Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Svenskt tangentbord på amerikansk macbook?


Larsy

Rekommendera Poster

Jag funderar på att spara en massa pengar genom att köpa en macbook eller macbook pro i usa, för att sen försöka byta ut tangentbordet mot ett svenskt. Vad ger ni mig för odds på att klara det? Är det dödsdömt?

 

Så himla svårt kan det inte vara? Eller?

 

Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Du menar alltså att byta ut de fysiska tangenterna från amerikanska till svenska?

 

Jag köpte min dator i USA och kör på tangentbordet som det är. Vet liksom var bokstäverna sitter, det går av sig självt. Fast folk som ska låna datorn brukar bli lite förvirrade... :respekt:

 

Men hur som helst, jag var inne på Macforum i GBG och frågade om man kan köpa enstaka tangenter. De trodde inte det, men tyckte att jag skulle vända mig till deras support för att se om de hade några gamla tangenter över från reparerade datorer! Får se hur det blir med det...

 

Men jag tycker lätt att du ska köpa datorn i USA. Du sparar ju pengar, och det är inte så krångligt alls att skriva på svenska på ett amerikanskt tangentbord. Och det eventuella besväret är värt pengarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur som helst, jag var inne på Macforum i GBG och frågade om man kan köpa enstaka tangenter. De trodde inte det, men tyckte att jag skulle vända mig till deras support för att se om de hade några gamla tangenter över från reparerade datorer! Får se hur det blir med det...

 

Men jag tycker lätt att du ska köpa datorn i USA. Du sparar ju pengar, och det är inte så krångligt alls att skriva på svenska på ett amerikanskt tangentbord. Och det eventuella besväret är värt pengarna!

Det svenska och amerikanska ser inte likadant ut så det går inte att byta tangenterna utan man får byta hela tangentbordet och ett sådant kostar runt tusingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror dessutom att det amerikanska tangentbordet har en eller två tangenter mindre än det svenska… så ett direkt byte lär inte vara möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror dessutom att det amerikanska tangentbordet har en eller två tangenter mindre än det svenska… så ett direkt byte lär inte vara möjligt.

Ett byte av tangenter eller hela tangentbordet, vilket syftar du på?

Hela tangentbordet går att byta, man skruvar bort hela toppen ( inte skärmen då :) )på datorn och ersätter det med en svensk topp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...