Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

XP hackat på sex minuter


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Enligt en bekant som säljer till företag säger att fler än 95% vill ha XP, och det kvittar vilken version av XP som diskuteras och testas, den har exploaterats så många gånger av så många olika sorters skräpmjukvara att inte ens de med de största skygglapparna kan ha missat det.

 

Vidare så finns det goda skäl även för Mac användare att bli irriterade över den förbedrövligt usla standarden på XP då de används flitigt som zombies för att sprida spam både via e-post och internet-forum. Skiten drar dessutom ner bandbredden så att även vi får surfa långsammare och vissa sajter kan bli svårtillgängliga eller helt nere. :superirriterad:

 

Blev det här förklarat tydligt nog? :crossfingers:

 

Återigen...helt vansinnigt skitsnack från dig, har du inte klantat dig tillräckligt nu? Först duger inte pcn till att surfa med? Nu surfar den så att det inte räcker till för oss andra?

 

Dax att gräva ner yxorna;)

Det jag menar är att, ofta säger du vad jag tänker och tycker men lite för rått. Men det kanske är nått som behövs ibland, jag vet inte. Gillar inte när det låter som om det blir mera personangrepp än en debatt.. Du menar kanske inte så men det känns så ibland.

 

Menade inte att tala illa om dej...

 

Haha ja jag har lagt många onödiga inlägg..

 

Haade!

 

Jo jag fattar nog vad du menar, och nej det är inte menat så. Jag pratar ganska "rått" i verkliga livet bland vänner också. Dessutom flamsar jag inte så mycket på forumet med smileysar och norgevitsar så du får ju inte se den sidan heller. :propellerbaver:

 

 

Söker inte dom jobben men har med varierande framgång fått fler att förstå det du inte förstår att kvantitet och kvalitet helt saknar korrelation.

 

Vad svarar du på här? Pratar du med dig själv?

 

 

Det är ett vanligt, felaktigt och vekt argument att Windows har 95% marknads andelar och därför måste vara bäst. Även om det inte sägs så sitter det ändå där i bakhuvudet på många att om Windows är så spritt så KAN det inte vara så dåligt, eller....?

 

För det första så säljer inte Windows SÅ bra och för det andra så kan man undra varför det intresserar så många hur många Windows-kopior Microsoft säljer. Dessutom är det att skjuta över ansvaret på andra och avsäga sig möjligheten till eget kritiskt tänkande, man hänvisar ju till rena numerär och säger inget om användbarhet och hur tekniskt kapabelt systemet är, attribut som borde intressera mer.

 

Market Share Myth: Nailed!

 

Fan mikael jag skulle ÄLSKA att se vad du har i din "bokmärkesmapp".

 

det där med kritiskt tänkade låter ovanligt för att komma från dig, jag har varit här på forumet i över ett år och kan med handen på hjärtat svära att jag aldrig läst ett enda Apple-kritiskt inlägg från dig

 

Agreed x 100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Axelman. Slappna av se det som nöje. Gå inte igång så fruktansvärt på lite Windows-skämt. 24 inlägg för ingenting..!

 

 

Jag har inget emot skämt om Windows alls, dock så har det nått punkten för mig där jag tycker det är alldeles för mycket, hela tiden! Tänk själv om du skulle äta samma mat hela tiden, skulle du inte tröttna rätt snabbt?

 

Ser mycket hellre artiklar om vad man kan göra i OS X, nya program osv än sånt här skit varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Axelman. Slappna av se det som nöje. Gå inte igång så fruktansvärt på lite Windows-skämt. 24 inlägg för ingenting..!

 

Jo visst men nu var det ju inte ett windows-skämt utan en vad jag kan utläsa "seriös" artikel som någon på macworld tyckte var viktig att vi skulle få ta del av. Eller iaf dom av oss som köpte Windows 2002 och inte uppdaterat sen dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Jo visst men nu var det ju inte ett windows-skämt utan en vad jag kan utläsa "seriös" artikel som någon på macworld tyckte var viktig att vi skulle få ta del av. Eller iaf dom av oss som köpte Windows 2002 och inte uppdaterat sen dess.

 

:tarskratt:

 

:ThumbsUp:

 

håller med, visst kan man skriva mkt om Windows fel och brister men denna artikell var inget annat än riktigt pinsam

 

skulle vara intressant att se hur lång tid ett ouppdaterat Panther tog att hacka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast verkligheten ser ändå ut sådan att det i princip är omöjligt för tillverkarna att sälja en dator utan Windows idag (hell, det gav ju tom Apple en rejäl försäljningsboost) många är villiga att pröva/köra Linux, men i princip ingen är beredd att byta ut sitt Windows.

 

Vilket är skitsnack om man kollar på hur fort det gick för WalMart att kränga 20.000 billiga peze med gOS (Google Ubuntu) för $200 stycket, och hur mycket nöjda omdömen de fick på sin site.

 

Det är lätt att sitta på pojkrummen och tro att Windows är allt och att det har 95% av marknaden. Detta är dock tokfel för siffran är inte så hög och det är inte ett Win, och allt är inte ens baserat på NT i olika versioner...

Vista är inte stort, för Apple sålde ju fler Leopard i Japan i oktober än vad MS sålde Vista - å då såldes ändå Vista hela månaden och Leopard bara de sista fem dagarna... ...på webstatiestik så har ju Vista och OS X varit ungefär lika stora de senaste månaderna...

 

Saker förändras ganska snabbt ny för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket är skitsnack om man kollar på hur fort det gick för WalMart att kränga 20.000 billiga peze med gOS (Google Ubuntu) för $200 stycket, och hur mycket nöjda omdömen de fick på sin site.

 

Det är lätt att sitta på pojkrummen och tro att Windows är allt och att det har 95% av marknaden. Detta är dock tokfel för siffran är inte så hög och det är inte ett Win, och allt är inte ens baserat på NT i olika versioner...

Vista är inte stort, för Apple sålde ju fler Leopard i Japan i oktober än vad MS sålde Vista - å då såldes ändå Vista hela månaden och Leopard bara de sista fem dagarna... ...på webstatiestik så har ju Vista och OS X varit ungefär lika stora de senaste månaderna...

 

Saker förändras ganska snabbt ny för tiden.

 

mm, japaner gillar mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket är skitsnack om man kollar på hur fort det gick för WalMart att kränga 20.000 billiga peze med gOS (Google Ubuntu) för $200 stycket, och hur mycket nöjda omdömen de fick på sin site.

 

Men 20.000 är ju peanuts i sammanhangen, dom ger bort datorer i Afrika som är handvevade, det säger ju (heller) absolut ingenting om "marknaden"....

 

Det är lätt att sitta på pojkrummen och tro att Windows är allt och att det har 95% av marknaden. Detta är dock tokfel för siffran är inte så hög och det är inte ett Win, och allt är inte ens baserat på NT i olika versioner...

Vista är inte stort, för Apple sålde ju fler Leopard i Japan i oktober än vad MS sålde Vista - å då såldes ändå Vista hela månaden och Leopard bara de sista fem dagarna... ...på webstatiestik så har ju Vista och OS X varit ungefär lika stora de senaste månaderna...

Saker förändras ganska snabbt ny för tiden.

 

Pojkrummen ? Jag skulle tippa på att jag är i runda slängar dubbelt så gammal som du...resten var jag inte med på riktigt (eller ja, jag såg INGEN relevans i det)

Det finns lögn, förbannad lögn, och statistik...den senaste kvarten sålde Leopard dubbelt så mycket som Vista, så det är dubbelt så stort...

Om man av någon anledning vill göra en rättvis jämförelse så får man ju kolla vilken installationsbas dom olika operativsystemen har, och där vinner ju Windows, hands down, så är det bara (mikaellq brukar alltid hävda att installationsbasen inte har NÅGONTING att göra med hur många användare ett OS har, ett resonemang jag inte förstår riktigt, om det inte är så att det är statisktiskt visat att det är 10 ggr så många som använder varje OS X installation...)

 

Men, framförallt, det ÄR ingen tävling, men fakta är alltid trevligare än förutfattade meningar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iof så räknade man på den månaden Leopard började säljas! En mer rättvis jämförelse hade väl varit att vänta kanske....mmm 3 mån? Men hursomhelst jag missade pojkrumsdrömmarna kring ms? Vem var det som hade såna?

 

tva du gör lite som mikaellq och svarar på frågor som ingen ställt. 20.000 pcs från Walmart är väl inget? Dom kommer ju med en sjysst(?) distro förinstallerad. Jag tror inte det är så att vanliga svenssons är jättesugna på att slänga ut den version av windows som deras "spel-pc" levererades med till förmån för typ...mandriva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I använder vänlighet tror jag inte Mac är bättre än Windows. Jag gillar inte något av windows slöa system men dom funkar fint för mig. Jag gillar min PC för jag kan byta ut delar o göra det jag vill. Att köpa en Mac känns låsande det ända man kan byta ut är ju typ RAM minnena (har ingen erfarenhet men men.)

 

Den enda Mac jag skulle kunna tänka mig bortsett från min ipod är en macbook. Små smidiga duger till att surfa på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hursomhelst jag missade pojkrumsdrömmarna kring ms? Vem var det som hade såna?

Han syftar till känslomässiga kopplingar till något ni pojkar har vuxit upp med, spelat spel med, haft mycket kul med, och inte varit speciellt medvetna om de mycket bättre alternativen. En undermålig standard på Windows PC:n har liksom inte spelat någon roll just därför, pojkarna har för det mesta heller inte haft något att jämföra med.

 

Det borde dock vara uppenbart för de flesta någorlunda objektiva att pojkdrömmen inte är förnuftig.

Vilken annan apparat som krånglat så mycket, ställt till med så mycket bekymmer, och kostat så mycket i tid och underhåll (jämför med notan de senaste 12 månaderna) hade blivit utbytt för länge sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I använder vänlighet tror jag inte Mac är bättre än Windows. Jag gillar inte något av windows slöa system men dom funkar fint för mig. Jag gillar min PC för jag kan byta ut delar o göra det jag vill. Att köpa en Mac känns låsande det ända man kan byta ut är ju typ RAM minnena (har ingen erfarenhet men men.)

 

Den enda Mac jag skulle kunna tänka mig bortsett från min ipod är en macbook. Små smidiga duger till att surfa på.

 

Dom funkar till lite mera än bara surfa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde dock vara uppenbart för de flesta någorlunda objektiva att pojkdrömmen inte är förnuftig.

Vilken annan apparat som krånglat så mycket, ställt till med så mycket bekymmer, och kostat så mycket i tid och underhåll (jämför med notan de senaste 12 månaderna) hade blivit utbytt för länge sedan.

 

Det finns sååå mycket man kan säga om ditt inlägg, men jag nöjer mig med det enklaste och mest konkreta. Skjuter du inte dig själv i foten lite här ? Eftersom det inte HAR blivit utbytt då, så kanske det är så att det faktiskt fungerar för väldigt många...eller är det bara din definition av förnuftig och krångel/bekymmer som gäller ?..eller ska vi bara, rakt av, idiotförklara resten av världen som inte förstår ditt ställningstagande...

 

Och om inte, vad beror det på menar du, att Windows är detta undantag, där vi accepterar en medioker produkt, är det det där med pojkdrömmar, eller har Microsoft förgiftat dricksvattnet, eller vad..

 

Jag säger som Dr Phil..."right is a awful lonely place"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns sååå mycket man kan säga om ditt inlägg, men jag nöjer mig med det enklaste och mest konkreta. Skjuter du inte dig själv i foten lite här ? Eftersom det inte HAR blivit utbytt då, så kanske det är så att det faktiskt fungerar för väldigt många...eller är det bara din definition av förnuftig och krångel/bekymmer som gäller ?..eller ska vi bara, rakt av, idiotförklara resten av världen som inte förstår ditt ställningstagande...

Där är det igen, hänvisandet till antal igen.

Är en pryl automatiskt bra därför att många använder det?

 

Om du inte har bättre argument så kanske du borde se över hur du ser på saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men vad menar du, att alla andra har fel och du har rätt ? Att du vet och är bättre än alla andra ? "Alla andra" i det här fallet är ju en inte helt missvisande användning av ordet alla, som man annars ska passa sig noga för att använda. Du gör dig till förespråkare för alla andra, och säger att dom är missnöjda, och dessutom, att alla Mac OS X användare är alltigenom nöjda...eller kan du, som akademiker, som borde inse värdet av fakta, visa på någon relevant undersökning som visar att Windows användare är missnöjda...

 

du idiotförklarar ju människor, självklart är det så att toyota är en av världens mest sålda bilar för att deras kunder är nöjda, är det den bästa bilen ? knappast...men å andra sidan, definera bäst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad ÄÄÄR det här för skit? Vem väljer era ap-dåliga artiklar?

Vad jag vet så säljs inte ens XP utan SP2 längre så denna artikel var m.ao intressant för hmm...vad blir det 5 år sen?

 

Och mikael.... "duger inte ens till att surfa"

 

Söker du fortfarande jobb? Snälla låt i såna fall just DET bli dom första orden du yttrar när du är på intervju hos ett företag som kör MS.

 

jag håller med det var ju för tusan bara SP 1, de har ju täppt igen det mesta i SP2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inget operativsystem är perfekt, alla har sinna buggar och nackdelar, även Mac OS. vi kommer nog aldrig att få se ett helt perfekt system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men vad menar du, att alla andra har fel och du har rätt ?

 

Du ramlar dit på samma sak hela tiden utan att tänka på det. Man tycker ju man borde lära, men…

 

Det är inte så stort. Det är inte samma. Det och det och det är inte speciellt stora.

"Det" vet du vad det är hoppad jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ramlar dit på samma sak hela tiden utan att tänka på det. Man tycker ju man borde lära, men…

 

Det är inte så stort. Det är inte samma. Det och det och det är inte speciellt stora.

"Det" vet du vad det är hoppad jag?

 

Vad är det som inte är så stort ? Och hur stort är det inte ?...men okej, jag faller dit igen då, och frågar, nämn...5 produkter, worldwide (militär/oljeindustrin exkluderad) som har har lika stor marknadsandelar som Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som inte är så stort ? Och hur stort är det inte ?...men okej, jag faller dit igen då, och frågar, nämn...5 produkter, worldwide (militär/oljeindustrin exkluderad) som har har lika stor marknadsandelar som Windows.

Då WinXP har 79.07% oktober 07 (och sjunkande trend) så borde det inte vara så svårt om man ids bry sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då WinXP har 79.07% oktober 07 (och sjunkande trend) så borde det inte vara så svårt om man ids bry sig...

 

Hahaha...visst är det jobbigt när man försöker sätta sig på någon och det inte går som man vill....eller...du kan väl förklara hur DU tänkte ? Du tycker inte att 79% är mycket ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...