Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem vid installation av Photoshop CS


Odlys

Rekommendera Poster

Hej!

Jag är en nybörjare när det gäller Mac, köpte min första macbook i förrgår. Jag har tänkt att installera Photoshop CS från en skiva (med licens och allt).

Jag sätter inte skivan och då kommer ett fönster upp men jag får inget installationsalternativ. Det finns ikoner som heter bl.a Autorun.inf, autoplay.exe. Dessa ikoner är gråsvarta och när man klickar på dem går kommer det upp ett fönster där det står att datorn inte kunde hitta rätt program för att öppna filen.

 

Någon som har ett tips på hur man kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag är en nybörjare när det gäller Mac, köpte min första macbook i förrgår. Jag har tänkt att installera Photoshop CS från en skiva (med licens och allt).

Jag sätter inte skivan och då kommer ett fönster upp men jag får inget installationsalternativ. Det finns ikoner som heter bl.a Autorun.inf, autoplay.exe. Dessa ikoner är gråsvarta och när man klickar på dem går kommer det upp ett fönster där det står att datorn inte kunde hitta rätt program för att öppna filen.

 

Någon som har ett tips på hur man kan göra?

Har du överhuvuvdtaget en version för mac? Tror dessutom att CS1 inte går att installera på intel-maccar, du måste uppgradera till CS3 i så fall…
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Du måste kontakta Adobe direkt och säga att du vill byta ut din Windows-licens mot en Mac-licens. Dessutom behöver du uppgradera till CS3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...