Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp!


sorite

Rekommendera Poster

Hej, jag är relativt ny på detta med nätverk eller snarare helt grön, gubbgrön!

 

Jag har ett trådlöst modem från bredbandsbolaget som jag surfar på med hjälp av min airport på min mac. Jag har nyligen inhandlat en Airport Express för att förstärka min signal från bredbandsmodemet men jag får det inte till att fungera. Jag behöver alla tips och råd jag kan få ang detta. Det är också lite brådskande då julfest nalkas på lördag och då hoppas jag på att ha det klart. Läget idag: airport expressen sitter i vägguttaget och blinkar oranget. när jag skall installera den så hittar den ingen WDS basstation och då undrar jag hur jag skall få min dator till att förstå att mitt trådlösa bredbands modem är basstationen? måste jag köpa en router ändå eller går det att lösa?

 

 

Tack på förhand :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag är relativt ny på detta med nätverk eller snarare helt grön, gubbgrön!

 

Jag har ett trådlöst modem från bredbandsbolaget som jag surfar på med hjälp av min airport på min mac. Jag har nyligen inhandlat en Airport Express för att förstärka min signal från bredbandsmodemet men jag får det inte till att fungera. Jag behöver alla tips och råd jag kan få ang detta. Det är också lite brådskande då julfest nalkas på lördag och då hoppas jag på att ha det klart. Läget idag: airport expressen sitter i vägguttaget och blinkar oranget. när jag skall installera den så hittar den ingen WDS basstation och då undrar jag hur jag skall få min dator till att förstå att mitt trådlösa bredbands modem är basstationen? måste jag köpa en router ändå eller går det att lösa?

Tack på förhand :totaltgalen:

Tror det finns en ganska färsk tråd om Airport, leta upp den så får du lite tips.

 

Skriv inte rubriker med bara "hjälp", alla vill ha hjälp, det är bättre du skriver vad det handlar om så att inte alla måste öppna inlägget för att se vad det handlar om. En del som kanske skulle ha svar på din fråga kanske heller inte läser inlägget…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...