Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"drulle" försäkring till iphone?


ask

Rekommendera Poster

Funderar nu på att skaffa en iphone, men problemet är att jag har väldigt lätt att göra sönder saker... Har redan pajat 4 mobiler i år, men har mobil försäkring så det brukar lösa sig. Kan man skaffa liknande till iphone? Måste iphonen vara köpt i Sverige eller liknande, dvs svenskt kvitto.

 

 

mvh carl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvitto som kvitto. Folksam har bla en allrisk försäkring som kostar löjligt lite per år. Den täcker det mesta upp till 30000:- i standart utförande.

En försäkring som kallades för drullerförsäkring för i tiden.

Kolla in den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar nu på att skaffa en iphone, men problemet är att jag har väldigt lätt att göra sönder saker... Har redan pajat 4 mobiler i år, men har mobil försäkring så det brukar lösa sig. Kan man skaffa liknande till iphone? Måste iphonen vara köpt i Sverige eller liknande, dvs svenskt kvitto.

mvh carl

 

Vore det inte smartare att vara rädd om grejerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore det inte smartare att vara rädd om grejerna?

 

Hehe tror mig, jag försöker. Men förr eller senare tappar jag mobilen och då är det kört! (oftast) Dock kan jag rekommendera Sony Ericsson K750i, den klarar det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe tror mig, jag försöker. Men förr eller senare tappar jag mobilen och då är det kört! (oftast) Dock kan jag rekommendera Sony Ericsson K750i, den klarar det mesta.

 

Varför inte en höftväska som i sin tur är säkrad i bältet med en tamp?

BT-headset och att du röststyr dina uppringningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en hemförsäkring så ingår drulleförsäkring, som egentligen heter ansvarsförsäkring. Ansvarsförsäkringen gäller ENBART om du ställer till något för andra. Om du har ett eget hushåll och struntat i hemförsäkringen på grund av att du inte har så många prylar så är det detta som du måste ha. Skulle olyckan vara framme kan du få livslång skuld att bära på.

 

Om du ska försäkra dina egna prylar måste du ha allrisk. Den finns som tillägg till de flesta hemförsäkringar. Det finns också särskilda prylförsäkringar men de är oftast löjligt dyra.

 

Tänk på att även om du har allrisk så skrivs värdet ner och du har även en självrisk. Det innebär att efter ett år så kanske du bara får ut 50% av nypriset. Är det värt extrakostnaden då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbelkolla villkoren innan du skaffar någon försäkring - om du bara får ut en liten andel av nypriset känns det inte värt pengarna & besväret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...