Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

1.1.2...problem? UK vs. US=skillnad?


fashionista

Rekommendera Poster

Hej alla iphone fans :)

 

Jag är på gång att köpa en iphone antingen via en bekant i USA eller i London. Är det skillnad på upplåsning om man köper i UK? Eller funkar samma guider?

 

Har kollat runt lite på nätet om upplåsning också.. finns det möjlighet att låsa upp 1.1.2, som förmodligen kommer vara den versionen jag får. Vissa forum har jag hört att det inte finns hack för den än, men att man kan nedgradera till versionen innan, är det sant? Någon som vet? Här på detta forum skrev någon att den låst upp en 1.1.2, men att den var långsam.. någon mer som har erfarenhet?

 

Och är det möjligt att uppgradera till nästa version när den kommer utan att telefonen låses helt?? Har man kommit runt det än?

 

Vill ha lite mer koll, även om ja förmodligen köper en ändå innan den kommer till Sverige! :D

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan försöka svara på dina frågor. Jag har ingen iPhone, men funderar också på att skaffa en, innan den når Sverige officiellt.

 

Jag är på gång att köpa en iphone antingen via en bekant i USA eller i London. Är det skillnad på upplåsning om man köper i UK? Eller funkar samma guider?

 

Nej det ska inte vara någon skillnad.

 

Har kollat runt lite på nätet om upplåsning också.. finns det möjlighet att låsa upp 1.1.2, som förmodligen kommer vara den versionen jag får. Vissa forum har jag hört att det inte finns hack för den än, men att man kan nedgradera till versionen innan, är det sant? Någon som vet? Här på detta forum skrev någon att den låst upp en 1.1.2, men att den var långsam.. någon mer som har erfarenhet?

 

Om du köper en helt ny iPhone med firmware 1.1.2 går den för närvarande inte att låsa upp.

Råkar du uppdatera en iPhone till 1.1.2 från 1.1.1 går det installera om 1.1.1 och låsa upp den igen efter det.

 

Och är det möjligt att uppgradera till nästa version när den kommer utan att telefonen låses helt?? Har man kommit runt det än?

 

De uppgraderingar som Apple släppt hittills har resulterat i en låst telefon igen.

 

Hoppas jag hade rätt.

 

/Rob

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Rob,du har helt rätt :) Föra att göra en sak tydligare vill jag bara tillägga att det endast säljs 1.1.2-telefoner i Europa medan man kan ha tur och få en 1.1.1 eller 1.0.2 (fick 1.0.2 från 5th ave senast förra veckan) i USA.

 

Googlar man lite kan man få reda på vilka serienummer som har vilken mjukvara i sig, då kan man försöka köpa en som man vet har 1.1.1 eller 1.0.2. Vill inte den försäljaren gå coh byta är det bara fortsätta till någon annan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Tack för svar!

Då är allt lite klarare nu. Nu är telefonen köpt i alla fall, från Dallas.. Och jag får den på måndag, så då får ja kolla upp vilken version jag fått. Annars får jag sitta och stirra på den tills ett crack kommer.

 

En till fråga. Om telefonen är låst, kan man fortfarande använda ipoden och videofunktionen, eller går det inte att göra något med telefonen innan den är upplåst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag öpte en iPhone som var en crackad 1.0.2 när jag köpte den, har ingen aning om metod som användes och jag har inget SIM.

 

Kan jag uppgradera den till 1.1.1 och cracka om den utan att den hänger sig eller beror det på vilken metod som används första gången?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
jag öpte en iPhone som var en crackad 1.0.2 när jag köpte den, har ingen aning om metod som användes och jag har inget SIM.

 

Kan jag uppgradera den till 1.1.1 och cracka om den utan att den hänger sig eller beror det på vilken metod som används första gången?

 

Kan bero på vad som användes första gången. Följ detta:

 

1. Gör en virginize för ditt baseband: Lägg till i.unlock.no som källa i installer och installera virginizer för ditt baseband

 

2. Koppla telefonen till datorn och sätt telefonen i DFU-mode (håll in off och home tills skärmen blir svart, släpp då off och håll in home tills itunes hittar telefonen igen). Håll in shift (pc) eller alt (mac) och tryck på återställ, leta upp ipsw-filen för 1.1.1 som du laddat hem här och börja återställingen.

 

3. Följ denna guide.

 

4. Klart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack FredrikBergstrom, men guiden som du hänvisar till under steg 3 så står det att man behöver sitt AT&T SIM(vilket jag inte har), och som jag förstår så gäller det bara om man ska använda jailbreake och har återställt sin 1.1.1.? Men vad betyder återställt sin 1.1.1?

 

Kankse en dum fråga men när jag har en iPhone som funkar så vill jag ju inte ta någon risk :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
tack FredrikBergstrom, men guiden som du hänvisar till under steg 3 så står det att man behöver sitt AT&T SIM(vilket jag inte har), och som jag förstår så gäller det bara om man ska använda jailbreake och har återställt sin 1.1.1.? Men vad betyder återställt sin 1.1.1?

 

Kankse en dum fråga men när jag har en iPhone som funkar så vill jag ju inte ta någon risk :whistling:

 

Det viktiga är att du har ett simkort i, vilket spelar ingen roll. Anledningen till detta är att du inte kommer kunna ringa några nummer under emergency calls annars.

 

Här kommer lite förklaringar till olika begrepp:

 

1. Återställ - Då allt (sanning med modifikation) återställs i iPhonen. Klickar man bara på återställ så återställs OCH uppdateras den (den blir 1.1.2). Håller man däremot in alt/shift och trycker på Återställ kan man välja en ipsw-fil med den version man vill återställa till.

 

2. Aktivera - Vid aktivering "försvinner" den ruta som syns då man sätter på telefonen, den blir alltså som en ipod touch.

 

3. Jailbreak - Möjliggör installation av tredjepartsapplikationer.

 

4. Upplåsning - Gör att man kan använda andra simkort än ett aktiverat AT&T-kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...