Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lägg in en förklaring i Forum FAQ om


mjg

Rekommendera Poster

Har försökt lägga till bilder i mina inlägg några gånger men misslyckats. Kan ni inte förklara en gång för alla hur man gör. Jag länkade till en bild jag har hos Passagen...men det funkade inte...Gracias på förhand. mjg

 

(jag menar FAQ och inte ICQ, hehe)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du haft .mac-konto kunde jag lätt förklarat för dig hur man gör....

 

Klart att du ska ha ett sånt :lol:

Kommer inte tomten till dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, tomten kommer inte till mig...jag firar inte Jul. Jag firar Kristi Födelsedag och det är liksom någonting helt annat :D

 

Det däringa mac-kontot är bra (testade en månad gratis), men det är för dyrt. Det är värt ca. 20-30 kr. i månaden. Inte mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att länka in bild hit är inte svårt, det svåra är ju att veta vad du ska skriva i din länk så den blir rätt.

Om du tittar på andras länkar så kanske du förstår vad jag menar.

 

Om du väljer Quote här invid på alla inlägg som har bilder så ser du hur deras länkar ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska jag testa :) Jag ska oxå analysera källtexter (source). Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar:

 

mjg_small.jpg

 

Om det funkar har jag gjort rätt hela tiden, men skrivit in ett fel eller två i taggen...eller döpt filen till något annat än jag kom ihåg...ska kolla vad jag har hor Passagen (ftp) när jag kommer hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att klicka på IMG knappen när man skriver meddelandet och klistra in sin länk till bilden där. Använder man Image Well så kan man ställa in så man automatiskt får länken i "copy/paste" minnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg min bild på jobbet...wintel....men inte nu hemma vid macen???????????? Testar med både Safari och Explorer...ingen bild!!! Nu har ni något att bita i, kära problemlösare :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppnar man din bild i webbläsaren och får den i sin cache så syns den här också. Kan det vara något att ex Passagen inte tillåter att man har bilder osv postade i forum för o "spara bandbredd"?

 

Kan du prova mot nån annan server?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar från ComHem:

 

mjg_small.jpg

 

jisses vilka vidriga adresser comhem bjuder på....jag ryser...gamla STATEN döljer sig i "~70714094"...och TILDE-tecken!!!???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha...så, det är Passagen som kör något fuffens...Spray har oxå fuffens för sig när det gäller att länka till bilder/musik etc från annan domän...Jisses...jag måste nog krypa till korset och betala för hårddiskplats därute (behöver minst 100 mb) :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du sen skaffat .mac laddar du ner ImageWell, ja det kan du göra redan nu om du inte har det.

ImageWell

 

Med hjälp av det lägger du in dina bilder i din Publicmapp direkt.

Otroligt smidigt gratisprogram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

""Öppnar man din bild i webbläsaren och får den i sin cache så syns den här också. Kan det vara något att ex Passagen inte tillåter att man har bilder osv postade i forum för o "spara bandbredd"?

 

Kan du prova mot nån annan server? ""

 

Yup, Helt rätt.

Har du bilder på passagen kan du antingen skriva ut bildadressen och be folk att klippa & klistra in den i browsern, alt göra ett fotoalbum.

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar en sista, hihi...ImageWell är ju sanslöst sensationellt trevligt...

 

gus_boy.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lär dig snabbt :lol:

Jodå, ImageWell blir ett sånt där "Kan inte vara utan" program

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[EDIT]: Rettet rubriken slik at det står "Forum FAQ" i stedet for "Forum ICQ".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

well .Mac skulle jag nog inte köpa för att få HD plats du lär få mkt mer hos vilket webhotell som helst men vill dui ha de andra funktionerna på .Mac kan de kanske vara värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips om riktigt billigt webhotell? Som kanske finns kvar en tid in i framtiden? Som inte bara försvinner en dag... :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ruskigt billig, kanske inte bästa stabiliteten.

http://www.b-one.net/

 

Ska man bara ha en "dump" så är det nog bästa vägen att gå, Cliché har väl liknande priser.

 

Jag ligger hos ett webhotell som heter WPSyd (wpsyd.se) och har legat hos 24-7webhosting (24-7.se) också båda två är MYCKET bra dock inte billigast men absolut inte dyra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...