Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Low disk space error


Dan1jel

Rekommendera Poster

fick detta idag när ja skulle installera Apollo IM på min iPhone 1.1.2.

nu är de fixat via terminalen på min iphone å allt funkar som de ska verkar de som :)

enda frågan jag har nu e denna:

 

frågan lyder:

Jag har iconer på min iPhone så att de går inte att ha fler, samt att ja vill inte ha summerboard eller costimize, men om jag installerar ett till program, kan jag scrolla ner då å se den, eller går de att installera men jag ser ingen icon = den applikationen går inte att använda?

kan gärna förklara mer noggrant om någon har lust att hjälpa mig.

 

tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kollade upp lite info å testade mig fram så om Admin kan ta bort denna så skulle de vara bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte svara hur det blev?

Edit: Hur kan du ha en iPhone 1.1.2? TurboSim?

 

MvH,

Katana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns lite som om många missar en stor grej med ett forum. Det är inte bara att man ska få hjälp med sina problem, man ska även hjälpa andra.

Om man nu har ett problem som man lyckas lösa själv så är det väl bättre att då skriva hur man gjorde än att bara skriva att det fixade sig? Så kan ju nästa person som kanske har samma problem få hjälp direkt.

Tycker själv det är skitjobbigt när man söker på nätet efter hjälp och hittar en fråga på ett forum med precis det problemet man har och det enda svar som finns är att trådskaparen själv hittade hur man skulle lösa det, men inte ett ord om hur han gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Kan du inte svara hur det blev?

Edit: Hur kan du ha en iPhone 1.1.2? TurboSim?

 

MvH,

Katana

 

 

1.1.2 fungerar fint så länge den inte är OOB :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raptorjr: ursäkta för att ja inte skrivit hur ja fixat mitt problem eller liknande, trodde inte folk hade fått sådan problem innan på detta forum å tänkte inte så långt ^^

 

Katana: ja jag har en 1.1.2, tidigare en 1.1.1 som jag har updaterat bara..

 

Detta error meddelande kommer upp när partitionen för iphones OS utrymme håller på att ta slut, de ni kommer göra för att fixa detta problem är att ni flyttar alla applicationer till en annan partition, men allt kommer funka som de gör innan, så man kan säga att man fixar mer utrymme för all applicationer som ni ska ha. :)

 

jag gjorde så här för att fixa problemet.

(man behöver Term-vt100, det är "terminalen" på iphone, finns i installer om ni kollar)

 

skriv detta i terminalen (på iphone) stora och små bokstäver ska vara så som jag förklarar nu.

 

cd /

cp -pr Applications /var/root

mv Applications Applications.old

ln -s private/var/root/Applications /Applications

 

nu kan ni kolla när ni connectar till eran iphone via CyberDuck eller vilket program ni nu använder som har SSH-ftp, kommer det finnas en genväg där som är länkad till "private/var/root/Applications" som inte fanns där innan, om de gör de så har ni gjort rätt.

 

sen skriver ni in:

 

cd /

ls -la

 

nu startar ni om iphone /itouch, och om allt funkar som det ska så kan ni nu ta bort Applications.old (detta är ju som bara en backup ifall de inte funkar), för att göra de så skriver ni:

 

cd /

rm -rf Applications.old

 

 

sådär, nu ska ni har fått bort den där jobbiga error meddelandet :)

 

detta är min första gång ja har skrivit in en fix om hur ja har fixat problemet, så om de e krångligt om hur ja har skrivit så kan ni följa orginalet HÄR!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...