Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur bra kapacitet skall batteriet ha?


cederlallen

Rekommendera Poster

Jag kalibrerade mitt batteri igår, nu är det fulladdat och har sämre kapacitet än innan, det har genomgått 3 cykler, varav 2 innan jag fick datorn, det stog 2 cykler så fort jag startat upp den första gången.

 

Jag har nu en kapacitet på 5132 och jag har haft datorn i två veckor.

 

Vad kan man förvänta sig för kapacitet? Skall man klaga och förvänta sig mer eller inte bry sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det har inte sämre kapacitet än innan men den visar ett lägre värde än innan. Det som händer när du kalibrerar är att värdet ställs in efter hur batteriet verkligen mår. Batteriet blev alltså inte sämre när du kalibrerade det utan du fick bara reda på hur det verkligen mådde.

 

Om kapaciteten 5132mAh efter tre cykler är bra eller dåligt beror förstås vad orginalkapaciteten är på batteriet. Coconut battery är ett litet program som ger en hel del information om batteriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn

Tillräckligt.

 

Nej men jag tycker inte att de värdena du har där ser särskilt lovande ut. Drygt 8 månader efter inköpet av min MB var mitt batteri på ca 5200 mAh, vilket är standardvärdet för dessa batterier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så man bör kontakta apple så snart som möjligt då så att man får ett nytt batteri? Har dom nån policy om cykler innan byte eller så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...