Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vila?


Jr.

Rekommendera Poster

En kanske dum fråga, men hur tusan gör man för att man ska komma till "byt användare"-fönstret när man slår på datorn efter vila. Jag vill alltså inte logga ut efter vila, men jag vill inte att mitt öppna konto startas heller...

 

Kan man göra så? Saknar den funktionen från min WinXP-burk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att just det fungerar men du kan däremot ställa in i Systeminställningar under Säkerhet att man måste ange lösenord efter skärmsläckare och vila.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hva du kan gjøre er å gå til "byt användare" manuelt, og så sette Mac'en i vila med cmnd > shift > 0 (null). Det burde i det minste funke (men jeg er ikke sikker).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man gör som Josef säger så får man en knapp där det står Switch User så är din användare inloggad fortf med skärmsläckaren på och den andra användaren kan logga in på sin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack så mycket. Lät lite krångligt, men det funkar väl. Tusan att XP ska vara finurligare inom vissa avseenden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte det ofta när jag sätter min iBook i vila vill jag logga in på min egen användare när jag öppnar den. Att switcha user då om nån annan öppnar den är ju iofs två klick extra men tja de känns som de kan kvitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iofs sant, men det borde gå att välja. I en familj med många medlemmar så blir det nog enklare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...