Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

hur delar jag upp en låt i itunes


klagge

Rekommendera Poster

Tjena, hur delar man upp en ljudfil i itunes? Jag har en liveversion på 2 h 16 min med typ 20 låtar som jag skulle vilja dela in i de olika låtarna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för hjälpen, men jag varken har eller känner till det programmet så jag orkar inte grotta in mig i det, men det borde väl rimligtvis gå att göra i Itunes, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej iTunes är bra på många sätt men inte på att klippa/redigera musik.

Du kan t.ex. klippa i Quicktime pro eller varför inte Garageband.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har korta inspelningsavsnitt, så kan man välja Start- och stopptid

i inställningarna, på visa info, i avdelningen alternativ, och på så vis dela upp låtarna,

men det innebär att man måste ha samma inspelning på varje låt man vill höra,

vilket ju tar upp onödigt utrymme.

 

I ditt fall är filen så stor så det är inte att rekommendera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Så här kan du göra med iTunes. Lite vad Carlbo var inne på i inlägget innan. Högerklicka på filen som du vill "dela upp". Öppna "Visa info".

 

Kryssa i rutorna starttid och stopptid. Välj starttid och stopptid för den del av låten du vill klippa ut ur den långa låtfilen. Kräver lite klickande fram och tillbaka mellan fönstren för att lyssna in och utgångar.

 

När du är nöjd med "klippet" högerklickar du på filen igen och väljer "Konvertera markeringen till XXX". (XXX står för den filtyp du valt att konvertera dina ljudfiler till i iTunes)

 

Nu kommer du få en ny ljudfil med samma namn som den gamla men det ändrar du ju lätt...

 

Hela proceduren är lite omständlig men om du inte vill använda något annat program att tillgå så vet du att det här tricket funkar...

 

//H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...