Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nr formatering enligt gammal stil


Cappen

Rekommendera Poster

Detta kanske kan vara en onödig tråd men jag störde mig lite på hur formateringen såg ut både med standard formatet och även när Swephone ändrade på den för oss i Sverige. Jag har bara ändrat lite på den befintliga filen från Swephone så den passar mig. Kanske är det någon annan som också har samma smak, därav denna tråd.

 

Här är några exempel på hur numren kommer se ut:

 

Utlandssamtal:

Kalmar +46-480-123456

Göteborg +46-31-123456

Stockholm +46-8-123456

Mobil +46-707-123456

 

Inrikes:

Kalmar 0480-123456

Göteborg 031-123456

Stockholm 08-123456

Mobil 0707-123456

 

Att tänka på:

 

Ni som kör Firmware 1.1.1:

Filen ni ska byta ut heter "UIPhoneFor mats.plist" och finns i din iphone under mappen "/System/Library/Frameworks/UIKit.f ramework/Ph oneFormats/".

 

Ni som kör tidigare firmware:

Filen ni ska byta ut heter "ABPhoneFormats.p list" och finns i din iphone under mappen "/System/Library/Frameworks/Address BookUI.framework/".

 

Notera mellanslag på vissa ställen. Va tvungen att lägga in dom för att annars sket sig hela sökvägen när jag posta tråden.

 

Filformatet och innehållet är samma, bara att Apple ändrat namnet och sökvägen till filen fr.o.m. firmware 1.1.1

 

Länk till filerna (beroende på din firmware). Högerklicka och välj "Spara mål som...".

UIPhoneFormats.plist

eller

ABPhoneFormats.plist

 

Anslut till din iphone via ett SFTP program och ladda upp filen så e det klart. OBS! Skriv inte över din befintliga fil utan döp om den först innan du laddar upp denna filen. Då kan du ångra dig ifall du skulle vilja det. SFTP är samma som FTP bara att den kör ett annat protokoll via port 22 istället för port 21. Googla på SFTP bara så hittar ni något.

 

För att ansluta till din iphone behöver du veta ip-adressen dit. Kolla under "Settings", "Wi-fi" och klicka på den blåa pilen för det trådlösa närverk som är ditt. Användarnamnet för att logga in är "root". Lösenordet för firmware 1.1.1 är "alpine" och för tidigare versioner är det "dottie".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...