Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ruby On Rails och MYSQL


MacAlex

Rekommendera Poster

Någon som vet hur man använder Ruby On Rails i Mac OS X Leopard? Det är bara att använda i terminalen va? Dessutom, hur fixar man MYSQL på bästa sätt till Mac OS X?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämta MySQL på deras hemsida och installera. Rails är färdigt att köra från terminalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skapar projekter och kör ruby server från skäl men programmerar i Eclipse. Om mysql du måste ladda det ner från mysql.com åt macOS ifall det finns inte på din dator och efter datar skapa connector åt ruby hur kan man göra det du kan läsa på rubyonrails.org

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skapar projekter och kör ruby server från skäl men programmerar i Eclipse. Om mysql du måste ladda det ner från mysql.com åt macOS ifall det finns inte på din dator och efter datar skapa connector åt ruby hur kan man göra det du kan läsa på rubyonrails.org

 

Det gick inte att starta det i kontrollpanelen. Vet du hur man avinstallerar MYSQL?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade lite strul med detta också. Provade att boot om, fungerade!. Pröva!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det beror om var det ligger, t.ex. min mysql ligger i /usr/local/mysql-5.0.45-osx10.4-i686 så jag som vanlig när mysql startar inte automatisk flyttar där borta och och kör ./bin/safe_mysqld

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...