Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag behöver hjälp med att tyda ett mail från apple!


Landberg

Rekommendera Poster

Tjenare!

Idag fick jag ett mail som bekräftar att jag får en ny iPod och att den skickades i går.

 

Nu har jag en lite fundering bara det står så här i mailet:

Vi har debiterat ditt kreditkort för utbytesprodukten.

 

Men det är ett garantiärende, den fungerade ju inte ens när jag tog upp den från kartongen.

Plus att jag har aldrig gett dem mina kontouppgifter.

 

Ni andra som reparerat iPodar har de stått likadant i era mail?

 

Haade!

 

(Har inte min bankdosa här så jag kan inte kolla om pengar har dragits.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ring och fråga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag får ta och göra det. tänkte bara kolla med de andra som skickat iPods ifall dom känner igen de?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag tänker itne betala nått, dessutom har inte jag gett dem mitt kortnummer så dom får inte dra nått. Jag har inte ens nått krititkort, har ett vanligt visakort..

 

Yes yes, ska göra ett kontoutdrag idag åch så får vi se hur arg jag blir;) hur som helst så har min iPod touch landat hemma på öland så måndag bler det nice!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen är det ett rent misstag, allt fel mallbrev skickades ut. Det är det mest troliga. Alternativet är att de har gått på ditt apple-id, där du kanske har ditt kort reggat. Är det inte så att de drar pengar om det skulle visa sig att det inte är något fel på iPoden? Åtminstone för själva hanteringen.

 

Sen är begreppet "kreditkort" något som lite slarvigt används för alla typer av betalkort. Ungefär som man säger PC när man egentligen menar Windows-dator... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det är ju fel på den, står att dom bytt ut den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta här!

 

H'r står att dom hittat felet och att dom skickat en ersättningsprodukt.

 

Har ju inte kollat mitt konot än efter som jag inte befinner mig så nära en bankomat...

 

Om dom dragit pengar från mig nu så blir jag inte så glad..

post-6555-1193995741_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Drog de några pengar? Har nämligen själv fått ett liknande brev nu för ett garantiärende. Har heller inte angett något kreditkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom tar kortet i "säkerhet" ifall du inte lämnar tillbaka den trasiga prylen. Fick ett nytt batteri till MB, talade med support och dom skickade ett nytt och jag skulle returnera det andra batteriet inom en vecka, om inte så tar dom betalt för nya produken. Fungerar väldigt smidigt med detta system tycker jag.

 

Eller hade redan lämnat ifrån dig den trasiga ipode:en?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom tar kortet i "säkerhet" ifall du inte lämnar tillbaka den trasiga prylen. Fick ett nytt batteri till MB, talade med support och dom skickade ett nytt och jag skulle returnera det andra batteriet inom en vecka, om inte så tar dom betalt för nya produken. Fungerar väldigt smidigt med detta system tycker jag.

 

Eller hade redan lämnat ifrån dig den trasiga ipode:en?

 

Jag har redan skickat in min, ja. De har identifierat problemet och bytt ut den. Det märkliga är ju även att varken jag eller trådskaparen (verkar det som) har anget något kreditkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...