Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vila?

Jr.

Recommended Posts

En kanske dum fråga, men hur tusan gör man för att man ska komma till "byt användare"-fönstret när man slår på datorn efter vila. Jag vill alltså inte logga ut efter vila, men jag vill inte att mitt öppna konto startas heller...

Kan man göra så? Saknar den funktionen från min WinXP-burk...

Jag tror inte att just det fungerar men du kan däremot ställa in i Systeminställningar under Säkerhet att man måste ange lösenord efter skärmsläckare och vila.

Hva du kan gjøre er å gå til "byt användare" manuelt, og så sette Mac'en i vila med cmnd > shift > 0 (null). Det burde i det minste funke (men jeg er ikke sikker).

Om man gör som Josef säger så får man en knapp där det står Switch User så är din användare inloggad fortf med skärmsläckaren på och den andra användaren kan logga in på sin.

Ok, tack så mycket. Lät lite krångligt, men det funkar väl. Tusan att XP ska vara finurligare inom vissa avseenden...

Jag vet inte det ofta när jag sätter min iBook i vila vill jag logga in på min egen användare när jag öppnar den. Att switcha user då om nån annan öppnar den är ju iofs två klick extra men tja de känns som de kan kvitta.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...