Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ni som fått up-to-date versionen


teqqan

Rekommendera Poster

Jag kommer få mitt up-to-date OSX under nästa vecka. Nu undrar jag hur det kommer bli med aktivering eller liknande. Måste man visa att man har köpt datorn efter 1 otkober eller hur funkar det? Tycker det är lite luddigt, har inte hittat det beskrivet nånstans.. Vill gärna kicka igång med leopard på momangen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Aktivering? CD-Key?

Nej troligtvis är det bara att tuta och köra... Apple har aldrig hållit på med sånt trams förut och det verkar ytterst osannolikt att dom börjar med det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer få mitt up-to-date OSX under nästa vecka. Nu undrar jag hur det kommer bli med aktivering eller liknande. Måste man visa att man har köpt datorn efter 1 otkober eller hur funkar det? Tycker det är lite luddigt, har inte hittat det beskrivet nånstans.. Vill gärna kicka igång med leopard på momangen :)

 

Om du får en CDnyckel med så kommer det nog inte att fungera. :P

 

Om du har köpt din dator efter den 1a oktober iår så kan du få Leopard från Apple för under hundralappen. Se Apples svenska sidor så står det nog mer där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min iMac från Apple Store för en vecka sedan. Först nu ska den vara på väg, men då med Tiger förinstallerad.

 

Jag trodde först att jag var tvungen att vänta in iMacen för att skicka in någon kupong eller liknande, men så provade jag att beställa Leopard från Apple Store igår - och då blev priset automatiskt 85 kronor..! Apple vet ju att jag är berättigad till en billig uppgradering, men jag kunde aldrig tro att det skulle vara så smidigt.

 

Det roliga(?) är att min Leopard nu befinner sig på väg från Holland (ser jag på TNT:s hemsida), medan min iMac fortfarande väntar på ett trackingnummer. Med andra ord får jag förmodligen Leopard före jag får datorn.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt apples support ska man "kanske" behöva skriva in datorns serienummer och nåt faktura nummer. Men när jag beställde mitt up-to-date så var allt sånt ifyllt automatiskt så jag bara beställde det och så drogs 85kr från kontot =)

Det var samtidigt som min MBP var under leverans och befann sig nån stans i asien, så idag kommer både dator och leopard på samma dag! Tajmat och klart!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick precis min up-to-date version av Leopard. Blev lite förvånad då det endast var skivan (som är märkt Mac Os X Leopard Upgrade DVD) och en instruktionsbok (på svenska) som följde med och ej någon kartong.

 

Behövde dock inte skriva in någon typ av kod eller annat. Bara att tuta och köra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade precis att göra som ni gjorde. Jag gick in och klickade på köp leopard, sen loggade jag in och efter det stod det ändå 1200 kr.

Gjorde ni precis som mig eller har jag missat något?

/Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag beställde gick jag till up-to-date sidan http://www.apple.com/se/macosx/uptodate/, klickade på rätt länk (de är olika beroende på om du köpte din dator via Apple Store eller i butik).

 

Då får man upp ett formulär där man fyller i datorns serienummer, inköpsdatum och butik. När jag gjorde det fick jag resultatet att min dator var "berättigad" och Leopard hamnade i shoppingvagnen automatiskt till ett pris på 85 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...