Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Leopard spöar skiten ur Windows Vista"


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

På det stora hela har Mac OS X 10.5 fått ett varmt mottagande av såväl användare som recensenter. Sist ut i hyllningskören är Computerworlds chefredaktör Scot Finnie som anser att Leopard sopar banan med konkurrenten Windows Vista.Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

klart, vista är ju de sämsta operativ systemet i microsofts historia :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntat

Jo, ingen (förutom den där knasiga blogg-killen som påstod att BootCamp skulle bli den mest använda funktionen i Leopard) hade nog förväntat sig nåt annat

 

Desstuom skulle det va kul och se hur Gutsy Gibbon stog sig mot Vista

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag funnit är att Gutsy Gibbon slog vista, dock är uppgifterna väldigt få än, men än så länge mer hyllad än Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att "spöa skiten ur" är ovärdigt MacWorld?

 

Lite lekstuga och på lekskolenivå är min känsla. Man ser smutskastandet efter den rubriken och ärligt, hur kul är det?

 

Hey!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart, vista är ju de sämsta operativ systemet i microsofts historia :P

ME-II. :tarskratt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är på gränsen att få räknas som en nyhet för att Leopard kulle vara bättre än Vista visste alla här redan. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att "spöa skiten ur" är ovärdigt MacWorld?

 

Lite lekstuga och på lekskolenivå är min känsla. Man ser smutskastandet efter den rubriken och ärligt, hur kul är det?

 

Hey!

Man kanske är avtrubbad som inte längre reagerar men nu när du nämnde det så är jag benägen att hålla med, lite onödigt av macworldredaktionen att bidra till ett förråande språk som i längden oxå hjälper till att bidra till mer våld i samhället, lite onödigt, eller tycker ni att man ska se på detta med glimten i ögat? Kanske dags att sätta ner foten mot våld och mobbing och dylikt och en liten början är att gå till sig själv och inte använda förråande uttryck och försöka påverka andra som man kan att göra detsamma. Att spöa skiten ur någon är inget trevligt om än det bara rör sig om ett operativsystem. Eller så är det det som gör det roligt och inte farligt? Men att språkvalet är ovärdigt macworld är jag nog benägen att hålla med om, inget trevligt alla fall, kan kanske skrämma en del äldre och det ska vi väl inte göra? Eller är det bara vi två som är extra känsliga?

 

Mvh J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske är avtrubbad som inte längre reagerar men nu när du nämnde det så är jag benägen att hålla med, lite onödigt av macworldredaktionen att bidra till ett förråande språk som i längden oxå hjälper till att bidra till mer våld i samhället, lite onödigt, eller tycker ni att man ska se på detta med glimten i ögat? Kanske dags att sätta ner foten mot våld och mobbing och dylikt och en liten början är att gå till sig själv och inte använda förråande uttryck och försöka påverka andra som man kan att göra detsamma. Att spöa skiten ur någon är inget trevligt om än det bara rör sig om ett operativsystem. Eller så är det det som gör det roligt och inte farligt? Men att språkvalet är ovärdigt macworld är jag nog benägen att hålla med om, inget trevligt alla fall, kan kanske skrämma en del äldre och det ska vi väl inte göra? Eller är det bara vi två som är extra känsliga?

 

Mvh J.

 

Att "spöa skiten ur" används som peppningsuttryck när spelarna skall ut på t.ex. forbollsplan.

Det innebär inte att man skall använda ojusta metoder, så varför inte se att i matchen Leopard-Vista vinner Leopard, men med justa knep.

Sen kan man väl fråga sig om Leopard är så pass överlägset att "spöa skiten ur" är relevant.

Ser man på antalet "vunna" poäng så var det väl inte långt ifrån oavgjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte sparkat fotboll i någon serie men i andra idrotter och på min tid skulle ledarna aldrig tolerera något sånt, på min tid var det mer snack om fair play o s v vilket knappt ngn vet vad det är idag, inte undra på kanske varför vi har så mycket fotbollshuliganer.

Men med bara två ynka motröster verkar det visst va den nivå vi ska ha på språket idag så jag lägger fr o m nu ner min lans i detta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att "spöa skiten ur" är ovärdigt MacWorld?

 

Lite lekstuga och på lekskolenivå är min känsla. Man ser smutskastandet efter den rubriken och ärligt, hur kul är det?

 

Hey!

 

Håller med. Vackert är det inte...

likadant med rubriken "Saker som suger med Mac". :sarcastic:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant. Mindre bra ordval. Men vi bor ju inte i Stockholm.... :rolleyes: Man kanske snackar så hela tiden.... :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor i Stockholm. Man pratar inte så här. Utom möjligen i vissa kretsar, typ huliganer.

Mikael Markander på MacWorld har tydligen växt upp i en sådan miljö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor i Stockholm. Man pratar inte så här. Utom möjligen i vissa kretsar, typ huliganer.

Mikael Markander på MacWorld har tydligen växt upp i en sådan miljö.

 

Jag menade inte allvar med min undran.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att "spöa skiten ur" används som peppningsuttryck när spelarna skall ut på t.ex. forbollsplan.

Det innebär inte att man skall använda ojusta metoder, så varför inte se att i matchen Leopard-Vista vinner Leopard, men med justa knep.

Sen kan man väl fråga sig om Leopard är så pass överlägset att "spöa skiten ur" är relevant.

Ser man på antalet "vunna" poäng så var det väl inte långt ifrån oavgjort?

Nästan oavgjort i en som vanligt allt för platt jämförelse.

 

Tablet/touchscreen, vad har det med saken att göra?

 

Vid browser borde de tagit upp vilken sopa IE är med stöd för riktiga standarder, virushotet via IE och hur relativt långsam IE är. Safari har inget av dessa brister.

 

"Raw power of Explorer"? Är det ett skämt eller vad? Jag som trodde att filsystemet är filsystemet och internet är internet och därför bör strikt hållas isär. Ett rörigt filsystem som Windows ändå har borde också vara ett självklart minus.

 

Spamfiltret i Mail har funkat till 100% utom i början då den behövde kalibreras, phishing är ett besläktat problem och kan gott hamna i skräp-mappen de oxå.

 

USB cache??? Allt buffras ju så jag förstår inte vad de snackar om?!

 

 

"Network projector", "Network storage", "Optimization", "Presentation mode", och allt det i media center delen får mig att tro att detta testet är väldigt skruvat i Microsofts favör och det missar som vanligt allt det grundläggande som hur systemen är att använda och hur det är med det ständigt återkommande problemet säkerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor i Stockholm. Man pratar inte så här. Utom möjligen i vissa kretsar, typ huliganer.

Mikael Markander på MacWorld har tydligen växt upp i en sådan miljö.

 

Man behöver inte vara oförskämd för att föra fram ett argument.

 

Ordagrant skulle översättningen lyda "Leopard smiskar rumpan på Windows Vista". Men hade jag skrivit så hade jag väl blivit beskylld för att uppmuntra till barnaga.

 

Dessutom bör det visst påpekas att det inte är jag som påstår att Leopard "smiskar rumpa", utan chefredaktören för ComputerWorld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte sparkat fotboll i någon serie

...

på min tid var det mer snack om fair play o s v vilket knappt ngn vet vad det är idag,

...

inte undra på kanske varför vi har så mycket fotbollshuliganer.

 

Härligt med generaliseringar av något man själv erkänner inte har någon aning om. :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men OSX kan inte tävla med tanke på att det bara kan köras på glänsande dyra och ganska dåligt ihopsatta Macar. Jag tycker också det är ett bättre operativ på många punkter men vad spelar det för roll om man vill ha bra hårdvara och valmöjlighet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Potato head
Men OSX kan inte tävla med tanke på att det bara kan köras på glänsande dyra och ganska dåligt ihopsatta Macar.

Härligt med lite floskler på eftermiddagen. OS X kan visst det tävla, dock kanske inte för dig, men det påstod de inte. Jag har inga problem att jämföra en mängd olika OS, också t.ex Solaris, även om vissa kräver speciell hårdvara.

 

Macar är generellt inte dyrare än andra märkesdatorer. Och ja, vi vet att du har haft en väldig otur med dina datorer, det är fascinerande hur många inlägg du lyckas stoppa in det i. Kolla lite statistik på t.ex macintouch.com istället för ditt egna minimala statistiska underlag. (Inte för att de inte haft extra problem iom intel-övergången)

Jag tycker också det är ett bättre operativ på många punkter men vad spelar det för roll om man vill ha bra hårdvara och valmöjlighet?

En del valmöjligheter har du ju, men är de inte tillräckliga för dig spelar det självklart ingen roll. Min erfarenhet är annorlunda, en reparation (pb 5300) och alla (ett tiotal) fungerar fortfarande, det tycker jag är bra hårdvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...