Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Leopard, vad har du märkt för fel hittills?


Pocahontas

Rekommendera Poster

  • Svars 503
  • Created
  • Senaste svar

Allt utom Skype fungerar som det ska, efter man startat om datorn så vägrar Skype att starta igen. Då måste jag installera om det om jag vill kunna använda det.

 

Annars är jag väldigt nöjd med Leopard :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min indikator för airport har tappat ett streck. Verkar dock inte påverka funktionen (i alla fall inte hittills).

Det verkar som om visaren bara kalibrerats om - till en mer rimlig visning. Tidigare visade den fullt (4) för mig, utom när den tappade kontakten helt, men nu är det skillnad på köket (3 streck) och hallen bredvid ufot (4 streck). Har saknat det tidigare, då andra tredjeparts-givare visat rimligare värde.

 

Är rätt nöjd nu trots buggar och 20% (inte %-enheter) högre cpu-användning:

 

- Safari kraschar ---> Skicka felrapport

- Ljudet tappat helt ---> Boota om (har hänt med tidiga Tigern också)

- Safari suger apb***e i fråga om cpu ---> Vänta på plug-ins och ad-blocks. :whistling:

- Finder hänger sig ---> Byt till Path Finder.

 

Att det ser ut som om någon spillt kaffe på menyraden är det som stör mig mest. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en lite bugg i Spaces, kan dock inte återskapa den :P

 

post-19051-1193924938.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Leopard funkar nästan felfritt...

 

Findern tar mycket CPU när man hämtar grejer över nätverk.

 

Sedan jag installerade Leoparden så har det uppkommit ett tjut ur datorn, mellan trackpaden och mellanslag, detta ljud ligger uppskattningsvis kring 18000 Hz och låter främst när man hämtar stora filer via nätverk.

 

Annars inga större probs, iCal, Mail, Safari mm funkar felfritt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Någon som testat Safaris funktion "Skicka sidans innehåll" resp "Skicka länk till den här sidan"

i Leoparden?

(Mail skall då öppnas och webbsidan resp länk läggs in i ett nytt meddelande)

Funktionen har lagt av för mig och jag får felmeddelande att det inte finns ngt installerat mailprogram. (Jag kör Mail som funkar fint så här långt...)

Gjorde mellanvarianten när jag installerade alltså helt ny systemmapp och allt annat verkar funka

än så länge...

Någon som testat detta i Safari?

post-2882-1193937071_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att bränna från EyeTV med Toast 7.1.2 efter Leopard installationen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter sjätte ominstallationen och manuell import av Bokmärken, kalendrar, mail och Nyckelhanterarobjekt så funkade Leoparden kanon. Dags för installation av BootCamp, och det har tagit sin lilla tid.

När BootCamp sen funkar och jag lagt in en Systemåterställningspunkt, var det dags för Leoparden igen.

 

Mail hängde sig och gick inte ens att tvångsavsluta.

Systeminställningsprogrammet hängde sig.

 

Är leoparden en illastinkande schakal?

 

Ytterligare efter en omstart, påtvingad sådan så ser det åtminstone på ytan bra ut. Men är det nåt som ruttnar innifrån? Har inte lagt in nåt lullull förutom Office 2004!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade för ett par dagar sen.

Det ända jag kan klaga på är väl att det ska vara så "jobbigt" att få igån php och mysql.

Itunes hade inga filer , trots att jag importerat dom.

Kan inte öppna vissa filer, trots att jag valt standard-program så öppnas dom i de systemet tycker är bäst.

 

Ananrs är jag helnöjd, rullar på bra och för er som kör msn: Adium :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

konstigt vad många som har problem, jag har inte stött på ett enda....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

konstigt vad många som har problem, jag har inte stött på ett enda....

Det är ju bara de som har problem som skriver, de andra som vi njuter bara ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

konstigt vad många som har problem, jag har inte stött på ett enda....

 

och du har reparerat Skivbehörigheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wacom bordet tycks ha försvunnit. Bör också installera det ånyo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och du har reparerat Skivbehörigheter?

 

Jag har inte gjort ngt alls annat än uppdaterat. Å andra sidan är jag ju helt ny på mac, hade bara haft min iMac i 2 veckor innan jag fick Leoparden så jag kanske inte vet vad jag ska söka efter för fel. Å andra sidan så länge alla mina program jag använder fungerar som det ska så får man väl vara nöjd :-D Har dock inte haft några som helst problem med airporten eller skivverktygen, har kört alla uppdateringar och allt fungerade utmärkt. Däremot fick jag ju inte min nya katt förrän tisdag 30/11 så då var väl servern upp å rullade för fullt misstänker jag. Intressant läsning här ändå eftersom man kanske stöter på problem i framtiden och då vet man ju var man ska leta ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon, super och underbart enkelt.

Installerade uppgradering Leopard på MacBook Pro som blev helt felfri. Allt gick hur lätt som helst och inga fel förutom ett.

 

Parallels Desktop fungerade inte efteråt. I det stora hela tycker jag att det det var godtagbart. Min MacBook Pro går nu som tåget.

 

På MacMini'n gick det ännu bättre. Där fungerar allt till 100%, också det en uppdatering.

 

Jag hade dock för avsikt att göra en Arkivera/Installera men lyckades i ivern glömma det.

 

Jag vill påpeka att jag har aldrig lyckats göra en uppgradering av något OS tidigare, det har alltidf blivit så många fel o konstigheter att jag varit tvungen att börja från scratch igen. Det har förvisso alltid varit OS levererade av Microsoft, om det kan ha betydelse. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom skivverktyg (Reparera behörigheter) inte tycks fungera för någon så som det gjort under Tiger, tog någon minut.så tar det drygt en timma på min MDD nu.. :superirriterad:

 

Testade med Applejack, som inte fungerade alls..får hoppas det kommer en uppdatering på detta underbara verktyg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget fel i sig, men det nya frontrow är så mycket sämre än det gamla. Det går ju leva med att den pausar när man går ur låten, MEN det finns ingen partyblandning!!

Partyblandningen är ju nästan det enda jag använder i itunes.

Det går ju inte ens o lura igång partyblandningen i nya frontrow (tryck igång partyblandningen i itunes sen gå till Nu Spelas i frontrow)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst igenom den här tråden tror jag att jag väntar en aning med att installera Leopard..

 

Tiger funkar ju onekligen sjukt bra just nu.

Instämmer helt! :armskeptisk::chockadskeptisk::chock::(:devil::evilgrin::ph34r::pinch::blink::utskallning::tappahakan::superirriterad::byrakrat::cry::deppig::sleeping::sick::angry::glare::bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom skivverktyg (Reparera behörigheter) inte tycks fungera för någon så som det gjort under Tiger, tog någon minut.så tar det drygt en timma på min MDD nu.. superirriterad.gif

 

Testade med Applejack, som inte fungerade alls..får hoppas det kommer en uppdatering på detta underbara verktyg

 

Jag har reparerat skivbehörigheter utan några problem. Kanske tog en aning längre tid än i tiger , men inte så att det störde på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer helt! :armskeptisk::chockadskeptisk::chock::(:devil::evilgrin::ph34r::pinch::blink::utskallning::tappahakan::superirriterad::byrakrat::cry::deppig::sleeping::sick::angry::glare::bla:

Gör man det rätt är det nog inga problem. Har läst om folk som uppgraderat, kört arkivera/installera och radera/installera. Funkar för de flesta. Tycker man borde ta en backup och köra radera/installera. Gör man det så är det inga problem alls!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjorn@forseth.se

Jag uppgraderade direkt från Panter. När installationen var klar efter omstart kom inställningsassistenten upp (varför då, förresten, den hade ju alla värden?) och skulle ansluta någonstans - "det kan ta tid". Det gjorde det. Det slutade aldrig, så jag fick efter någon halvtimmes snurrande sol tvångsavstänga inställningsassistenten.

 

Det allvarliga är att Nyckelhanteraren har raderat alla mina införingar. Min profils gamla nyckelhanterare togs alltså inte med, och inte kan jag finna lösenordsdokumentet någonstans.

 

Vad göra? Jag försökte avinstallera Leopard, men något sådant alternativ fanns inte i Installeraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn

 

Du får sätta i Pantherskivan igen om du inte vill ha Leopard och köra en Arkiv/Install

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

lite reflektioner på leoparden i min G5

 

Modellnamn: Power Mac G5

Modellidentifierare: PowerMac7,3

Processornamn: PowerPC G5 (3.0)

Processorhastighet: 2.3 GHz

CPU-antal: 2

L2-cache (per CPU): 512 K

Minne: 1,5 GB

Busshastighet: 1.15 GHz

Boot ROM-version: 5.2.4f1

 

Efter installation av mac os 10.5 hände följande:

 

Inloggning på mitt konto funkade fint.

Efter ett tag koll på det nya systemet så gör programuppdatering mig uppmärksam på att två programuppdateringar finns tillgängliga. När jag försöker installera dessa uppmanas jag uppge mitt lösenord. Gör så och får svaret att lösenordet ej är giltigt.

 

Går in på konton och konstaterar att jag fortfarande anges som adm. Loggar ut och försöker ändra lösenord via systemskivan. Funkar ej.

 

Ringer Apple och får rådet att logga in som root. Funkar men jag når inte mitt egentliga konto.

 

Finns det någon som kan berätta hur jag hittar tillbaka till mitt riktiga konto. Jag har backup på hela datorn och körde skivkontroll och kontrollera/reparera behörigheter före installation.

 

Är det kört att nå det ursprungliga kontot? Är alternativet att återskapa alla filer och montera dem manuellt? Tacksam för ev svar.

 

Annars är jag nöjd med leoparden men det inträffade irriterar en hel del.

 

Hälsningar

 

Bobo Elcar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...