Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbooken stänger inte av sig....?


Vigor54

Rekommendera Poster

Hejsan...

 

Har på senare tid med min macbook fått problem med att den inte stänger av sig. Jag kör Leopard, men från första början va det inget problem det kom efter ett tag. När jag stänger av datorn så stänger den ner allt förutom att den surrar lite grann så man hör att den fortfarande är på sen kan man inte göra något annat än att hålla inne startknappen tills den dör... Jag har testat med att formatera om den och det hjälpte ett tag men sen kom det tillbaka igen.

 

Är det någon som vet vad man kan göra åt det?

 

MvH

Victor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...
ralphdavidthornell

Har precis samma problem och håller på att bli tokig på det här.

 

Datorn stänger endast av sig om jag har haft igång den några minuter.

 

Har jag arbeta med den under en dags tid så stänger den inte av sig utan står med vit skärm med äpplet och det går en cirkel runt runt i en evighet.

 

 

Extremt tacksam för svar.

 

Har testat att göra säker start eller vad det kallas när man håller nere pilen men det har inte hjälpt.

 

 

Mvh

 

David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av/på, fläktar och andra funktioner på låg nivå sköts av en krets som heter SMC och den kan bli korrupt och ska återställas. Kolla noga i länken för instruktioner för bärbara är längre ner. Testa detta och se om det blir bättre. Det brukar bli det...Tummeupp.gif SMC är för sig själv och en formattering av hårddisken påverkar inte den.

 

http://macworld.idg....-att-uppgradera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...