Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Leopard spöar skiten ur Windows Vista"


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Ordagrant skulle översättningen lyda "Leopard smiskar rumpan på Windows Vista". Men hade jag skrivit så hade jag väl blivit beskylld för att uppmuntra till barnaga.
Den rubriken hade varit klockren. ;)

 

Efter att ha testat Leopard inom företagsvärlden så kan jag bara hålla med om att det är en klar förbättring mot tiger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar
Tycker fan att Windows Millenium Edition va sämre! xD, fan inget funkade ju på det... =P
Vista är Millenium Edition Version 2.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar du på en arbetsplats, gärna större, och säger "jag vill byta datorplattform". Vad tror du it-ansvarig säger då? Han säger: "Nu förstår jag dig inte riktigt....?"
Jag håller inte med om detta. För hos oss har vi nu beslutat oss för att just byta plattform från win till mac. Inköp ska börja göras i januari. Allt utom servrar ska bytas ut.

 

Apples XServe var skit i jämnförelse med HP Proliant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med om detta. För hos oss har vi nu beslutat oss för att just byta plattform från win till mac. Inköp ska börja göras i januari. Allt utom servrar ska bytas ut.

Grattis! :ThumbsUp:

 

Apples XServe var skit i jämnförelse med HP Proliant.

Säg inte bara att den kommer med Microsoft Windows server för då garvar jag på mig! ;)

Vidare så skulle det vara intressant att veta vad som är så mycket bättre med HPs erbjudande då hårdvaran knappast är så märkvärdig, det borde vara valet av OS som är intressant.

 

Vilket OS valde ni för servern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg inte bara att den kommer med Microsoft Windows server för då garvar jag på mig! ;)

Vidare så skulle det vara intressant att veta vad som är så mycket bättre med HPs erbjudande då hårdvaran knappast är så märkvärdig, det borde vara valet av OS som är intressant.

 

Vilket OS valde ni för servern?

Har inte full pejl just nu över OS på serverdelen, men vet att det inte kommer bli windoze. Snarare någon unixvariant.

 

Finns bättre utbyggnadsmöjligheter och mera frihet om du inte väljer xserve. Dessutom var service och support både lättare att få tag på och biligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg inte bara att den kommer med Microsoft Windows server för då garvar jag på mig! ;)

Vidare så skulle det vara intressant att veta vad som är så mycket bättre med HPs erbjudande då hårdvaran knappast är så märkvärdig, det borde vara valet av OS som är intressant.

 

Vilket OS valde ni för servern?

Har inte full pejl just nu över OS på serverdelen, men vet att det inte kommer bli windoze. Snarare någon unixvariant.

 

Finns bättre utbyggnadsmöjligheter och mera frihet om du inte väljer xserve. Dessutom var service och support både lättare att få tag på och biligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg inte bara att den kommer med Microsoft Windows server för då garvar jag på mig! ;)

Vidare så skulle det vara intressant att veta vad som är så mycket bättre med HPs erbjudande då hårdvaran knappast är så märkvärdig, det borde vara valet av OS som är intressant.

 

Vilket OS valde ni för servern?

Har inte full pejl just nu över OS på serverdelen, men vet att det inte kommer bli windoze. Snarare någon unixvariant.

 

Finns bättre utbyggnadsmöjligheter och mera frihet om du inte väljer xserve. Dessutom var service och support både lättare att få tag på och biligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte full pejl just nu över OS på serverdelen, men vet att det inte kommer bli windoze. Snarare någon unixvariant.

 

Finns bättre utbyggnadsmöjligheter och mera frihet om du inte väljer xserve. Dessutom var service och support både lättare att få tag på och biligare.

 

Precis. Hade jag velat sätta upp en server hade jag byggt den från komponenter och slängt in t.ex. FreeBSD. Om man vill "Maca till det lite" finns ju alltid Darwin. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...