Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone idag!


stofilen

Rekommendera Poster

Hej alla glada!

Nu är det så att jag sitter i New York och var på Applestore idag och vart så sugen på

en Iphone, man vart ju helt enkelt förälskad direkt.

Men jag skulle gärna vilja veta så det går att låsa upp och lägga in ÅÄÖ i den Iphone som säljs idag i USA, har ingen koll på Versionerna på mjukvaran mm tyvärr. men vore glad om man kunde få lite klarhet i det hela!

 

Tacksam för svar, åker hem om några dagar!

 

MVH

Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ha fått svar på din fråga så jag lånar tråden lite..!

 

Om man köper en "upplåst" med svenska menyer osv i Sverige i v. 1.1.1 eller vad den nuvarande heter.

 

Om det då kommer en ny uppdatering från Apple's sida (som det gjorde idag..?) kan man då bara välja att INTE uppdatera den och fortsätta som vanligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ha fått svar på din fråga så jag lånar tråden lite..!

 

Om man köper en "upplåst" med svenska menyer osv i Sverige i v. 1.1.1 eller vad den nuvarande heter.

 

Om det då kommer en ny uppdatering från Apple's sida (som det gjorde idag..?) kan man då bara välja att INTE uppdatera den och fortsätta som vanligt?

 

iTunes tvingar dig aldrig att uppdatera !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ha fått svar på din fråga så jag lånar tråden lite..!

 

Om man köper en "upplåst" med svenska menyer osv i Sverige i v. 1.1.1 eller vad den nuvarande heter.

 

Om det då kommer en ny uppdatering från Apple's sida (som det gjorde idag..?) kan man då bara välja att INTE uppdatera den och fortsätta som vanligt?

 

Kom ingen idag...

 

Det kommer antagligen en på fredag och sålänge du inte uppgraderar iTunes så kan du välja att inte uppgradera till den nya firmwaren... (Mycket möjligt du kan uppgradera iTunes också men jag avråder att göra det till en början)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn
Hej alla glada!

Nu är det så att jag sitter i New York och var på Applestore idag och vart så sugen på

en Iphone, man vart ju helt enkelt förälskad direkt.

Men jag skulle gärna vilja veta så det går att låsa upp och lägga in ÅÄÖ i den Iphone som säljs idag i USA, har ingen koll på Versionerna på mjukvaran mm tyvärr. men vore glad om man kunde få lite klarhet i det hela!

 

Tacksam för svar, åker hem om några dagar!

 

MVH

Kalle

 

beror väl mest på om den butiken som säljer iphones har hunnit uppdatera deras exemplar till den senaste mjukvaran som vad jag vet iaf inte är knäckt av hackarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla glada!

Nu är det så att jag sitter i New York och var på Applestore idag och vart så sugen på

en Iphone, man vart ju helt enkelt förälskad direkt.

Men jag skulle gärna vilja veta så det går att låsa upp och lägga in ÅÄÖ i den Iphone som säljs idag i USA, har ingen koll på Versionerna på mjukvaran mm tyvärr. men vore glad om man kunde få lite klarhet i det hela!

 

Tacksam för svar, åker hem om några dagar!

 

MVH

Kalle

 

Precis som tidigare skrev finns åäö till iphone!

 

Den nuvarande versionen är 1.1.1, vilken redan är hackad och lite därav lite den nya uppdateringen till 2(en anledning är också Europalanseringen)

 

Här finns ett sätt hur man låser upp version 1.1.1:

http://www.ifun.se/guide-upplasning-av-ny-...nklare-variant/

 

Marcus:

Det är inte dem anställda på butikerna som uppdaterar telefonerna, utan detta görs i tillverkningsprocessen då all hårdvara är monterad ihop...

ps, syns i skolan imorn marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade jättegärna köpt en iPhone och hackat den, men det enda problemet: Vad händer om den går sönder, garantin är ju väck så fort man säger ordet hacka. Är ni inte oroliga för att det ska vara något problem med den? Det är annars det enda skälet(nästan) att jag inte köper en själv just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får min iPhone idag av en kille som köpte den i USA i lördags. Kan knappt sitta stilla på stolen!

Kl 16.00 smäller det! (Då får jag den alltså)

 

Antar att det är version 1.1.1 i den... Annars blir det jobbigt!

 

Var bara tvungen att få ur mig att den är på g ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppar in här också....

 

Svärfar är på väg till USA nu och ska köpa en till mig. Så en två-delad fråga, vilken version finns i butik i USA nu? Och om den nu inte går att låsa upp kan man ha den till som handdator och ipod?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...