Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Leopard, vad har du märkt för fel hittills?


Pocahontas

Rekommendera Poster

Tänkte att vi samlar alla intryck på ett ställe.

 

Efter installationen på min MDD 1,25 GHz märker jag att Programuppdatering inte fungerar.

 

Likaså är Skivverktyg , Reparera Skivbehörighet inte alls med.

Kontrollera Skiva i högerspalten fungerar fint.

 

Har nu startat från Systemskivan, och det är likadant där, antingen har den fullt upp, eller så är något galet, man ser att den jobbar, men ingen text visas trots att jag bockat för Visa Detaljer.

 

Rullat på i flera minuter nu.

Återkommer om det händer något...den får hålla på..tills jag lessnar.. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 503
  • Created
  • Senaste svar
Tänkte att vi samlar alla intryck på ett ställe.

 

Efter installationen på min MDD 1,25 GHz märker jag att Programuppdatering inte fungerar.

 

Likaså är Skivverktyg , Reparera Skivbehörighet inte alls med.

Har samma problem jag också på min PM G4.

 

På MB funkar iaf reparera skivbehörighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

programupdatering för leopard slutade fungera idag, skönt o veta att man då inte var ensam, vad får ni för felmeddelande?

 

Har redan haft en systemkrash i macbooken. fick ta ur strömsladden.

 

Reparera skivbehörigheter beter sig inte alls som i tiger, tar mycket lång tid och sedan tjatas det något om ett program som inte kan repareras

 

Viloläget fungerar inte alls, eller buggigt jämfört med i tiger då det fungerade perfekt.

 

 

En sak som är bättre dock är att bluetooth tangentbord o mus har kontakt direkt efter uppstart och inte som tidigare efter en stund i tiger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frånsett prguppdatering och att den inaktiverat min utgående mejlserver har jag inte upptäckt några problem med OSet.

Däremot finns det ett prg, just nu, som inte vill köra. Nikon Transfer, varken prget eller installationsprget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frånsett prguppdatering och att den inaktiverat min utgående mejlserver har jag inte upptäckt några problem med OSet.

Däremot finns det ett prg, just nu, som inte vill köra. Nikon Transfer, varken prget eller installationsprget.

 

 

ja det glömde jag, har inte lyckats få iväg ett endaste mail, hämta mail inga problem men tvärkört att skicka? Någon mer som har det problemet i Mail med pop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

programupdatering för leopard slutade fungera idag, skönt o veta att man då inte var ensam, vad får ni för felmeddelande?

 

Har redan haft en systemkrash i macbooken. fick ta ur strömsladden.

 

Reparera skivbehörigheter beter sig inte alls som i tiger, tar mycket lång tid och sedan tjatas det något om ett program som inte kan repareras

 

Viloläget fungerar inte alls, eller buggigt jämfört med i tiger då det fungerade perfekt.

En sak som är bättre dock är att bluetooth tangentbord o mus har kontakt direkt efter uppstart och inte som tidigare efter en stund i tiger.

 

"Filen â€index-leopard.merged-1.sucatalog†hittades inte på servern â€swscan.apple.comâ€."

 

Jag måste tillägga att det var ytterst trevligt att man kunde markera texten i felmeddelandet och högerklicka för att få upp valet "sök i google". Kommer att underlätta för många i felsökning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här funkar allt utom detaljer i skivverktyg och så fungerar inte uppdateraren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag vågar sätta min röda näbb på att programuppdateringsfelet ligger hos Apple och inte i Leopard eller på enskilda maskiner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite plug-ins till iTunes som inte vill fungera.

SRS-WOW samt Volume Logic :huh:

+ att skivverktyg är fantastiskt segt.

 

// H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Xcode crashar vid uppstart om man inte installerar nya versionen från skivan (konstigt att inte OS X-installationen kände av Xcode och uppgraderade det med).

 

Jag har en skum bug som uppstår ibland (kanske i samband med Dashboard) som gör att processorn sätter igång och jobbar för fullt tills jag stänger ner airport

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lät Reparera Skivbehörigheter stå på, och for iväg en halvtimma, kommer hem och datorn är låst.

Går inte att avbryta från Systemskivan, utan var tvungen att tvångsavstänga och starta om på nytt.

 

Försöker en gång till med Kontrollera Skivbehörigheter, från Systemskivan.

Blir annnars att göra ominstallation och välja ren installation och från den importera program och inställningar med Flyttassistenten.

 

Tänk att jag hade förväntat mig en del strul, "tur" att jag började med min MDD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollera / Reparera skivbehörigheterna fungerar för mig... kan det vara med att Er spotlight kanske inte är färdig? (ren gissning bara)

 

Viloläga går den aldrig ner i, trots samma inställningar som i Tiger.

Världens fulaste "problem" har dock inträffat sen installationen av Leoparden, se bild:

 

fult.tiff

 

 

Japp, det är det "blåa" i adressfältet, det försvinner aldrig. Den rör sig aldrig heller när jag laddar in sidor. Det är sådär hela tiden.

 

Ikonen till QuickSilver ligger i dockan, det gjorde den aldrig på 10.4 (versionsprob. antagligen)

 

En sak som jag stör mig väldigt på är att när man drar ner något i Dockan så reflekteras inte muspekaren i den annars skitcoola spegeleffekten. Känns lite... vampyriskt på något lamt sätt!

 

Krasch har jag också varit med om, fick bli en norsk omstart.

 

Quicktime spelar upp filmer i dubbla hastigheten, men ljudet som vanligt - OERHÖRT roande kan jag säga :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Quicktime spelar upp filmer i dubbla hastigheten, men ljudet som vanligt - OERHÖRT roande kan jag säga :superirriterad:

 

:nerd::P:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter Spotlight jobba nu...

 

Märker även att min Airport knappt visar ett streck, var fullt tidigare...

 

Vad fula alla mappar har blivit... :irriteradtjej:

 

Strulkatt...

 

 

post-113-1193406937_thumb.png

 

Funderar på om det kan vara så att jag har Mac OS 9.2 liggande på samma partition och att det gör att Skivverktyg inte fungerar. Får radera denna partition...och göra om..Spotlight behöver god tid ser jag..30 minuter.. nä nu... :devil:

 

post-113-1193407265_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där låter ju som rätt rejäla buggar...

 

Jag kommer nog att vänta med installationen tills dom uppdaterar till 10.5.1 åtminstone...

 

Fast jag e lite sotis på er som kör nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där låter ju som rätt rejäla buggar...

 

 

Det beror väl på vad som definieras som rejält... Barnsjukdomar förekommer alltid vid nya OS... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

programuppdateringen fungerar inte för att apple inte har servern uppe än, leopard släpps 18.00 svensk tid !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

programuppdateringen fungerar inte för att apple inte har servern uppe än, leopard släpps 18.00 svensk tid !

 

Den fungerade i morse...! Jag laddade ned något då... finns det någon "history" så kan jag skriva vad det var också! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ännu inget candybar fungerar inte på 10.5 :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade history ...

 

2007-10-25 05:35:12 +0200: Installed "Remote Desktop Client" (3.2.1)

 

Så det så :P

 

 

 

 

 

Såg nu i "Meddelande från Systemmeddelande" att det är något som ligger och tuggar var 10-11 sekund... bild här:

 

vad.tiff

 

Om någon kan säga vad det är...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som tar mycket processor är just Airporten (är det så även i den slutgiltiga versionen att man tagit bort "störningskompensation" ?) och sökning därefter, har man t.ex. iStumbler och ställer det på uppdatering varje sekund så får man en schysst "hjärtrytm" på processorn varje sekund...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom precis på en till sak som jag saknar... att bara kunna hålla muspekaren över iTunes ikonen ock kunna se vad för låt som spelas...! eller att kunna välja att se den rullandes i Menyraden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Jag kommer nog att vänta med installationen tills dom uppdaterar till 10.5.1 åtminstone...

Samma här.. ^_^

 

Tur att det finns försökskaniner! :totaltgalen:

Ja, eller hur? :P:propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...