Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Leopardtips!


Ssargon

Rekommendera Poster

Som en imagefil?

 

Jag tror att det är inlagt i partitionen så att han kan starta direkt från den partitionen om det behövs installeras på nytt eller för felsökning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 85
  • Created
  • Senaste svar

En till för att få en opak menylist

Menu Bar Tint

 

 

edit:

 

Överallt ser jag varningar för ändra / modda operativsystemet. Programmet ovan använder tydligen ett "knep" som:

" ..forces the window server to act as if it were running on older hardware that didn't support fragment processing. "

 

Frågan är hur påverkar dessa "hack" ett uppdaterat system?

Jag tror att att jag låter mitt system vara... det får räcka med apples egna buggar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag är seg eller inte, men kom igår först på hur man flyttar fönster mellan olika spaces utan att använda sig av "spacesikonen" (som get en överblick över alla spaces).

 

Det är bara att dra fönster mot önskad kant, och vips byter datorn space. Sen är det bara att släppa fönstret på önskad plats. Igonrera detta om alla andra redan visste... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag är seg eller inte, men kom igår först på hur man flyttar fönster mellan olika spaces utan att använda sig av "spacesikonen" (som get en överblick över alla spaces).

 

Det är bara att dra fönster mot önskad kant, och vips byter datorn space. Sen är det bara att släppa fönstret på önskad plats. Igonrera detta om alla andra redan visste... :borstatanderna:

 

 

*ignonerar* :propellerbaver::whistling::rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag är seg eller inte, men kom igår först på hur man flyttar fönster mellan olika spaces utan att använda sig av "spacesikonen" (som get en överblick över alla spaces).

 

Det är bara att dra fönster mot önskad kant, och vips byter datorn space. Sen är det bara att släppa fönstret på önskad plats. Igonrera detta om alla andra redan visste... :borstatanderna:

 

Praktisk detalj, men jag tycker att det är enklare med f8 alternativt ctrl+piltangent...

 

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hola oldtimers

 

Någon som tryckt in en Leopard i en G4 800 mhz än. Har man då en hyfsat enkel svensk förklaring hur det skall gå till?

 

Kul att pyssla med i novenber mörkret.

 

Tackar tackar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spotlight funkar lite bättre i Leopard. Tidigare när man ville starta ett program eller öppna en fil så var var tvungen att skriva in ett par bokstäver och sedan bläddra ner i listan. Numera räcker det att skriva sina bokstäver och trycka på enter, så öppnas första bästa program eller fil som stämmer in. Skitbra! Det funkar precis som i Vista nu, med andra ord (vilket fungerar bättre än gamla spotlight).

Eller så skrev man lite, höll inne kringla (då markerades första träffen), och tryckte sedan på enter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick inte svar på min fråga om du kör med en G4 och ett moddat kort från en g5?

Skönt att katten kan sova nu :)

 

Nej, det är inte ett moddat kort...missade den frågan :propellerbaver:

Men datorn har nu slutat att sova, när alla diskarna ska somna så vaknar en och väcker hela datorn :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga: på Tiger kunde jag trycka äpple+'>' eller '<' för att växla dokument. Hur gör man på leopard, finnd det någon inställning som styr detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga: på Tiger kunde jag trycka äpple+'>' eller '<' för att växla dokument. Hur gör man på leopard, finnd det någon inställning som styr detta?

 

Systeminstälningar - Tangentbord och mus - kryss i "Använd alla funktionstangenter ..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...