Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iWork - ny mac användare

Tant Brun

Recommended Posts

Hej! Jag är ny macanvändare. Jag är lärare och behöver göra presentationer som jag kan använda i jobbet, men skolan har bara pc. Jag funderar på att köpa iWork 08.Går det bra att bara föra över till pinneminnet och ta med och plugga in på pc för att köra på smartboard?

Tack på förhand!

Tant Brun

A_bite_of_the_apple

för att köra en Keynote-presentation krävs en Mac.

du kan dock öppna Keynote-presentationer i Microsoft PowerPoint. Att det ser förjävligt ut och att nästan alla funktioner försvinner är en annan femma.

Du kan annars köpa Microsoft Office för mac

Vad är Smartboard?

Jag har en annan fråga på samma ämne.

Jag är också nu på mac, och mitt iwork har flippat över på engelska menyer. Hur gör jag för att byta tillbaka till svenska menyer?

/harald

Programmet finns inte på svenska och har aldrig funnits på svenska.

Förtydligande: Menyer o.s.v. finns inte på svenska, men rättstavning och liknande finns. (Förresten, fanns det inte till mac OS 9 eller något sånt? Har för mig att jag har sett det...)

Lycka till, Trew

Hej! Jag är ny macanvändare. Jag är lärare och behöver göra presentationer som jag kan använda i jobbet, men skolan har bara pc. Jag funderar på att köpa iWork 08.Går det bra att bara föra över till pinneminnet och ta med och plugga in på pc för att köra på smartboard?
En möjligt lösning är också att exportera som PDF-slideshow, quicktime-film eller flash-"film". Någon av dessa lösningar borde fungera även för jobbet. Och med Keynote kan du göra riktigt fina presentationer. Flash finns på alla datorer nu för tiden, Quicktime går åtminstone att ladda ner om det inte är installerat på windowsdatorn, pdf är ju den nya dokumentstandarden så det borde finnas installerat även på de flesta windowsdatorer (i pdf får du också en enhetlig fil som håller för lång tid framöver och ser likadan ut på alla datorer och i princip i alla program).

Hej

Jag brukar göra presentationen i Keynote och sedan expotera den som en Quicktime film för att sedan köra den helskärmsläge.

Fördelen med de är att man kan behålla alla effketer man har i presentationen.

Kan berätta att dom som såg min presentationen blev impad av effekterna jag hade.

En möjligt lösning är också att exportera som PDF-slideshow, quicktime-film eller flash-"film". Någon av dessa lösningar borde fungera även för jobbet. Och med Keynote kan du göra riktigt fina presentationer. Flash finns på alla datorer nu för tiden, Quicktime går åtminstone att ladda ner om det inte är installerat på windowsdatorn, pdf är ju den nya dokumentstandarden så det borde finnas installerat även på de flesta windowsdatorer (i pdf får du också en enhetlig fil som håller för lång tid framöver och ser likadan ut på alla datorer och i princip i alla program).

Precis.

Med PDF går det att att ha med på en iTouch eller iPod och koppla upp mot en TV.

Kommer inte ihåg vad programmet heter,

men såg det gör ca. ett år sedan på www.macupdate.com

Hej och välkommen till forumet, föresten. :geros:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...