Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snabba frågor, Snabba svar


Marooned

Rekommendera Poster

Om jag inte minns fel är det håll inne alt och tryck på den gröna pricken uppe till vänster.

 

Du minns inte fel. Tack så hemskt mkt för det snabba svaretyeahbaby.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,2k
  • Created
  • Senaste svar

Varje gång jag ska starta itunes så kommer det upp en ruta " vill du att programmet itunes.app ska acceptera inkommande nätverksanslutningar" och jag undra hur man får bort den rutan så inte den kommer upp varje gång man starta itunes. Kan också tillägga att jag köra med brandvägen aktiverad.

post-49116-1270620806,55_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga om Skype, när man kör ett "conference call" kan man då gå med i samtalet? Eller måste man be dem andra ringa upp? Om det nu funkar att gå med, hur gör man då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

En fråga om Skype, när man kör ett "conference call" kan man då gå med i samtalet? Eller måste man be dem andra ringa upp? Om det nu funkar att gå med, hur gör man då?

Nej, någon som redan är med i samtalet måste bjuda in dig till det. Tror det kan vara vem som helst, annars är det personen som startade samtalet som måste bjuda in dig till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, någon som redan är med i samtalet måste bjuda in dig till det. Tror det kan vara vem som helst, annars är det personen som startade samtalet som måste bjuda in dig till det.

 

Ok, tack. Då får man hoppas på att dem fixar detta inom en snar framtid, jobbigt att be de andra ringa hela tiden när man har flera samtal uppe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har två enkla problem med min Mac. Hur tar jag bort "Clicktoflash" på Chrome, hittar den inte under program-mappen. Det andra problemet är att jag inte kan spela upp videos på youtube. Då står det "Old flash? Go upgrade" trots att jag har den senaste mjukvaran av flashplayer. Tidigare funkade den perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sist jag uppdaterade Flash från Adobes hemsida var jag tvungen att avinstallera den gamla versionen med en avinstallerare. Kolla på Adobes supportsidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat det men det fungerar tyvärr inte. En del säger att det har något med "Click to Flash" men frågan är hur jag raderar den från chrome.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder inte Chrome, men när jag installerade ClickToFlash till Safari så la jag det i Bibliotek/Internet Plug-Ins/. Bibliotek finns både i din hemmapp och under Macintosh HD-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick absolut inte välja någon målplats så jag har därmed ingen aning var den filen ligger. Har kollat under Plug-ins mappen men inget relevant där inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök på Adobe utilitys, söker jag på Flash hittar jag ingenting trots att jag har Flash installerat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick absolut inte välja någon målplats så jag har därmed ingen aning var den filen ligger. Har kollat under Plug-ins mappen men inget relevant där inte.

VILKEN Plug-Ins mapp?

post-16839-1271377014,88_thumb.png

post-16839-1271377033,96_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat igenom båda men det finns ingen "flash block" fil. Har även raderat filer med namnet flash på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry för dubbel post men vill meddela att jag har löst problemet, tack ändå för er hjälp.

Jag gick in på Application support och där fanns "Flash block" under Chrome mappen. Nu fungerar youtube helt utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Word envisas med att försöka öppna pages-filer men klarar inte av det. Det går inte att byta förval i info. Ändra alla funkar inte heller. Pages står som (förval) om jag högerklickar på en fil och väljer öppna med, men word står högst upp och dubbelklickar jag startar word. Och word 2008 är seeeeeeeegt. Badboll badboll badboll och så vet jag att det inte kommer att funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Word envisas med att försöka öppna pages-filer men klarar inte av det. Det går inte att byta förval i info. Ändra alla funkar inte heller. Pages står som (förval) om jag högerklickar på en fil och väljer öppna med, men word står högst upp och dubbelklickar jag startar word. Och word 2008 är seeeeeeeegt. Badboll badboll badboll och så vet jag att det inte kommer att funka.

 

 

Ingen som vet om det går att fixa vilka program som öppnar vilka filformat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla längst ner på visa-info rutan. Är hänglåset låst? I så fall lås upp det och ändra "öppnare".

Testa också med att starta pages och sen öppna inifrån programmet. Kan hända att du får en dialogruta som frågar om du vill öppna alla sådana här dokument med pages.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inget hänglås i info-rutan. Det hjälpte inte att öppna en fil inifrån Pages. Fick ingen fråga. Det ser fortfarande ut som om Word ska öppna filen fast pages är förval.

post-31239-1271921895,44_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Vad är det för en konstig inforuta?

Markera ikonen för dokumentet - klicka cmd+i -då ska du få upp en annan långsmal ruta och längst ner till höger ska det finnas ett hänglås och högre upp kan du göra förval. Och klicka på - gör så här med alla liknande dokument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar 1 sak! Varför går inte fönstrena hela vägen ner i botten på skärmen när man har docken gömd? Det är en liten springa där på 1-2 mm! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Vad är det för en konstig inforuta?

Markera ikonen för dokumentet - klicka cmd+i -då ska du få upp en annan långsmal ruta och längst ner till höger ska det finnas ett hänglås och högre upp  kan du göra förval. Och klicka på - gör så här med alla liknande dokument.

 

 

Det är ingen inforuta, det är hur det ser ut när jag försöker öppna ett pages-dokument där jag tidigare har valt i info-rutan att alla pages dokument skall öppnas med pages. Bilden är efter att jag högerklickat på en fil och valt öppna med...Word står över Pages och väljs i första hand när jag dubbelklickar på pages-filer, trots att det står (förval) på pages. Det är väl skumt? Måste vara nån bugg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Om det är något "allmänt knas" brukar sånt försvinna om man kör"säker start"

-Nästa steg är att köra skivkontroll ( kolla Finder-Hjälp) och reparerar "prebindings".

-Funkar inte det heller får vi hoppas de som är (ännu) klokare läser det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Om det är något "allmänt knas" brukar sånt försvinna om man kör"säker start"

-Nästa steg är att köra skivkontroll ( kolla Finder-Hjälp) och reparerar "prebindings".

-Funkar inte det heller får vi hoppas de som är (ännu) klokare läser det här.

jag funderade på om inte det skall ändras i Words info rutor också

om man skriver att Word skall enbart öppna i word så borde nog inte den komma upp som förvall i pages

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där har du nog kommit på något Ronny. Nåja säker start och skivkontroll gör gott ändå.

Från en del program måste man "exportera till" tex Pages.

-Kör Neooffice/OpenOffice själv och det är inte riktigt likadant på alla punkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...