Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Touchen vibrerar/ger mig småååstötar när jag har den inkopplad till da


Millow

Rekommendera Poster

Någon som kan testa detta på sin Touch?

1. Gör den något urladdad, inte fulladdad

2. Koppla in med USB till datorn

3. Håll touchen i vänster hand och håll med fingertopparna om höger kant (på metallen)

4. "Slide to unlock" och testa att använda den lite

 

Fråga -> känner du vibrationer i fingrarna?

 

Vad kan detta vara? Känns väldigt mysko och har inte kännt det tidigare? Kan det vara något fel på min?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Någon som kan testa detta på sin Touch?

1. Gör den något urladdad, inte fulladdad

2. Koppla in med USB till datorn

3. Håll touchen i vänster hand och håll med fingertopparna om höger kant (på metallen)

4. "Slide to unlock" och testa att använda den lite

 

Fråga -> känner du vibrationer i fingrarna?

 

Vad kan detta vara? Känns väldigt mysko och har inte kännt det tidigare? Kan det vara något fel på min?

Jag brukar känna vibrationer i alla metaller som är kopplade till en strömkälla(inte batteri). T.o.m. lampor.

Skärmen kanske också är lite strömförande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma "problem" med en ipod video (inte Nano eller Shuffle). Men lyfter jag fötterna från golvet eller trycker lite hårt med andra handen försvinner de små vibbarna, är väl något form av jordningsproblem (men mig stör det inte).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får konstant stötar av min macbook pro, samma sak med med tidigare powerbook alu. fick även en fin nalle av orange som är i metal o ger stötar när inkopplad. rätt sunkigt får jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Både min powerbook G4 och min MBP gav mig småstötar och krypstöm när jag bodde på mitt andra ställe där det inte fanns jordade uttag. Det står rätt mycket om det här fenomenet om man googlar.

 

Det brukar i regel vara just jordat uttag som löser det... om du använder jordat kan det vara bra att kolla upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...