Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför uppdateras inte filerna i Finder?


T.Kotelo

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag går rakt på sak.

 

Jag uppdaterar en hemsida, 7 filer i en mapp med många filer. När jag är klar, öppnar jag FTP-programmet och Finder och i den senare listar jag upp filerna i kronologisk ordning så att jag smidigt kan föra över de uppdaterade filerna till servern.

 

Men!

 

Inga filer uppdaterade! Jag klättrar upp en nivå, kliver tillbaka ner i samma mapp, stänger ner Finder och öppnar igen, men nej, inga uppdaterade filer. Nåväl, jag klickar Command+I på en fil jag vet jag ändrat, vilket visar dagens datum på filen. Och vips! nu uppdateras även datumet i Finder.

 

Men de andra filerna jag uppdaterat har fortfarande ett gammalt datum!

 

Mystiskt... och ganska allvarligt. OS X 10.4.10, software update OK.

 

(Är MacBook Pro-användare sedan i fjol och är oerhört nöjd med mitt byte från PC som jag använt sedan tidiga 90-talet men slutligen tröttnade på. Allt, bortsett från ovanstående problem då, fungerar klart smidigare & man saknar inte Microsofts förmyndarattityd.)

 

MVH

T.K.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är på det viset med Finder för att... det är på det viset. Det är en av dom saker som suger med Mac:en.

 

Nej, jag är inte ironisk, och ja, jag tycker faktiskt att det är ett problem och ett irritationsmoment.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...