Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp med upplåsning av iPhone?


Henna54

Rekommendera Poster

Hej allehoppa!

 

Får två iPhones i nypan på tisdag köpta från LA i veckan.

Iaf den ena, tror båda två, ska ha firmware 1.1.1 i sig. Ska vara skickade vecka 44.

 

Har snurrat runt rätt så mkt senaste veckan för att lära mig att låsa upp den.

Har hittat mig till iFun och där har dom en rätt bra guide...

Men måste säga att jag känner mig långt ifrån säker på att börja låsa upp dom

på egen hand. Vet inte ens vad alla termer bertyder.

Vad är ex ett SFTP-program??

 

Nåja, till min fråga. Någon som kan, eller vet någon som kan, hjälpa till med detta?

Över telefon eller kanske mötas upp och få lite assistans?

 

Har en MacBook och har förstått att detta underlättar arbetet rätt bra, men som sagt

känner mig långt ifrån säker och känner att det e bättre att be om hjälp i dessa lägen.

Dom e ju inte gratis direkt... :rolleyes:

 

Hjälp uppskattas mkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Om det är 1.1.1 i telefonerna skall du kunna fixa dina telefoner själv utan problem! :)

 

Läs igenom denna guide en eller två gånger för att sätta dig in i vad det är du kommer att göra, sedan är det bara utföra stegen på telefonerna! Jag lovar, det är enklare än vad du tror, du behöver inte ens koppla telefonerna till datorn för att låsa upp dom!

 

Mvh

Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är 1.1.1 i telefonerna skall du kunna fixa dina telefoner själv utan problem! :)

 

Läs igenom denna guide en eller två gånger för att sätta dig in i vad det är du kommer att göra, sedan är det bara utföra stegen på telefonerna! Jag lovar, det är enklare än vad du tror, du behöver inte ens koppla telefonerna till datorn för att låsa upp dom!

 

Mvh

Fredrik

 

 

 

 

Hej!

 

Enligt den måste jag alltså aktivera AT&T kontakten? trodde det va ett big no no? =)

och den här "slide for emergency" dyker det upp på en gång?

En fråga till, om man gör fel nånstans i denna process går det att reboot telefonen på

nåt sett o starta om, eller e den brickd för gott då eller?

 

MVH

/

Henna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Hej!

 

Enligt den måste jag alltså aktivera AT&T kontakten? trodde det va ett big no no? =)

och den här "slide for emergency" dyker det upp på en gång?

En fråga till, om man gör fel nånstans i denna process går det att reboot telefonen på

nåt sett o starta om, eller e den brickd för gott då eller?

 

MVH

/

Henna

 

Aktivera AT&T-kontakten? Om du menar att du måste ha deras sim-kort i så spelar det ingen roll, bara du har ett simkort i :) Telefonen är när allt är klart upplåst för alla simkort..

 

Om du gör fel är det bara börja om från början av guiden, eller från det ställe du gjorde fel. Bara du har auto lock på never så ska inget gå fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aktivera AT&T-kontakten? Om du menar att du måste ha deras sim-kort i så spelar det ingen roll, bara du har ett simkort i :) Telefonen är när allt är klart upplåst för alla simkort..

 

Om du gör fel är det bara börja om från början av guiden, eller från det ställe du gjorde fel. Bara du har auto lock på never så ska inget gå fel.

 

Okej, jag vet jag e lite trög nu kanske :detvarintejag: ... Men du menar alltså att jag kan ha i AT&T kortet och låsa upp telefonen utan att jag "kontaktar" dom och skapar ett konto??

För vad jag läste tidigare så var det INTE bra att aktivera telefon mot AT&T... Men detta är kanske gamla nyheter då.

 

Och sen vad menar du med "Bara du har auto lock på never så ska inget gå fel."

 

Detlajrikedom är bra i tekniksammanhang :rolleyes: ... stå ut med mina små frågor.. haha...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej nu förstod jag svaret till "auto-lock på never"... det e alltså typ skärmsläckare till själva luren

antar jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej nu förstod jag svaret till "auto-lock på never"... det e alltså typ skärmsläckare till själva luren

antar jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...