Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Fullscreen

deg

Recommended Posts

Hallo.. Jag har inte råd med en egen tv så jag tänkte andvända en 7600 som tv (inga kommentarer). Apple Videospelare kan visa bild från alla (s)video ingångar men inte i fullscreen. Finns det ngt annat program som ni kan rekomendera? Eller är det bara så att den finns nån mysig funktion som jag inte har upptäckt?

Datort är en 7600 med os 8.6.

Tror det är så fånigt att du måste köpa lösenord så du får QT-pro för att få fullskärm.

Vet inte vad som finns till OS9 men ta en titt på versiontracker.

/Errol

hade en gång en 630 med TV-kort. Vad jag jan minnas gick det visa fullskärm med den i videospelaren, (kvaliteen var dock inte bra). Något pro på QT hade jag inte hört talas om då, så det är nog inte lösningen.

Om du kollar i menyerna, går det väl ändra storlek på bilden? Vad är det största du kan få?

Tänk på att du måste betala TV-licens om du använder datorn som TV (antar jag)

Jeg har en Performa 5200 med innebygget TV-tuner. Den klarer å vise bildet i fullscreen, men kvaliteten er skikkelig dårlig (store pixler). :(

Husker ikke hvordan jeg fikk den i fullscreen dog, mener jeg brukte den medfølgende fjernkontrollen.

Oki.

I videospelaren kan man välja på ett stort utbud av alternartiv. Liten, mellan, stor.

QuickTime har ju fullscreen men hur får jag quicktime att visa signalen från videoingången?

Öhm...quicktime har inget med videospelaren att göra, förutom att man kan spela in .mov filmer från tv-prog osv. För att få fullscreen måste du köra med upplösningen 640x480. Om det är så att du kör i den upplösningen så då vet jag inte vad det skulle kunna vara.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...