Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac-kompatibla telefoner?


MårtenL

Rekommendera Poster

Hej ni som kan

Jag ska köpa ny mobil och har förstått att det kan vara struligt att synka med min macbook.

 

jag behöver en lur med mp3 där jag enkelt kan föra över musik från macen till mobilen och vill kunna använda USB-kabel.

 

finns det vissa tillverkare/modeller som är bättre än andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar fint med Blåtand och SE K610i. Har inte testat med kabel då den automatiskt hittar telefonen trådlöst och det fungerade perfekt. Enda fördelen med kabel som jag ser det är om man ska föra över stor mängder information då det går fortare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt min erfarenhet så fungerar normalt set SE mycket bättre med MAC än Nokia och andra märken.

 

Jag synkar min P1i med min MBP, enda problemet är att min telefon crashat några gånger när jag använt Bluetooth, men det beror nog bara på någon bugg i telefonen.

 

Jag har alltid lyckats synka mina Se telefoner men inte Nokia.

 

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är macfreak, men det är rätt anmärkningsvärt att denna tråden är så kort. För mig som dessutom är synk-freak känns jobbalternativet rätt trist.

HTC, med Windows Mobile fungerar klockrent, med en PC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör med Sony Ericsson K800i och K810i samt W910i inga som helst problem att använda både med kabel och Blåtand.

 

Telefonerna kommer upp på skärmen som en hårddisk och minneskorten kommer upp som en separat disk, smart!

 

Bara att välja vart man skall föra över filer minneskortet eller telefonen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Nokia 5500 som inte går att synka med min Macbook. Men jag köpte ett program på denna sida och nu fungerar det näst intill perfekt att synka adressboken och iCal.

 

Har ingen riktig koll på hur bra (eller dåligt) det funkar att föra över musik till telefonen.

 

Jag synkar via blåtand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har problem med min W200i och överföringen till både minneskort och telefonen. Jag kör en iBookG3, med MacOSx 10.4.11. När jag fört över filer, oavsett om jag gjort det via separat kortläsare eller via kabel direkt till telefonen, så skapas massa filer på minneskortet som heter . i början och sedan likadant som t.ex. MP3-filen. Dessa filer går inte spela utan skräpar bara. Vad beror detta på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem med min Nokia n95.

Snälla,

 

Jag har en N95 8Gb.

 

Hur har du löst att synka kartor, synka med iTunes... Min bara kärvar. Jag får det att fungera hyffsat med iPhoto men inte med iTunes. Det finns ju ett programpaket som tydigen skall fungera med .doc-filer... är det löst på din mobil eller vad synkar du?

 

Enkelt är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta mobiler som har blåtand klarar av att synkas med Macen om du googlar lite. Hittade efter mycket letande ett stycke text som jag skrev in i en fil, och vips så funkade synkningen. jag har en Nokia 3109 Classic...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är macfreak, men det är rätt anmärkningsvärt att denna tråden är så kort. För mig som dessutom är synk-freak känns jobbalternativet rätt trist.

HTC, med Windows Mobile fungerar klockrent, med en PC.

Min W900i fungerar klockrent med både iMac och MacBook.

 

Jobbmobilen från HTC fungerar med Missing Sync for Windows Mobile - beta.

Senaste betan är mycket bättre än det som fanns innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga att jag får upp mitt minneskort i telefonen som en disk i Leopard när jag kör med USB-kabel, detta funkade inte för mig i Tiger...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör med Sony Ericsson K800i och K810i samt W910i inga som helst problem att använda både med kabel och Blåtand.

 

Telefonerna kommer upp på skärmen som en hårddisk och minneskorten kommer upp som en separat disk, smart!

 

Bara att välja vart man skall föra över filer minneskortet eller telefonen!

 

 

Jag försökte synka min K810i via blåtand med min macbook med 10.5.1, men det vill inte funka? Jag vill kunna synka mina kontakter och kalendern.

 

Det funkar att ansluta med USB och då dyker telefonen upp på skrivbordet som du säger. Men när jag starta iSync så hittar den inte några enheter?

 

Någon som har några bra tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte synka min K810i via blåtand med min macbook med 10.5.1, men det vill inte funka? Jag vill kunna synka mina kontakter och kalendern.

 

Det funkar att ansluta med USB och då dyker telefonen upp på skrivbordet som du säger. Men när jag starta iSync så hittar den inte några enheter?

 

Någon som har några bra tips?

 

Har du gått via bt-inställningarna först och lagt till telefonen som ny enhet? iSync vill gärna ha det så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska jag göra om det står så här när jag försöker ansluta min telefon?

 

post-7614-1197918508_thumb.png

 

Jag har laddat hem plug in för k810 till iSync och jagtror att den ligger på rätt ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska jag göra om det står så här när jag försöker ansluta min telefon?

 

post-7614-1197918508_thumb.png

 

Jag har laddat hem plug in för k810 till iSync och jagtror att den ligger på rätt ställe.

 

Du ska lägga den i HDD/Bibliotek/PhonePlugins. Det funkar klockrent med min k550i!

 

Se bara till att ha iSync avstängt när du lägger till pluggen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem med min W200i och överföringen till både minneskort och telefonen. Jag kör en iBookG3, med MacOSx 10.4.11. När jag fört över filer, oavsett om jag gjort det via separat kortläsare eller via kabel direkt till telefonen, så skapas massa filer på minneskortet som heter . i början och sedan likadant som t.ex. MP3-filen. Dessa filer går inte spela utan skräpar bara. Vad beror detta på?

 

filerna som börjar med "." är dolda filer som OS X använder (inställningsfiler??)*, de är bara dolda när man använder OS X. De syns alltså i allt som inte kör OS X, men de kan utan problem raderas på enheten efter det att man synkat klart.

 

*Ska tilläggas att detta även gäller mappar o dyl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska lägga den i HDD/Bibliotek/PhonePlugins. Det funkar klockrent med min k550i!

 

Se bara till att ha iSync avstängt när du lägger till pluggen

 

 

 

:borstatanderna: :borstatanderna: :borstatanderna: :borstatanderna: :borstatanderna:

 

Tjoho! Nu funkade det.

Tack så mycket för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:borstatanderna: :borstatanderna: :borstatanderna: :borstatanderna: :borstatanderna:

 

Tjoho! Nu funkade det.

Tack så mycket för hjälpen.

 

 

Gött...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köra LG´s Viewty tills dess att iPhone kommer i en uppdaterad version men efter att ha googlat lite så verkar det vara omöjligt att synka med iCal och kalendern...kan det verkligen vara så illa.

Vet ni om någon har lyckats med att på iSync att lira med LG-lurar?

 

//F

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Motorola L2 och den fungerar klockrent med blåtand!

Busenkelt... min bror har en Sony-Ericsson 800-någonting och den fungerade klockrent också när jag skulle föra över filer från min MacBook till hans mobil.

 

Hälsar

R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

har precis köpt en W960 och skulle gärna vilja synka den med min svarta macbook :D

 

det jag helst skulle vilja ha är en kalender som är webbaserat och som fungerar med min nya mobil (SE w960, macbook och så även win xp) finns det någon som funegrar med alla dessa tre tro?

 

sen så skulle jag behöva ett enkelt och billigt (gärna gratis) program för att konvertera filmer/tv-serier till 3GP format som jag sedan kan spelas upp på min nalle, något förslag?

 

sen så skulle jag även vilja ha lite coola iphone finesser till w960, något försla?

 

hehe vart många önskemål men kanske någon kan hjälpa med nåt litet?

tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har precis köpt en W960 och skulle gärna vilja synka den med min svarta macbook :D

 

det jag helst skulle vilja ha är en kalender som är webbaserat och som fungerar med min nya mobil (SE w960, macbook och så även win xp) finns det någon som funegrar med alla dessa tre tro?

 

sen så skulle jag behöva ett enkelt och billigt (gärna gratis) program för att konvertera filmer/tv-serier till 3GP format som jag sedan kan spelas upp på min nalle, något förslag?

 

sen så skulle jag även vilja ha lite coola iphone finesser till w960, något försla?

 

hehe vart många önskemål men kanske någon kan hjälpa med nåt litet?

tack på förhand!

 

Konvertera med Apples egna Quicktime pro, öppna filmen och tryck sen på exportera. Välj lämpligt format. Klart!

 

Ps. Divx modulen behövs för vissa typer av kodning.

 

Läs mer här: http://sonyericssonp1.blogspot.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konvertera med Apples egna Quicktime pro, öppna filmen och tryck sen på exportera. Välj lämpligt format. Klart!

 

Ps. Divx modulen behövs för vissa typer av kodning.

 

Läs mer här: http://sonyericssonp1.blogspot.com

 

TUSEN TACK!!!

 

det fungerar superfint :D

dock tar det hyffsat lång tid att koda om till resp format :( har nu en svart MB med 2gb ram, ska ev byta HD, kommer det gå nå snabbare då tro?

hur som helst tack än en gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...