Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

94900


hupp

Rekommendera Poster

Har upptäckt en mapp, 94900, som ligger direkt under Macintosh HD och som inte har legat där tidigare.

 

Nu är jag visserligen nybörjare på Mac, men jag antar att platsen som mappen hamnat på inte är ett ställe där mappar läggs i onödan, utan i så fall kanske har någon speciell funktion.

 

Undrar om det är någon som har koll på vad det kan vara för program som har skapat den mappen.

 

- Susanne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ligger i mappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i alla fall ingen mapp som normalt ligger där. Har du inte skapat den själv så har du kört ett tredjepartsprogram som skapat den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ligger i mappen?

 

Jag antar att det är i roten som den ligger.

 

 

Det är i alla fall ingen mapp som normalt ligger där. Har du inte skapat den själv så har du kört ett tredjepartsprogram som skapat den.

 

Precis. Men vilket? :-)

 

Det kanske är normalt att program lägger sina filer direkt under roten, men det verkar lite udda i mina oerfarna ögon. Och eftersom jag tycker det verkar udda så tänkte jag att någon annan kanske kunde ha koll på vad det gällde för program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att det är i roten som den ligger.

Ja, men min fråga var:

Vad ligger i mappen?

Inte "var ligger mappen", eftersom trådskaparen förklarade var mappen låg, men inte vad den innehöll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt åt, läste fel. :-)

 

Vad som finns i mappen är ytterligare fem mappar som heter saker i stil med -1fffffffe8ffffff-0000000000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg den i Papperskorgen ett tag. Du lär märka om den efterfrågas, alt. lägger du den på Skrivbordet ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt åt, läste fel. :-)

 

Vad som finns i mappen är ytterligare fem mappar som heter saker i stil med -1fffffffe8ffffff-0000000000.

Gör som Poca säger, lägg den åt sidan ett tag och se om den efterfrågas. Om inte, så kasta den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...