Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mighty Mouse usla precision!


pyr

Rekommendera Poster

Jag har 2 stycken och på den äldsta så hakar scrollkulan upp sig ibland. Jag blir lite irriterad för stunden men det går över när kulan fungerar igen.

 

Kör båda 2 på en vinylskiva alltså en riktig LP som jag använder som musmatta, och de fungerar fint utan att tappa i precition!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Mighty är nu utbytt. Mkt pga av att det tog en evig tid vid själva inloggningen innan den hoppar igång, men detsamma gäller nu även tangentbordet. Någon som vet vad det kan vara för fel. Alltså problemet är att kontakten mellan datorn och tangentbord/mus tar en evig tid, sitter och glor på inloggningsrutan och väntar och väntar..

Sen undrar jag också, supporten, hur får man tag i dem. Det var bara ok att ringa de tre första månaderna och de har ju varken mail eller chat för oss vanliga iMac användare. Tips, någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Är det bara jag som har problem med högerklicken på Mightymouse? (trådlös)

Ringde Apple efter en månad och fick byta till en ny som dock var lika kass. Orkade därefter inte lägga mer energi på det då jag utgick ifrån att den helt enkelt var dåligt byggd och att ytterligare en ny bara skulle haft samma problem. :byrakrat:

 

Jag måste alltid klicka absolut längst ut till höger för att få till ett högerklick och samtidigt ha en viss snärt i fingret.

Går alltså inte att hålla som på en vanlig mus trots att den ju ska vara tryck-känslig.

...och ergonomin behöver jag väl inte ens gå in på :toodeloo:

 

Enligt min mening är det näst intill löjligt att en mus för 700:- ska fungera så pass dåligt.

Lockades av den stilrena designen men så här i efterhand skulle jag absolut valt en annan mus.

(har dock inget problem med scrollen)

 

trodde det var fel på min med, tills jag kom på att om man lyfter pekfingret från vänsterknappen först så går det betydligt bättre. samma sak för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det dröjde 3veckor tills jag bytte ut musen.

Det dröjde 1,5 veckor innan kulan började strula. Inte ens M$ möss är så usla.

 

Nu har jag en Logitech MX518 och den fungerar klockrent hela tiden.

 

När ska Apple sluta tillverka produkter de inte klara av??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt mus då. Vad är problemet?

Problemet är att man vid köp av en ny mac måste köpa en dålig mus för många hundralappar.

 

Jag har aldrig lyckats styra Mighty med någon speciell precision. Jag vill även minnas att jag lyckades få ofrivilliga klicks pga den dåliga designen på knapparna, innan jag bytte ut den. Dessutom går det inte, som redan kommit upp i tråden, höger och vänsterklicka samtidigt. :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MightyMouse är rätt tänkt men fel gjord. Scrollknoppen är kanon NÄR den fungerar vilket är sällan... Höger/vänsterklick blir ofta ett lotteri eftersom man inte kan styra tryckdoseringen exkakt. Sidoknappparna är så hårda att man inte kan använda dem på ett vettigt vis. Precionen är mindre bra och toppfarten för låg. Musen går också tyngre än andra. Summa summarum ett bottennapp av Apple. Vi har två Razer Diamondback möss och dessa kan beskrivas som den totala motsatsen till allt ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det måste va det bästa du kunde komma på som svar på min fråga?

ja har ju köpt musen och tangentbord från appel pga att jag antog

det skulle lira bäst ihop med varandra men ack va fel jag hade .

lika bra byta till Pc igen då eller vad tycker du ??? du har ju rätt bra svar

på frågor.

 

Javisst, gillar du inte Mac så ska du naturligtvis byta eller tycker du att det är mer konstruktivt att sitta och svära över ditt val istället gör att göra något åt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...