Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snabba frågor, Snabba svar


Marooned

Rekommendera Poster

Ok. Tror nog inte att det är det som är problemet i det här fallet, har sett helt normalt ut fram tills för några dagar sedan.. Inget krånglar visserligen, men det är en riktig nagel i ögat :)

 

Tack iaf.

 

Systeminställningar > Delning fixar "problemet" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,2k
  • Created
  • Senaste svar

Får upp det här varje gång jag startar iPhoto:

299 bilder som inte är importerade har hittats i Photo-biblioteket vill du importera dem?

 

Det är olika antal ibland. Men det hänger sig både om jag trycker ja och nej någon so ahr tips pådetta?

Vad e det för bilder den vill importera?

 

trycker jag nej så gör den ändå en iPhoto Library Recovered Photos med massa filer som heter massa siffror.. Vill inte att den ska göra såhär =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får upp det här varje gång jag startar iPhoto:

299 bilder som inte är importerade har hittats i Photo-biblioteket vill du importera dem?

 

Det är olika antal ibland. Men det hänger sig både om jag trycker ja och nej någon so ahr tips pådetta?

Vad e det för bilder den vill importera?

 

trycker jag nej så gör den ändå en iPhoto Library Recovered Photos med massa filer som heter massa siffror.. Vill inte att den ska göra såhär =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, mycket bra grottande! :ThumbsUp:

 

 

 

Kör du Firefox?

 

Yes jag kör Firefox.

 

 

Har för övrigt fortfarande inte löst problemet med installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska jag göra för att min "cp" ska kunna hita den externa HD jag haft till min mac? det piper bara när jag bluggar in den :( (iomega såndär utan strömsladd)

 

Edit: Det löste sig tillsvidare, i macen behövde jag bara ansluta vanlig usb sladd men i pc'nmste jag använda iomegas egna usbsladd som har två hanar :S weird :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, efter uppdatering till snökissen vill iTunes starta när jag trycker på play/pause (F8). Har letat i systeminställningar samt i iTunes inställningar utan att hitta var man stänger av detta fenomen (säkert letat på fel ställe). Någon här som vet? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar tydligen inte vara ensam om problemet när man läser längre ner här

 

http://getsatisfaction.com/spotify/topics/..._itunes_spotify

 

Enda sättet om man inte kan terminalen är tydligen att välja startsidan på iTunes Store. iTunes startar men man slipper åtminstone dubbla låtar...

 

EDIT: Det kanske inte framgick men problemet uppkommer när man kör Spotify...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar så att spotify är prioriterat då det är det senaste programmet som varit öppet? Isf är det väl ingen uppgradering enbart för snökatten utan snarare uppgradering för mac generellt? Låtarna startade och stoppade i iTunes när Spotify användes på gamla kissen (10.5.8 eller vad det var) också. Det "nya" är ju att iTunes dessutom startas när man trycker F8. Iofs var spotify bland det första jag installerade så det kanske funkade så innan jag la in Spotify? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej!

 

har ännu inte köpt en mac (planerar att köpa en iMac så fort som möjligt i höst, men är man student så är det ju som det är med pengar..) men min flickvn har en macbook. har väldigt liten erfarenhet av osx och macar överhuvudtaget och jag har en simpel fråga: hur och var kan jag kolla information om datorn, hårdvara och vilket OS det är osv osv?

 

tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man bara uppgraderar OSX 10.5.X till 10.6, försvinner ens Boot Camp partition då?

Den försvinner inte :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej!

 

har ännu inte köpt en mac (planerar att köpa en iMac så fort som möjligt i höst, men är man student så är det ju som det är med pengar..) men min flickvn har en macbook. har väldigt liten erfarenhet av osx och macar överhuvudtaget och jag har en simpel fråga: hur och var kan jag kolla information om datorn, hårdvara och vilket OS det är osv osv?

 

tacksam för svar!

Under äpplet i vänster hörn ->Om den här datorn.

post-44230-1251986125_thumb.png

Denna får du upp då :)

post-44230-1251986165_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka sedan på Mer info för att få info om allt möjligt som finns i datorn, typ CD-läsare, typ av RAM-minnen, HDD osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är den att jag installerade aldrig programmet. Det var bara en bit in i installationen när jag märkte att det inte skulle fungera - så jag stängde av installationen. Men nu är de inställningarna som jag gjorde med redan som default och jag vet inte riktigt vad det var som jag ändrade. (jag kryssade i en ruta som det fanns många undermappar till om du fattar så om jag kryssar ur den kryssar jag ur allt).

 

Det måste ju gå att ta bort den där informationen som finns liggandes.

 

bump

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer man åt bilderna som ligger i iPhoto förresten? Om man ska "browse" från en sida och vill komma åt bilderna som man har importerat dit, vad är sökvägen?

 

Jag kommer liksom inte förbi iphotoikonen, jag bara startar programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer man åt bilderna som ligger i iPhoto förresten? Om man ska "browse" från en sida och vill komma åt bilderna som man har importerat dit, vad är sökvägen?

 

Jag kommer liksom inte förbi iphotoikonen, jag bara startar programmet.

 

Så ser det ut. Söker jag via spotlight så ser jag vart det ligger, men jag kan liksom inte klicka mig dit :stjarnsmall:

post-23594-1252090412.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på iPhoto Library och ta "Visa paketets innehåll". Därefter ligger bilderna på ett antal ställen, men ditt bibliotem som det är nu ligger antagligen under "Data".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer man åt bilderna som ligger i iPhoto förresten? Om man ska "browse" från en sida och vill komma åt bilderna som man har importerat dit, vad är sökvägen?

 

Jag kommer liksom inte förbi iphotoikonen, jag bara startar programmet.

Enkelt uttryckt så ska man inte pilla i biblioteksfilen, det kan gå åt helvete om man ändrar i den. Det är antagligen ett skäl till att Apple ändrade det där för något år sedan.

Öppna istället iPhoto och radera, exportera osv från det programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer man åt bilderna som ligger i iPhoto förresten? Om man ska "browse" från en sida och vill komma åt bilderna som man har importerat dit, vad är sökvägen?

 

Jag kommer liksom inte förbi iphotoikonen, jag bara startar programmet.

Om du tror att du ska pilla på bilderna i Finder så gör du på fel sätt. Vad är det du EGENTLIGEN vill göra?

 

Som MattiasGbg påpekat: Att mixtra i iPhotobiblioteket är som att be om problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar en iphone i australien med australiensiskt SIMkort om jag har den jailbreakad med Ultrasn0w?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tror att du ska pilla på bilderna i Finder så gör du på fel sätt. Vad är det du EGENTLIGEN vill göra?

 

Som MattiasGbg påpekat: Att mixtra i iPhotobiblioteket är som att be om problem.

 

Om jag vill lägga upp en bild ifrån iphoto till en sida. Hur gör jag då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...