Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp! Miss i Upplåsning!


Henna54

Rekommendera Poster

Håller på låser upp iPHone enligt iFuns guide till 1.1.1...

 

Men, efter steg 1.2 "radera och skriv 0 istället och tryck call" så hitta jag inte radera knappen..

Och nu när jag provar slå *#307# och call, igen så säger den bara PLEASE WAIT och sen inget mer... Vad hände typ? Kan man reboota och börja o, igen??

 

Please. HELP!! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på låser upp iPHone enligt iFuns guide till 1.1.1...

 

Men, efter steg 1.2 "radera och skriv 0 istället och tryck call" så hitta jag inte radera knappen..

Och nu när jag provar slå *#307# och call, igen så säger den bara PLEASE WAIT och sen inget mer... Vad hände typ? Kan man reboota och börja o, igen??

 

Please. HELP!! =)

 

jag löste det.. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur löste du det? Nyfiken! Vad var det för version på telefonen ,jag har hört att man inte kan låsa upp med alla versioner som finns på telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur löste du det? Nyfiken! Vad var det för version på telefonen ,jag har hört att man inte kan låsa upp med alla versioner som finns på telefonen?

 

 

Det löste sig av sig själv... en omstart så gjorde den som det skulle vara..

Första gången gjorde den inte som den ska när man slår nummer i emergency...

 

Har version 1.1.1 och den funkar, so far so good, kanon.. =) ... Håller på att

lär mig ett helt nytt sätt att använda telefon på.

 

PS. iFun & MacWorld är kungar! Utan dom hade ag aldri fixat detta... TACK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har kommit in några anmälningar angående diskussionen om upplåsning av iPhone.

 

I Sverige är det inte olagligt att låsa upp telefoner. Dina operatör må säga att du måste vara fast hos dem ett år eller två och först därefter får låsa upp mobilen, men man kan faktiskt göra det långt tidigare, som de flesta vet, då det inte INTE är olagligt (i Sverige, varierar dock från land till land).

 

Angående upplåsning av iPhone

 

"På frågan om kontraktsbrott är det så att man inte ingår något kontrakt när man köper en iPhone, detta görs senare via programmet iTunes som används för att aktivera telefonen."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint problem :)

 

Det är inga problem! Tror inte ens du behöver reboota!

 

Kolla på fältet där siffrorna kommer upp när du trycker på dem (precis ovanför alla siffor 1-9). Till höger om dem är det en liten ikon som har en spets åt vänster och det är ett kryss i ikonen. Tryck på den för att sudda ut allting och sedan slå in 0 och ring, kommer funka! :)

 

Hoppas du förstår min sunkiga förklaring.

Här kommer en bild på hur ikonen ser ut:

8iphoneintenkyq7.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint problem :)

 

Det är inga problem! Tror inte ens du behöver reboota!

 

Kolla på fältet där siffrorna kommer upp när du trycker på dem (precis ovanför alla siffor 1-9). Till höger om dem är det en liten ikon som har en spets åt vänster och det är ett kryss i ikonen. Tryck på den för att sudda ut allting och sedan slå in 0 och ring, kommer funka! :)

 

Hoppas du förstår min sunkiga förklaring.

Här kommer en bild på hur ikonen ser ut:

8iphoneintenkyq7.jpg

 

Tack, men det visade sig sen att det inte va att jag inte hitta radera

det var mer att det inte fanns nån radera knapp alls....

 

Tangentsatsen och alla siffror försvann. så det gick liksom inte att göra nåt... den bara ringde o ringde... =) .... Men det löste sig sen, efter ett par omstart så gjorde den det den skulle...

Vill säga ringde upp o hamna i knappsatsläget automatiskt... Där raderaknapp finns :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...