Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snabba frågor, Snabba svar


Marooned

Rekommendera Poster

:chock: Hur ställde du in det? Skulle också vilja ha... Det går inte att ställa in 3 fingersvep neråt/uppåt i systeminställningar så det måste väl vart ett annat program du använde? Eller de kanske slängde in det i de nya macbook pro, har en 1,5 år gammal macbook alu.

Vad jag vet är det styrplattan som gör att du kan använda mer än två fingrar.

De äldre Macarna har inte den förutsättningen, om jag inte är ute och syklar. (cyklar, fast på data språk :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,2k
  • Created
  • Senaste svar

Förresten, hur tar man bort information om ett program? Vid installationen skedde ett fel för att jag kryssade i fel ruta, om jag sedan tar bort programmet och unzippar om det så hoppar installationen förbi just den delen. Hur gör jag för att liksom restarta det? Det borde väl finnas någon fil med sparad information på sådant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, hur tar man bort information om ett program? Vid installationen skedde ett fel för att jag kryssade i fel ruta, om jag sedan tar bort programmet och unzippar om det så hoppar installationen förbi just den delen. Hur gör jag för att liksom restarta det? Det borde väl finnas någon fil med sparad information på sådant?

 

 

Efter du installerat programmet så testa att ta bort det med antingen appzapper eller appcleaner. Googla för att hitta dom. Kolla också i Macintosh HD/bibliotek/"programets mapp" om det finns någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter du installerat programmet så testa att ta bort det med antingen appzapper eller appcleaner. Googla för att hitta dom. Kolla också i Macintosh HD/bibliotek/"programets mapp" om det finns någon.

 

Grejen är den att jag installerade aldrig programmet. Det var bara en bit in i installationen när jag märkte att det inte skulle fungera - så jag stängde av installationen. Men nu är de inställningarna som jag gjorde med redan som default och jag vet inte riktigt vad det var som jag ändrade. (jag kryssade i en ruta som det fanns många undermappar till om du fattar så om jag kryssar ur den kryssar jag ur allt).

 

Det måste ju gå att ta bort den där informationen som finns liggandes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är den att jag installerade aldrig programmet. Det var bara en bit in i installationen när jag märkte att det inte skulle fungera - så jag stängde av installationen. Men nu är de inställningarna som jag gjorde med redan som default och jag vet inte riktigt vad det var som jag ändrade. (jag kryssade i en ruta som det fanns många undermappar till om du fattar så om jag kryssar ur den kryssar jag ur allt).

 

Det måste ju gå att ta bort den där informationen som finns liggandes.

 

 

Vad var det för program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå jag är säker på att det är tre fingrar ;) Grymt användbart för övrigt. Istället för att skrolla (som man gör med två fingrar) så går man hela vägen upp eller hela vägen ner.

 

Hmm det verkar funka nu iaf. Äh det är lite olika

Så jäkla skönt att någon mer har upptäckt detta med tre fingrar upp eller ner, hade det på min MBP innan jag tyvärr var tvungen att byta ut den då bildskärmen var defekt. Den MBP som jag fick i utbyte funkar det dock inte på, jag fattar inte varför det funkade på min första men inte på den jag har nu, är samma modell och allt... Jag ska nog slå Apple support en signal och fråga dem varför det fungerar på vissa datorer, men inte andra... Det går ju som sagt inte att ställa in detta i systeminställningarna...

 

/LexVer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Texten har blivit "fetstil" i Spotify, så har det inte varit förut. Tycker även att texten ser annorlunda ut i Safari. Vilken knapp/kommando kan jag ha råkat aktivera av misstag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Jag har en Macbook Pro 15", den har väl två grafikkort 9400M & 9600M GT?

Hur gör jag för att stänga av den ena för att spara på batteritid eller stängs den ena av själv när man inte spelar spel eller något sådant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Jag har en Macbook Pro 15", den har väl två grafikkort 9400M & 9600M GT?

Hur gör jag för att stänga av den ena för att spara på batteritid eller stängs den ena av själv när man inte spelar spel eller något sådant?

 

Systeminställningar>strömsparare> längre batteri tid

 

Bättre prestanda är då det bättre kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systeminställningar>strömsparare> längre batteri tid

 

Bättre prestanda är då det bättre kortet.

 

Så enkelt? Har faktiskt varit där och kollat men missade det, kanske för att det var så enkelt. Tack för det snabba svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ändrar jag buffringsminnet, har varit där förr, men kan inte komma ihåg var.

 

Läs ovan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska nog slå Apple support en signal och fråga dem varför det fungerar på vissa datorer, men inte andra... Det går ju som sagt inte att ställa in detta i systeminställningarna...

 

/LexVer

 

 

Så vad sa dom? Skulle också vilja ha funktionen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad sa dom? Skulle också vilja ha funktionen. :)

 

forum.macworld.se/lofiversion/index.php/t84428.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

forum.macworld.se/lofiversion/index.php/t84428.html

I ovanstående länk hänvisas man bara till Multiclutch vilket jag redan provat, detta program erbjuder inte den funktion jag vill ha... Jag hade dessutom inte installerat något externt program på min första MBP, det funkade direkt "ur lådan" vilket det inte gör nu på min andra MBP som är av exakt samma modell och samma OSX... Jäkla skumt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad sa dom? Skulle också vilja ha funktionen. :)

Ok, då har jag snackat med Apple support och efter mycket grottande och kontroll med olika avdelningar så kom vi fram till att denna funktion är bunden till ett visst program, nämligen Firefox... :sarcastic: Det fungerar alltså inte i Safari då detta program inte stödjer trefingersvep uppåt/nedåt, vilket Firefox gör... Funderar nu starkt på att sparka ut Safari ur datorn, tycker att denna funktion är klockren och ett måste... Så nu vet ni lika mycket som jag fått reda på, ha det... :rockapa:

 

EDIT: Och ovanstående inlägg kan vi ju bortse ifrån, skäms lite... :blushing: D.S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Texten har blivit "fetstil" i Spotify, så har det inte varit förut. Tycker även att texten ser annorlunda ut i Safari. Vilken knapp/kommando kan jag ha råkat aktivera av misstag?

 

Någon? Ni behöver inte veta det specifika svaret, är tacksam för alla svar. Har det att göra med zoom, kontrast eller nåt?

Finns det något ställe där man kan redigera texten? Tycker inte att texten ser så skarp ut, den är lite småsuddig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var det för program?

Logic 9

Så jäkla skönt att någon mer har upptäckt detta med tre fingrar upp eller ner, hade det på min MBP innan jag tyvärr var tvungen att byta ut den då bildskärmen var defekt. Den MBP som jag fick i utbyte funkar det dock inte på, jag fattar inte varför det funkade på min första men inte på den jag har nu, är samma modell och allt... Jag ska nog slå Apple support en signal och fråga dem varför det fungerar på vissa datorer, men inte andra... Det går ju som sagt inte att ställa in detta i systeminställningarna...

 

/LexVer

 

Hmm, det verkar funka nu iaf :) Äh, det är väl jag som gör något fel :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då har jag snackat med Apple support och efter mycket grottande och kontroll med olika avdelningar så kom vi fram till att denna funktion är bunden till ett visst program, nämligen Firefox... :sarcastic: Det fungerar alltså inte i Safari då detta program inte stödjer trefingersvep uppåt/nedåt, vilket Firefox gör... Funderar nu starkt på att sparka ut Safari ur datorn, tycker att denna funktion är klockren och ett måste... Så nu vet ni lika mycket som jag fått reda på, ha det... :rockapa:

 

EDIT: Och ovanstående inlägg kan vi ju bortse ifrån, skäms lite... :blushing: D.S.

 

Aha, mycket bra grottande! :ThumbsUp:

 

Logic 9

 

 

Hmm, det verkar funka nu iaf :) Äh, det är väl jag som gör något fel :P

 

Kör du Firefox?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. Efter att ha bråkat lite med nätverket (jag gissar att det är anledningen) så har det plötsligt dykt upp "(2)" bakom enhetsnamnet för datorn (Macbook alu). Någon som vet vad jag lyckats med, och hur man åtgärdar? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. Efter att ha bråkat lite med nätverket (jag gissar att det är anledningen) så har det plötsligt dykt upp "(2)" bakom enhetsnamnet för datorn (Macbook alu). Någon som vet vad jag lyckats med, och hur man åtgärdar? :)

 

Så fick vi också men det verkade bero på att båda datorerna hette Macintosch HD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fick vi också men det verkade bero på att båda datorerna hette Macintosch HD

 

Tror du det löser sig om jag kastar ut tjejens Macbook? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner någon till nåt smidigt sätt att integrera nån typ To-Do-lista (gärna som widget) som man kan koppla ihop med deadlines på nåt smidigt sätt med iCal? Typ så att mina To-Do's ligger som händelser i iCal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske den dummaste fråga "sofar" men finns iLife (iWeb, garageband 09 och iPhoto 09) med i Snowleopard

discen för 319 kronor? Om inte försvinner dom om jag arkiverar/installerar snow över leoparden? Kan jag

plocka tillbaka 09 versionen från min backup annars? Jag har tappat bort en massa CD skiver, däribland min

nya iLife 09 (snyft snyft)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi döpte om den ena till MacHD,

 

Ok. Tror nog inte att det är det som är problemet i det här fallet, har sett helt normalt ut fram tills för några dagar sedan.. Inget krånglar visserligen, men det är en riktig nagel i ögat :)

 

Tack iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...