Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snabba frågor, Snabba svar


Marooned

Rekommendera Poster

får du fram det där i spotlgt? det gör inte jag nämligen

 

Nej Finder-Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,2k
  • Created
  • Senaste svar

kan man inte använda knappenhögstupp till vänster för upphöjt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man inte använda knappenhögstupp till vänster för upphöjt?

 

 

Jag vet inte, betyder den det? Sitter inte på mac:en nu så jag kan inte kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte, betyder den det? Sitter inte på mac:en nu så jag kan inte kolla.

 

venne men det ser ju ut som en upp pil iallafall :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars använder du knappen y^x. Du skriver en siffra som står för y, trycker på knappen och sen skriver du siffran x.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oki... :superirriterad: för när jag dubbelklickar står det bara kan inte packas upp filen stöds ej. ska ladda ner StuffiExppander :P

 

När jag laddar ner en .zip-fil från nätet, packas den upp direkt och läggs på skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar ju inte finnas någon upphöjt, ^ i den där?

post-11001-1250843080_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag laddar ner en .zip-fil från nätet, packas den upp direkt och läggs på skrivbordet.

 

Det är antagligen för att du har valt det alternativet (alltså packa upp filen direkt) när du ska ladda ner filer samt kryssat i att göra det varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det normalt att badbollen kommer upp i safari hälften av gångerna jag går till nytt klipp på youtube?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Hur gör man för att en .torrent som jag klickar på i Safari skall öppnas direkt av t.ex. uTorrent? Som det är nu så sparas .torrenten i "Hämtade filer" och sedan måste jag klicka på den för att uTorrent ska starta och köra igång nedladdningen. Tacksam för svar...

 

/Luthor

 

EDIT: Glöm ovanståede, hittade inställningen i uTorrent... D.S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag har en Logitechmus med fram- och backknapp på sidan. Hur får jag dessa att fungera i t ex Safari???

(hmmmm PC-vana...) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag har en Logitechmus med fram- och backknapp på sidan. Hur får jag dessa att fungera i t ex Safari???

(hmmmm PC-vana...) :)

Då behöver du drivrutiner för Mac från Logitech. Kolla deras hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag använder 3 fingrar på touchpaden och drar nedåt/uppåt så kommer jag längst ner/upp. Detta fungerar jättebra, nästan jämt. Men ibland så bara vill den inte. Vad kan det bero på? Det är samma sidor som det annars fungerar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då behöver du drivrutiner för Mac från Logitech. Kolla deras hemsida.

 

Tack!! Jag ska leta rätt på det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!! Jag ska leta rätt på det! :)

 

Japp nu är det fixat! :D TACK så mycket för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det normalt att badbollen kommer upp i safari hälften av gångerna jag går till nytt klipp på youtube?

 

Töm cache och kolla buffringsminnet, du kan behöva öka det en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag använder 3 fingrar på touchpaden och drar nedåt/uppåt så kommer jag längst ner/upp. Detta fungerar jättebra, nästan jämt. Men ibland så bara vill den inte. Vad kan det bero på? Det är samma sidor som det annars fungerar på.

 

Jag visste inte att det fanns tre fingrar svep uppåt/neråt. Är du säker på att du inte använder två fingrar? Annars kan man ställa in touchpaden enklast genom systeminställningar > styrplatta som vanligt. Om du inte andvänder ett annat program.

post-43134-1251487385.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, råkade tappa mig och klicka fel, la till hela hårddisken i itunes biblioteket. Nu vill jag bli av med detta igen :angry2: Hur gör man för att ta bort musik filer ur itunes biblioteket? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Töm cache och kolla buffringsminnet, du kan behöva öka det en del.

Hur ändrar jag buffringsminnet, har varit där förr, men kan inte komma ihåg var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, råkade tappa mig och klicka fel, la till hela hårddisken i itunes biblioteket. Nu vill jag bli av med detta igen :angry2: Hur gör man för att ta bort musik filer ur itunes biblioteket? :S

 

 

Markera och tryck backspace <--- eller högerklicka "ta bort".

 

Ska du bort allt tryck kringla (command) + a och sen backspace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag visste inte att det fanns tre fingrar svep uppåt/neråt. Är du säker på att du inte använder två fingrar? Annars kan man ställa in touchpaden enklast genom systeminställningar > styrplatta som vanligt. Om du inte andvänder ett annat program.

 

Jodå jag är säker på att det är tre fingrar ;) Grymt användbart för övrigt. Istället för att skrolla (som man gör med två fingrar) så går man hela vägen upp eller hela vägen ner.

 

Hmm det verkar funka nu iaf. Äh det är lite olika

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå jag är säker på att det är tre fingrar ;) Grymt användbart för övrigt. Istället för att skrolla (som man gör med två fingrar) så går man hela vägen upp eller hela vägen ner.

 

Hmm det verkar funka nu iaf. Äh det är lite olika

 

:chock: Hur ställde du in det? Skulle också vilja ha... Det går inte att ställa in 3 fingersvep neråt/uppåt i systeminställningar så det måste väl vart ett annat program du använde? Eller de kanske slängde in det i de nya macbook pro, har en 1,5 år gammal macbook alu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...