Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Panik OSX startar inte!


Piggapatrik

Rekommendera Poster

Idag installerade jag Leopard (därför att jag behöver windows på måndag i min maskin).....allt gick bra, gjorde backuper och så...Använde bootcamp assistenten som partitionerade disken. Vidare igång med windows installationen....men....där syns inte partitionen! Ok in i Leopard igen, jo den är där och är fat 32...

 

In i installationen igen (windows xp med bluescreen) men den är inte där bara min stora hd. Puh lite svettig. Skall starta om igen men datorn stannar med grå skärm! Jag hör tjong ljudet men inget mer händer, provar att starta från Leopard dvd, ingen framgång, windows xp cd, ingen framgång, håller nere alt + äpple + p + r tre gånger, ingen framgång.

 

Jag kommer ingenstans och har lite panik!!

Hjälp mig så snart du kan

Mvh

Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ha missuppfattat allt, men ditt problem är att du inte kan få bootcamp att starta för att XP-skivan inte funkar som den ska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva att hålla inne command knappen när den startar, för antagligen är det ju så att den försöker boota win xp men lyckas inte med det. Håller du inne command knappen får du som sagt välja vilken volym du ska starta ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva att hålla inne command knappen när den startar, för antagligen är det ju så att den försöker boota win xp men lyckas inte med det. Håller du inne command knappen får du som sagt välja vilken volym du ska starta ifrån.

 

Nej, ALT är det man ska hålla in för att få välja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Men inget hjälper. DVD'n snurrar men bara grå skärm oavsett vad jag gör. Kan det vara ramminnena som "dött" har hittat liknande problem på andra forum.

 

Snälla flera råd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick en grå skärm som varade lång tid men efter ett tag startade OS X, det var efter att jag plockat bort min partition, då hade det med "startskiva" inställningarna i systeminställningar att göra. Prova att kontakta Apple Support, dom kunde hjälpa mig och mitt problem var ju lite likt ändå.

Jag tror att det här är numret: 0771 199 519

 

 

http://www.apple.com/se/support/contact/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis samma problem, ingen lösning?

 

Hur får jag ur XP skivan ur datorn?

 

Håll inne musknappen när du startar datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sedan igår då jag skulle installera VMware så startar inte mitt OSX.. Redan i installationen av VMware märkte jag att den bara sökte efter medier att installera på, utan att hitta något. Jag brydde mig inte mer om det, kollade på en film och stängde sedan av datorn. Och nu idag så startar inte datorn, den står och laddar vid den gråa rutan i all oändlighet. Windows XP funkar bra, men OSX är som sagt tvärdött. Jag har gjort det mesta som står på apple.se för att försöka fixa problemet. Har resetat PRAM/Nvram, PMU osv. Vad kan det vara för fel?:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dator bor sedan drygt en vecka hos apple service. Bytt logikkort och grafikkort men den funkar ändå inte:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...