Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

5.1 högtalare till MacBookPro


seneca666

Rekommendera Poster

Köpte 5.1 högtalarpaket från Creative:

http://se.europe.creative.com/products/pro...p;product=15774

 

Trodde i min enfald att det bara var att plugga in och börja kolla på 5.1 musik-DVD med surround-ljud.

 

Inte i närheten.Det krävs tydligen någon/några prylar emellan innan det funkar.Ljudkort eller dylikt?

 

Nån som har koll på sånt? Går det att få det funka med nåt tillbehör för helst runt tusenlappen?

 

MacBookPro 17",ett år gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>lellemars: Ditt förslag verkar vettig.Har dockinte hittat nån som säljer den.Sen är det där med sladden som går fron subwoofern till ljudkortet.Den har 3 pinnar där den ska in i kortet.Har inte hittat nåt som har så många hål:-(

 

Nån som vill köpa burkarna?

 

http://se.europe.creative.com/products/pro...p;product=15774

 

Ouppackade i kartongen,enda som är begagnat är bruxet...

post-15761-1196222392.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men de tre kontakterna från subben trycker du in i Firewaven, (http://www.griffintechnology.com/products/firewave) bläddra ner till första frågan under FireWave

Q&A. Finns på http://www.intropris.se/ för 789 kr

 

Jo, det är ett ljudkort du behöver. MBP har bara analog output för tvåkanalsljud samt digital/optisk output för flerkanalsljud. Griffinprylen är något så spännande som ett externt ljudkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:galetglad:

 

Lysande! Det är precis vad jag behöver.Hittade den på Intropris.se och beställde på en gång.

 

Ingen mer pryl som behövs,väl...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eluttag har jag redan hemma nåra stycken,så....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr,tillbaka i ruta ett.

 

Fick det här beskedet från leverantören: "Griffin FireWave har tyvärr utgått så jag kommer att makulera din order."

 

Flera förslag...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att plugga in,installera mjukvaran,fixa inställningarna och köra:-) Söt liten sak,bättre ljud än hade väntat mig,både film och musik.

post-15761-1197212635.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hm drar upp en halvgammal tråd här, men funderar på att köpa dessa som inte är exakt samma sak, men skulle jag också behöva köpa ett externt ljudkort månne?

 

Står lite i valet och kvalet mellan att köpa "bara" Logitech Z5500, eller spara lite till och köpa en surroundreciever och "riktiga" 5.1-högtalare. Datorhögtalarna verkade vara en billigare lösning... men då vill jag inte enbart kunna ansluta dem till min MacBook Pro, utan även min PC och kanske en framtida Xbox/Wii.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm drar upp en halvgammal tråd här, men funderar på att köpa dessa som inte är exakt samma sak, men skulle jag också behöva köpa ett externt ljudkort månne?

 

Står lite i valet och kvalet mellan att köpa "bara" Logitech Z5500, eller spara lite till och köpa en surroundreciever och "riktiga" 5.1-högtalare. Datorhögtalarna verkade vara en billigare lösning... men då vill jag inte enbart kunna ansluta dem till min MacBook Pro, utan även min PC och kanske en framtida Xbox/Wii.

Dom verkar ju ha optisk-in. Så då borde du kunna ansluta dem direkt till din MBP. Sen vet jag inte vad Xbox/wii har för utgångar, men det borde inte vara några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar här istället för att göra en ny tråd...

 

Jag har en MBP av näst senaste modell eller vad det nu blir... Hösten 2007 är den köpt iaf! :D

 

Till denna har jag ett Creative Gigaworks 7.1 system. Detta har 3 kablar som behöver kopplas in, grön, orange och svart. Vad händer om jag köper ett sådant Firewave kort och kopplar in. Får jag då iaf 5.1 ljud eller kommer allt bara balla ur?

 

Jag hittade även den här söta skapelsen.

http://www.amselection.com/index.php?page=...hp%3Fartnr=HA02

 

Borde ju kunna ge mig 7.1 ljud även om det svider lite i kassan.

 

Men så kikade jag på systemkraven och blev lite fundersam.

Operativsystem erfordras Microsoft Windows XP, Apple MacOS X 10.3.5 eller senare

 

Specifikationer för systemkrav MacOS X 10.3.5 eller senare - PowerPC G4 - RAM 256 MB

Windows XP - Pentium 4

 

Fungerar det här kortet till min Mac?

 

Hade ju räckt med 5.1 om Firewave kortet fungerar utan att det blir soppa av allting.

 

Tacksam för all hjälp och tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
pyroteknikern

Jag har samma problem. Jag har ett 5.1-system från Creative som jag vill använda till min MacBook. FireWave verkar ha utgått (hos Amselection kan man bara handla som företag eller kommun).

Någon som har ett annat tips som inte kostar mer än 1000kr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pyroteknikern

Well, inLife vid Sergels Torg kunde beställa hem Griffin FireWave så nu var det problemet löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...