Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Leopard, vad har du märkt för fel hittills?


Pocahontas

Rekommendera Poster

Om Telenors kundtjänst var usel på att besvara min fråga var deras dotterbolags, Bredbandsbolagets, kundtjänst desto bättre.

De jobbar på att fixa till drivrutinen till Leopard, och den ska komma snart. De bad mig hålla utkik på hemsidan om en vecka till att börja med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 503
  • Created
  • Senaste svar
Provade installationsskivan på min iBook G3/500 nu och kommer inte längre än till Äpplet på grå skärm och snurrande kugghjul. Får inget meddelande om att det inte det inte går....

 

Låter som mitt problem fast jag har har en Intel 2.33Ghz... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att lägga in nu men det gick inte så bra. Jag har kommit till där jag ska välja hårddisk att installera på men tro det eller ej så har jag "inga" hårddiskar. Har gjort allt enligt boken. Har backat och startat om men det blir samma igen. Vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det är ett fel, eller om det är någon ny "feature", men av någon anledning så hittar jag i princip inga trådlösa nätverk alls omkring mig. Sitter i centrala Malmö, och normalt brukar ett tiotal olika trådlösa nätverk dyka upp på listan. Nu ser jag ett - mitt eget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade installationsskivan på min iBook G3/500 nu och kommer inte längre än till Äpplet på grå skärm och snurrande kugghjul. Får inget meddelande om att det inte det inte går....

 

Tack för informationen! Troligtvis blir det knas pga att Leopard inte stödjer G3 överhuvudtaget.

 

Jag ska prova min i Server i garderoben (G4 800) i helgen om jag får igång grafikkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt funkar, t.o.m. BootCampuppdeteringen gick som en dans. Där har M$ mycket att lära.

Uppstarten tycker jag går segare än tidigare.

Lyckades få bort den hemska skrivbordsbakgrunden, jag hatar lila.

Nu skall jag testa Parallels.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att lägga in nu men det gick inte så bra. Jag har kommit till där jag ska välja hårddisk att installera på men tro det eller ej så har jag "inga" hårddiskar. Har gjort allt enligt boken. Har backat och startat om men det blir samma igen. Vad ska jag göra?

 

Nu kom det igång som det ska. Vet inte vad som vad fel, men men nu ska vi vara glada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade info på MacRumor's forum om att starta om datorn med "c" intryckt.

Nu kan jag installera om Leopard och således välja "

Arkivera och installera, behåll inställningar".

 

Vi får väl se om mitt lilla strul kommer att medföra några större konsekvenser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för informationen! Troligtvis blir det knas pga att Leopard inte stödjer G3 överhuvudtaget.

 

Jag ska prova min i Server i garderoben (G4 800) i helgen om jag får igång grafikkortet.

Pratade med en kompis som har en Emac på 733MHz tror jag det var, funkade inte, felmmeddelande om "Mac OS X kan inte installeras på den här datorn" "didn´t meet system requirements" check installation logfile, eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Kalle Silver

Jag fick min Leopard, klockan 18.01. Det tog 23 minuter att ladda ner, sedan tog det lika lång tid att säkerhetskopiera över alltsammans till Time Machine.

När jag ändå höll på att installera, gick jag ner i verktygsprogram och hämtade upp Boot Camp för att skapa en partitation för window. Men när man bad mig stoppa in windowskivan, fastnade jag, jag hittar ingen sådan, mina 2 installationsskivor jag har är för Mac 1 och 2. så jag klickade på ( installera senare.).????

 

De få prov jag gjort, är väldigt sega, mail, till exempel. När jag klickat på röda knappen högst upp i vänstra hörnet, för att avsluta, har den hängt sig.

 

Den kanske behöver bli lite inkörd med allt nytt. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behörighetsreparationen tog evigheter och gav följande kryptiska:

Varning: SUID-fil ”System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/MacOS/ARDAgent” har ändrats och kommer inte att repareras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick min Leopard, klockan 18.01. Det tog 23 minuter att ladda ner, sedan tog det lika lång tid att säkerhetskopiera över alltsammans till Time Machine.

När jag ändå höll på att installera, gick jag ner i verktygsprogram och hämtade upp Boot Camp för att skapa en partitation för window. Men när man bad mig stoppa in windowskivan, fastnade jag, jag hittar ingen sådan, mina 2 installationsskivor jag har är för Mac 1 och 2. så jag klickade på ( installera senare.).????

 

De få prov jag gjort, är väldigt sega, mail, till exempel. När jag klickat på röda knappen högst upp i vänstra hörnet, för att avsluta, har den hängt sig.

 

Den kanske behöver bli lite inkörd med allt nytt. :superirriterad:

 

 

Windows håller inte Apple med... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick min Leopard, klockan 18.01. Det tog 23 minuter att ladda ner, sedan tog det lika lång tid att säkerhetskopiera över alltsammans till Time Machine.

När jag ändå höll på att installera, gick jag ner i verktygsprogram och hämtade upp Boot Camp för att skapa en partitation för window. Men när man bad mig stoppa in windowskivan, fastnade jag, jag hittar ingen sådan, mina 2 installationsskivor jag har är för Mac 1 och 2. så jag klickade på ( installera senare.).????

 

De få prov jag gjort, är väldigt sega, mail, till exempel. När jag klickat på röda knappen högst upp i vänstra hörnet, för att avsluta, har den hängt sig.

 

Den kanske behöver bli lite inkörd med allt nytt. :superirriterad:

 

Boot Camp är ju programvara för att installera Windows på din Mac - och precis som på PC så behöver du en Windows installationsskiva för detta. Den följer inte med utan säljes separat från Microsoft. Kan köpas hos närmaste El-giganten eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade info på MacRumor's forum om att starta om datorn med "c" intryckt.

Nu kan jag installera om Leopard och således välja "

Arkivera och installera, behåll inställningar".

 

Vi får väl se om mitt lilla strul kommer att medföra några större konsekvenser.

 

Vill bara informera att allt fungerar som det ska nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Kalle Silver

Tack caktusarius, Då vet jag. det är 5 gången jag försöker att skriva detta inlägg, jag har jätteproblem med Safari, det är error meddelandse hela tiden, förmodligen för att alla en sådan här kväll vill in på forumet, eller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har kopplat datorn till TV:n och kan bekräfta att det går att titta på film på TV:n via Frontrow?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå

 

När jag installerade i eftermiddags, funkade inte programuppdateringen - när jag slår på i kväll, funkar det klanderfritt...likaså skivverktyg.

 

/Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå

 

När jag installerade i eftermiddags, funkade inte programuppdateringen - när jag slår på i kväll, funkar det klanderfritt...likaså skivverktyg.

 

/Patrik

 

Det skrev vi om längre upp i tråden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt jag provat hittills verkar funka, om än lite segt med bara 2GB kvar på disken.

Men var detta allt? Lite lullull som man i hänryckning väntat på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bra då...

Förmodligen har det också skrivits om försvunna mappsymboler i dockan, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha gjort en leopard uppgradering fungerar in längre mitt grafik porgram GIMP längre!

Den använder ju som bekant X11, kan det vara där problemet ligger? Jag får igång programmet och allt fungerar bra tills jag ska måla/rita på bilden då stängs programmet plötsligt ner! Oerhört frusterande eftersom det är det enda bildbehandlingsprogrammet jag har!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, Quicklook syns inte i finder. :fundersam:

Det ska väl inte behövas någon superdator för att det ska fungera? Har trots allt en MacBook.

 

Någonting som jag måste kryssa i först kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig har det bara varit katastrof! Gjorde backup på allt i min burk. Bootade på Leopard skivan och blåste burken. Installerade och trodde jag skulle få en trevlig kväll. Efter bara haft igång burken typ 5 minuter blev jag tvungen att skriva ut ett dokument - det resulterade i kernal panic!!!

 

Findern har hängt sig några gånger. Program som Mail och Safari har oväntat avslutats. När jag skulle kopiera mina dokument från min externa USB(2) disk till dokumentmappen stannade den på typ 75%.

 

Har dock inte haft några problem med Skivverktyget eller att skicka mail. Sitter med en PMG4 (15-tum, 1,5 GHz).

Har lyckats köra Programuppdateraren ganska sent här på kvällen. Hittade bara en uppdatering till Remote Desktop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört in det på vår köks-imac och min MacBook. Funkar klockrent.

 

Noterade dock ett visst lagg, men det beror på att Spotlight indexerar disken (hade samma symptom i Tiger). Bortsett från det upplever jag maskinen mycket rappare och snäppigare än tidigare!

 

 

Gillar inte genomskinligheten på menyraden men är mycket nöjd annars!

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...