Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Media Markt


conloc

Rekommendera Poster

Kanske några intresanta erbjudanden.

Typiskt att man ska åka bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emil Gustafsson

Bra med fler aktörer på den svenska prylmarknaden, ju fler desto bättre. Sen att de är tyska är bara bra, jag har köpt grejer från Tyskland i flera år och det har vart mucho billigare än här hemma. Dock tror jag inte att de tar med sig sina tyska priser hit =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hur är Media Markt:s Apple-kunskap? Har dom bra service om saker strular?

För lägre priser har dom inte som är värt namnet iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Sundsvall där de nyligen öppnat var det lite si och så med Mac-kunskaper.

Deras tekniker och säljare hävdade att till Mac fungerar sällan "plug and play" och dessutom är det mera strul med en Mac :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Sundsvall där de nyligen öppnat var det lite si och så med Mac-kunskaper.

Deras tekniker och säljare hävdade att till Mac fungerar sällan "plug and play" och dessutom är det mera strul med en Mac :lol:

 

 

haha bullshit!

 

här i Lund har de en som är ansvarig bara för Appleavdelningen, och sist jag var där så hade han myyycket att göra, det kryllade av folk bland ipodsen och macarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här i norrköping har dom en "ganska stor" avdelning. Men känns som skulle det strula så är det inen som kan ge hjälp.

 

Ska ev köpa en ny macbook i veckan.. därav frågan.

Går Media Markt att lita på även när det strular? Eller är dom som andra typ on/off, vill enbart sälja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

nej nej för helvete! inte Media Markt.

 

Ett överjävligare företag att ha att göra med vid reklamationer finns inte. Tro mig, dumsnål som jag var då har jag gått igenom 3 seeeega reklamationer med de.

 

Mac-kunskaper finns överhuvudtaget inte. En säljare på MM stod och demade iMacen och talade om det fantastiska bildvisningsprogrammet Safari, samt att man inte kunde spela på en Mac och att han inte visste så mkt mer än så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har ett nyöppnat i Västerås, och man kan inte klaga på utbudet.

Vad man kan klaga på är däremot kompetensen. Massor med säljare, antagligen direkt från plugget, och de verkar inte ens ha allmänbildning när det gäller de prylar de säljer.

Har tittat och diskuterat TV-, hushålls- och peceprylar och deras svar på frågor och annat snack skulle kunna ses som lögner om man inte förstår att de inte kan bättre, och i rent oförstånd häver ur sig grodor.

Prisbilden är heller inte bättre än konkurenterna, förutom då på vissa modeller, men på andra desto dyrare.

Det vore tragiskt om svensk handel går mot denna typ av allköp, i långa loppet förlorar vi alla på det.

Däremot var det inga problem att lämna tillbaka en Logitech Trackball som inte passade min okänsliga tumme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller helt med Baloobas analys, bra sagt.

 

30 dagars öppet köp, och inget direkt tjafs inom den tiden, sortimentet är utmärkt , men kompetensen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morsan har köpt en ny stereo, men MediaMarkt i Jkpg var närmare 500kr dyrare än OnOff på A6. Men SIBA var faktiskt nästan 1000(!)kr dyrare än OnOff. Då ligger SIBA och OnOff på samma parkering i stort sett...och MediaMarkt innom gång avstånd.

 

Men visst är MediaMarkt billiga på vissa saker, men man ska nog i vanlig ordning åka runt till alla butiker innan man bestämmer sig. Eller kolla på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker att alla de stora kedjorna är ganska likvärdiga. I princip samma priser, i princip samma låga kompetens vad gäller produkter, framförallt vad gäller sådant som inte är "mainstream". Vi köpte TV på Onoff i Västerås häromdagen och den säljaren var mycket kunnig och kundtillvänd - han förstod vår kunskapsnivå och behov. Men dessvärre så är sådana säljare ganska ovanliga...

 

Personligen handlar jag på de stora kedjorna när jag vet vad jag ska ha och inte behöver fråga säljaren om information.

 

Vad jag förstått så är de också generellt sett bra på att hantera reklamationer, de har insett att det är billigare att vara generösa med reklamationer än att tjafsa med kunden. En mindre ÅF kanske tror att deras kostnad för reklamationen kommer knäcka företaget, men de stora kedjorna inser att för dem så är dessa kostnader en "piss i Mississippi", och dessutom en investering i en nöjd kund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker handla så lite som möjligt på de "stora" kedjorna. Vill jag handla HiFi-prylar gör jag det hos HiFi-klubben, fotoprylar hos Scandinavian Photo, Macprylar hos Machuset. Jag tycker att man alltid får mycket mera hjälp om något strular och de vet vad de snackar om. Nu har jag ju den turen att dessa butiker finns i Jönköping alt. Bankeryd, men jag har alldrig haft några problem med dem.

 

Frågar du efter en bra och prisvärd stero på HiFi-klubben får du en sådan. Frågar du på Siba efter en bra och prisvärd stereo kanske dom säger att den är helt yber, men i själva verket jättedålig, bara för att den har massa flashiga lappar om hur bra den är och att den har jättemycket uteffekt. Samma sak hos Scandinavian Photo, de kan rekomendera saker som är billigare än den produkt man har funderat på. De tänker på kunden. Och om man nu känner sig osäker, hur kul är det när man faktiskt vet mer än säljaren? Inte alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Fotogrejer köper jag hos JapanPhoto (trevlig och kompetent personal) där de förklarar att den billigaste produkten faktiskt ofta kan vara bättre än den dyrare, beroende på vad man ska använda den till. Så var det när jag köpte en blixt sist. Den billigaste var den bästa, de dyrare kostade mer pga deras något kompaktare storlek. Scandinavian Photo är också bra, men tyvärr har de ofta inte grejer inne på lager vilket gör att jag väljer bort de till fördel för JapanPhoto.

 

Macprylar köper jag nog helst hos MacForum i Göteborg, eller hos YFO

 

vet jag vad jag ska ha så handlar jag det hos Elgiganten i Sisjön (där de faktiskt har kompetent personal, iaf på Macavdelningen)

 

SIBA och Expert går bort för att de alltid tar för mkt betalt men inte erbjuder nåt mervärde som Elgiganten inte kan ge mig. Media Markt handlar jag inte hos längre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej nej för helvete! inte Media Markt.

 

Ett överjävligare företag att ha att göra med vid reklamationer finns inte. Tro mig, dumsnål som jag var då har jag gått igenom 3 seeeega reklamationer med de.

 

Mac-kunskaper finns överhuvudtaget inte. En säljare på MM stod och demade iMacen och talade om det fantastiska bildvisningsprogrammet Safari, samt att man inte kunde spela på en Mac och att han inte visste så mkt mer än så

Ajaj... då gör jag som jag tänkte då.. köper det via företaget på dustin.se :) dom har jag aldrig haft strul med iaf.

 

Gott Nytt År.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Nästa gång jag köper Mac blir det via YFO eller Apple.se eftersom jag kan använda syrrans studentrabatt där :)

 

Gott Nytt År

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte vi som är här söka jobb på Media Markt? Då skulle ju kunskapen stiga en bra bit =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter helgerna, och folk börjat jobba, tänkte jag fara runt bland butikerna i Göteborg/Frölunda, och leta efter en bra laserskrivare, 8 GB USB-pinne, och lite annat smått och gott...en vägg-TV till möjligen ^_^

Netonnet har ju en butik på Hisingen jag inte besökt ännu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker handla så lite som möjligt på de "stora" kedjorna. Vill jag handla HiFi-prylar gör jag det hos HiFi-klubben, fotoprylar hos Scandinavian Photo, Macprylar hos Machuset. Jag tycker att man alltid får mycket mera hjälp om något strular och de vet vad de snackar om. Nu har jag ju den turen att dessa butiker finns i Jönköping alt. Bankeryd, men jag har alldrig haft några problem med dem.
Jag förstår hur du menar, är exakt likadan när det gäller bilstereo eftersom jag tävlar i det. Man vill gärna klämma o känna på saker och få feedback direkt liksom.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Jag förstår hur du menar, är exakt likadan när det gäller bilstereo eftersom jag tävlar i det. Man vill gärna klämma o känna på saker och få feedback direkt liksom.

 

tävlar i bilstereo?

 

nu blev jag nyfiken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ev köpa en ny macbook i veckan.. därav frågan.

Går Media Markt att lita på även när det strular? Eller är dom som andra typ on/off, vill enbart sälja.

Köp hos MM och lämna in datorn hos en riktig Apple återförsäljare för reparation om det skulle behövas, för du har ju världsgaranti på MacBooken :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

avråder iaf från köp hos Media Markt...på Apple Store är datorn lika dyr förmodligen, och då blir det också lättare vid en ev. reklamation. De hämtar datorn vid din dörr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tävlar i bilstereo?

 

nu blev jag nyfiken...

vadå ? =) Är väl fullt normalt... ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

avråder iaf från köp hos Media Markt...på Apple Store är datorn lika dyr förmodligen, och då blir det också lättare vid en ev. reklamation. De hämtar datorn vid din dörr
När jag var på MM så kollade jag vad en dator kostade på applestore via deras uppkoppling :) den var 50kr billigare på MM.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...