Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Grafikkortet som ingår i iMacen!


Jonasboy

Rekommendera Poster

Hur bra klarar man sig på ett grafikkort på 128 MB som följer med 20 tums iMacen!? Någon som har erfarenhet av detta?

 

Det som den ska funka till är lite lättare spel och film och bildbehandling!

 

Är det lätt om man vill uppgradera sitt grafikkort på en iMac!? Någon som har något att rekomendera isåfall?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis blivit med Mac så jag kan inte så mycket men jag vet att du inte kan uppgradera grafikkortet själv iallafall.

 

Hade jag vart dig så hade jag köpt iMacen med 256mb kortet. Lite dyrare med du får både bättre grafikkort och snabbare processor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ATI 2600 är mycket bättre än 2400. Om jag var du skulle jag definitivt köpa den ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

en Mac är fortfarande inte, har aldrig varit och så länge Steve Jobs styr kommer Macen heller aldrig att bli en speldator. Därav halvsunkiga grafikkort.

 

Bildbehandlingsprogram använder sig inte av hårdvaruacceleration, därför behövs inga saftiga grafikkort.

 

Du kan inte byta grafikkortet i en iMac själv, såvida du inte vill röja garantin förståss. Det ska även vara krångligt då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ojdå... detta gjorde det verkligen inte lättare! Spel som kan förekomma är t.ex. Tiger woods, Age of empire, heroes! Alltså inte dom allra fetaste spelen heller! Frågan är asså... Inte lätt att säga pc här! =) Hur skulle ni gjort om ni ser till mina krav/behov!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

128Mb funkar väl bra för iaf Tiger Woods och Ages of Empires? Se till att ha mkt RAM-minne också, gärna 2GB.

 

iMac är ingen speldator, grafikkortet fick usla omdömen när det testades

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...