Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp med min nya iphone!


Isabelle

Rekommendera Poster

Känner mig jättedum, men.

Fick min iphone igår. Den är köpt i Kina.

Har satt i mitt simkort och allt funkar bra,

men nu när jag kopplade in den till datorn och skulle lägga in

filmer och musik fungerade det inte? Gjorde så som jag gör med min ipod,

"dra och släpp", men det går inte? Förstår inte alls hur jag ska göra?

Snälla hjälp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Jag är rädd för att det inte är en äkta iPhone du köpt...

 

iPhone är inte släppt i kina ännu... däremot kryllar det av mer eller mindre bra kopior.

Dock fungerar ingen som en iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska inte hellerbara funka att stoppa in ett simkort, om du nu inte har köpt en upplåst iPhone av nån som gjort det i Kina...

 

Men kommer den upp i iTunes?

isådana fall ska du kryssa i denna rutan om manuell hantering.

post-6555-1195340724.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är väl en upplåst iphone då? Han som köpte den till mig hade köpt en själv i kina o den fungerade som den skulle..

 

den rutan finns inte när den kommer upp i itunes? Det finns bara de två översta..

Något annat jag kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan han ha köpt en i Kina? :o då måste det väl vart någon som köpt den från USA i kina?

 

eller misstar jag mig? 0o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har för mig att de importerar de från usa o sen hackar de dom innan de säljs i affärer. Men jag vet ju fortfarande inte hur jag ska lägga in musik o filmer? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, det är väl som att lägga till film och bild på en iPod.

 

Använd iTunes, först lägger du till filmerna i iTunes, sen syncar du över dem på iPhonen.

Och med bilderna så måste du nog gå in i fliken "bilder" (eller om det står foton, jag kommer inte ihåg) och synca dem från din mapp där du har bilder på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, konstigt att den inte kommer, Det är en äkta eftersom den kommer upp i itunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men på min ipod har jag alltid bara dragit filen från en mapp och hållit den över o släppt. Jag vet inte hur man gör för att lägga till filmer o musik till itunes o sedan synca över. Det är nog det jag behöver hjälp med.. Känner mig väldigt dum nu haha. Har ju haft ipod jättelänge.. Någon som orkar förklara utförligt hur jag gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm jag har inte en aning om du inte har de alternativen som jag sa längre upp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Kan du inte lägga in en bild på hur iTunes ser ut när du kopplat in den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har den nyaste versionen av itunes redan.. Förstår inte hur jag får in låtarna i itunes? Har provat att ta "arkiv" "lägg till fil i bilbloteket" men de enda låtarna som ligger i bibloteket är exempelmusiken highway blues och dom och inte alls den jag försökte lägga in? Har ju även provat att göra så som jag gör med min ipod "dra och släpp" men inte heller detta fungerar.. Hur gör jag?

iphone.bmp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag har lyckats lägga in låtar i en spellista. Men HUR gör jag för att få dem till min telefon? Blir ju bara en rund ring med streck när man försöker dra och jag har klickat på synkronisera på "musik" Är det INGEN som vet hur jag ska göra??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag har lyckats lägga in låtar i en spellista. Men HUR gör jag för att få dem till min telefon? Blir ju bara en rund ring med streck när man försöker dra och jag har klickat på synkronisera på "musik" Är det INGEN som vet hur jag ska göra??

 

tryck på synknarisera spellista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag har lyckats lägga in låtar i en spellista. Men HUR gör jag för att få dem till min telefon? Blir ju bara en rund ring med streck när man försöker dra och jag har klickat på synkronisera på "musik" Är det INGEN som vet hur jag ska göra??

 

när du väl har skapat en spel lista så får du gå upp och klicka på tabben "music" och sen där välja just den lista som din iphone ska synka med, eller om du vill att den ska synka med alla så väljer du alla. efter du gjort det så är det bara att trycka på knappen "sync" nere i högra hörnet.

det går tyvärr inte att dra in låtarna som det gör på en ipod. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag lite musik på telefonen iallafall :).

Men, det gick ju att dra låtar från en mapp till spellistan som jag sedan synkroniserade, men jag kan inte få några filmer till någon spellista eller någon annan stans heller för den delen, får inte in annat än musik i itunes alls. Förlåt att jag är så tjatig men vill ju gärna ha filmer på telen också ^^.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Finns det något sätt man kan kolla ifall det inte är en riktig Iphone? kviton och sånt går ju att förfalska!

 

mjukvaran på kopiorna är inte samma som i orginal... det är bara tappra försök.

Annars är serienummret ett snabbt och lätt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag lite musik på telefonen iallafall :) .

Men, det gick ju att dra låtar från en mapp till spellistan som jag sedan synkroniserade, men jag kan inte få några filmer till någon spellista eller någon annan stans heller för den delen, får inte in annat än musik i itunes alls. Förlåt att jag är så tjatig men vill ju gärna ha filmer på telen också ^^.

 

Jag utgår från att du inte vet att iphone inte klarar av att spela upp xvidfiler. Så vad du gör är att du går in på www.isquint.org och drar hem isquint. Starta det och dra in valfri film i programmet. Klicka på avancerat och fyll i bredd 480 och höjd 320. Tryck på starta. Leta sedan rätt på den nykonverterade filmfilen i findern, ta tag i den och dra in den i itunes. Släpp den uppe till vänster under "bibliotek". Klicka sedan på din iphone och gå in på filmer. Bocka i den filmen och synka upp den till din telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något sätt man kan kolla ifall det inte är en riktig Iphone? kviton och sånt går ju att förfalska!

 

Du ser skillnad på en riktig iphone och en kopia om du vet hur en iphone ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det finns ju andra filmfiler, jag försökte lägga in en avi men det gick inte. Man måste väl inte ha isquint för de andra filmfilerna? Hur gör man med dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det finns ju andra filmfiler, jag försökte lägga in en avi men det gick inte. Man måste väl inte ha isquint för de andra filmfilerna? Hur gör man med dom?

 

Förlåt mig om jag lyckades vara otydlig. din iphone stödjer endast mpeg4 och h.264-formaten. dvs du måste konvertera .avi och .wmv etc. för att kunna spela upp dem i iphone. Detta gör du enklast i isquint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej tack. När man har gjort det är det då bara att dra filmerna till "filmer" i itunes o sedan synca som med musiken? Sorry att jag är så velig är lite trög ibland..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...