det ju ändå bäst om man bara är med i föreningar och samfund man vill vara med i. Jag är aktiv medlem i Svenska Kyrkan och jag personligen tycker bara Svenska Kyrkans medlemstapp är bra, då det gör att de som verkligen tror och vill vara med i kyrkan blir en större andel.

Ja, det gäller att se det positivt. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra! :)

Hur det nu är så är det ju ändå bäst om man bara är med i föreningar och samfund man vill vara med i. Jag är aktiv medlem i Svenska Kyrkan och jag personligen tycker bara Svenska Kyrkans medlemstapp är bra, då det gör att de som verkligen tror och vill vara med i kyrkan blir en större andel.

 

Visst är det kanon :rolleyes: Även här är det bara en tidsfråga innan religionen får min avskedsansökan. Att jag inte gjort det tidigare har snarare baserats på lättja och "bättre saker att göra" än något annat.

 

Kyrkoår kände jag till tidigare dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...