Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Leopard, vad har du märkt för fel hittills?


Pocahontas

Rekommendera Poster

Det berör ju inte OSet som sådant men "till" är felstavat på omslaget till den lilla boken man får med i paketet. Doh! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 503
  • Created
  • Senaste svar

Efter att Spotlight indexerats så körde jag Reparera Skivbehörigheter, (från hårddisken) och det tog en förskräcklig tid, var nära att stänga ner, men vände ryggen till och gjorde annat och det blev klart.

Ska det vara på detta viset är det en klar försämring...

 

post-113-1193411281.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till alla er som redan skaffat Leopard: går det att stänga av genomskinligheten på menyn i systeminställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till alla er som redan skaffat Leopard: går det att stänga av genomskinligheten på menyn i systeminställningar?

 

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till alla er som redan skaffat Leopard: går det att stänga av genomskinligheten på menyn i systeminställningar?

 

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fjärrkontrollen fungerar inte i eye tv!

 

:superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Onyx liksom andra Verktyg inte fungerar är väl ingen nyhet längre men jag upprepar det igen.

 

 

Gillar inte Dockan....svårt att se vilka program som är igång..lyser lite svagt nertill bara..kanske detta går att fixa framöver..

PC-användare är ju vana att man stänger ner fönstret så stängs program av.

Så lätt är inte Mac OS X..

Risken blir att många program ligger igång och tynger ner..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Onyx liksom andra Verktyg inte fungerar är väl ingen nyhet längre men jag upprepar det igen.

Gillar inte Dockan....svårt att se vilka program som är igång..lyser lite svagt nertill bara..kanske detta går att fixa framöver..

PC-användare är ju vana att man stänger ner fönstret så stängs program av.

Så lätt är inte Mac OS X..

Risken blir att många program ligger igång och tynger ner..

 

Den erfarenhet jag fått utav Onyx är att man helt bör undvika programmet helt! Jag vet inte hur många ominstalleringar utav OS X det har orsakat mig. Jag kanske bara har otur, men det känns inte så. :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte logga in med Adium...får följande meddelande:

Adium vill använda den konfidentiella informationen i "Adium.MSN.1" i din nyckelring.

Vill Du Tillåta / Avbryt

 

Tillåter men den laddar o laddar o laddar o laddar o laddar till slut funkar de inte :D

nån som har samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att göra en "ren" installation imorgon för detta känns segt som tiger efter uppgradering.

Annars funkar väl det bra efter dessa 25min installation och RUN 25min.

Dockan är helt gräslig vad fan tänker dom med? Omöjligt att någon har bättre smak än mig här, fy fan vad den är ful och i vägen om inte annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekommenderar att man även följer vad som kommer upp på MacFixit nu framöver när alla inrapporteringar kommer.

 

Finns lite tips idag vid installation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nån testa Fildelning med SMB. När jag slår på det och delar ut en enda mapp så kan jag komma åt ALLA volymer och mappar på min dator. Känns inte så säkert. Nåt jag missat??

 

/N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför min tråd blev låst, jag menar, om Leopard inte ens fungerar "bra" på en mac de för tillfället säljer, är inte det en ganska _stor_ grej?

 

Iallafall:

 

"Slösat 1200 kr på att macen blir segare?, Happy face? no.

 

Är det bara jag som upplever Leopard mycket "segare", när man te x använder Exposé (inte lika rappt som i tiger där allting alltid flöt på hur fint som helst, i leopard kan det "sega" till lite när man använder sig av expose, likadant är det med dashboard, ibland när man öppnar dashboard (när man te x bara har safari uppe så märker man stora slowdowns när dashboard kommer fram.

 

Det jag stör mig mest på är dock att när man minimerar fönster så känns det extremt mycket segare än i tiger.

 

Hur upplever ni leopard?, jag har en mac mini c2d 1.83 ghz med 2GB ram. "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enda som hänt är att min externa hårddisk inte dyker upp =/...typiskt när man har all backup där.

 

Den syns i skivverktyg men kommer inte åt den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför min tråd blev låst, jag menar, om Leopard inte ens fungerar "bra" på en mac de för tillfället säljer, är inte det en ganska _stor_ grej?

 

Iallafall:

 

"Slösat 1200 kr på att macen blir segare?, Happy face? no.

 

Är det bara jag som upplever Leopard mycket "segare", när man te x använder Exposé (inte lika rappt som i tiger där allting alltid flöt på hur fint som helst, i leopard kan det "sega" till lite när man använder sig av expose, likadant är det med dashboard, ibland när man öppnar dashboard (när man te x bara har safari uppe så märker man stora slowdowns när dashboard kommer fram.

 

Det jag stör mig mest på är dock att när man minimerar fönster så känns det extremt mycket segare än i tiger.

 

Hur upplever ni leopard?, jag har en mac mini c2d 1.83 ghz med 2GB ram. "

 

 

Har inga problem med att datorn skulle upplevas segare, tvärtom hade jag misstankar om att det skulle vara märkbart söligare då det är ett nytt operativ som lanserats och man installerar det på en "gammal" dator. Skulle vara konstigt om det gick lika fort eller fortare.

 

Dock förvånar det mig alla buggar, det framhävs ofta fördelen med att apple har exklusiv tillgång till hårdvaran, ok låt vara, vad är då problemet? det är ju inte så att det är miljontals olika mac modeller att testa på. När jag uppgraderade min fujitsu siemens dator till vista har jag inte upplevt en endaste bugg, förutom då att det inte går lika snabbt då det krävs mycket resurser att köra. Men den datorn är ju en konfiguration av miljontals olika pc datorer. Måste säga att det är imponerande i jämförelse med apple att det fungerar så bra.

 

Är dock inte orolig, får se vad apple har i bakfickan när (förhoppningsvis) programuppdatering börjar fungera igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som upplever Leopard mycket "segare", när man te x använder Exposé (inte lika rappt som i tiger där allting alltid flöt på hur fint som helst, i leopard kan det "sega" till lite när man använder sig av expose, likadant är det med dashboard, ibland när man öppnar dashboard (när man te x bara har safari uppe så märker man stora slowdowns när dashboard kommer fram.

 

Det jag stör mig mest på är dock att när man minimerar fönster så känns det extremt mycket segare än i tiger.

 

Hur upplever ni leopard?, jag har en mac mini c2d 1.83 ghz med 2GB ram. "

 

Tvärtom leoparden känns betydligt rappare än tigern på min cd 2.0 iMac med 1 gig ram.

 

Lite skoj med svengelska i iChat

 

post-14867-1193415496_thumb.png

post-14867-1193415497_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som instalerat leopard från scratch? Dvs tagit bort allt man hade innan, slängt ut tiger och sedan instalerat leopard?

 

Mest nyfiken för det är vad jag planerar att göra med min powrbook när jag köper leopard :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag sitter här & försöker få igång Time Machine.. jag har kopplat in min externa hårddisk till datorn med time machine hittar den inte ? rutan är bara tom.. (den andra bilden)

hur ska jag göra ?! "/

 

post-22090-1193415708.png

post-22090-1193415721.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvärtom leoparden känns betydligt rappare än tigern på min cd 2.0 iMac med 1 gig ram.

 

Lite skoj med svengelska i iChat

 

post-14867-1193415496_thumb.png

 

 

Kan det ha med hårddisken att göra?, snurrar i 7200 rpm i imacen och 5400 i mac minin o macbook. För det känns som att när hårddisken arbetar med något, det är då det "hackar" och inte flyter på... (detta gick dock jätte-smooth i tiger... >_< , blir väl att dra in tiger igen, det här är inte hållbart, man får ju ont i huvudet av allt "hackande" och segheten av os.et :(...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som instalerat leopard från scratch? Dvs tagit bort allt man hade innan, slängt ut tiger och sedan instalerat leopard?

 

Mest nyfiken för det är vad jag planerar att göra med min powrbook när jag köper leopard :ThumbsUp:

 

Tänker jag göra i morgon på Mac Mini Intel, och använda Flyttassistenten för att hämta alla inställningar, och ev alla program som annars blir drygt att installera om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fungerar programuppdatering igen

 

Men inga fixar just nu.... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som upplever seghet kanske ska ta och se efter vilka tredjepartsprogram ni har som kör igång när datorn startar. Om ni har några sådarna så kan det göra att datorn segar ner en del om dom beter sig lusigt i det nya systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm jag får inte nätverket att fungera, det finns helt enkelt inte i finder längre, där vid iDisk och dedär. Hur ska man göra då? tänkte fixa lite filer och så ifrån windows datorn :)

 

 

 

annars problem har jag nog inte stött på mer än uppgraderingen. lite badbollar och sånt med, men körde bara uppgradering och har bara 1gb minne i den.

 

Är det någon större skillnad i prestanda mellan 1 och 2 gb? samt ifall man har en 2.0ghz eller 2.16 ghz mb?

 

hoppas någon av er kan hjälpa mig med nätverket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iDisk fungerar men måste hämtas varje gång. Den lilla globen man såg på skrivbordet i Tiger är borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...