Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga om iLife 08


johnny.k.g

Rekommendera Poster

Hej jag heter Johnny.k.g och det är första gången jag (nej det är nog andra eller tredje gången)

men inte lyckats. Mitt bekymmer är att det inte går att bränna ner film från idvd till DVD-R .

Den förbereder .Bearbetar Meny. beabetar bildspel. bearbetar film. Bränn. Allt dethär tar ca 6 timar

3 ggr har jag försökt att bränna varje gång kommer det upp meddelande. Fel vid multiplexering

Fel under formatering! Vad är det för fel är det jag som är dum och inte begriper något?

Har läst hjälp idvd upp och ner flera gånger men inte hjälper det!

ilife 08 har jag nyss köpt.varfö går det inte att bränna en dvd i iMovie? :stjarnsmall:

M.V.H.

johnny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klarar din dator dvd-r? kanske måste du ha dvd+r?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klarar din dator dvd-r? kanske måste du ha dvd+r?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag heter Johnny.k.g och det är första gången jag (nej det är nog andra eller tredje gången)

men inte lyckats. Mitt bekymmer är att det inte går att bränna ner film från idvd till DVD-R .

Den förbereder .Bearbetar Meny. beabetar bildspel. bearbetar film. Bränn. Allt dethär tar ca 6 timar

3 ggr har jag försökt att bränna varje gång kommer det upp meddelande. Fel vid multiplexering

Fel under formatering! Vad är det för fel är det jag som är dum och inte begriper något?

Har läst hjälp idvd upp och ner flera gånger men inte hjälper det!

ilife 08 har jag nyss köpt.varfö går det inte att bränna en dvd i iMovie? :stjarnsmall:

M.V.H.

johnny

 

 

 

Jag har en mac os x 10,4,10 plus en extra hårdisk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är att dessa fel uppkommer pga att videofilen är felaktig på något vis.

 

Därför ställer jag frågan: Vad är det för film Du ska bränna? Var fick Du källmaterialet ifrån?

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var har du för DVD-skivor? Billiga no-name?

 

När jag har sådana problem så brukar jag rensa systemcacherna med Cache Out X och starta om. Cache Out X finns på versiontracker.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Hur f-n gör man för att svara???????????????

SOm du gjorde nyss ;) Eller så trycker man citera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SOm du gjorde nyss ;) Eller så trycker man citera

Eller om du vill svara på flera inlägg på en gång, så trycker du "Multi" på de inlägg du vill svara på och SIST trycker du på "Svara".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack ska försöka att svara på en del av frågorna ni ställde. Minn kamera är ev JVC GZ-MG 20E med hårddisk MPEG2

eter sju sorger och åtta bedrövelser så fick jag in min film i iLife. Redigerade den i iMovie med rullande text jag tyckte

det var kul och "proffsigt" fixade musik och textskyltar. exporterade den till iDVD för bränning till dvd-R 16X certlfled

4,7GB/120 min .

När filmen kom iDVD var ljud text allt var borta så det var bara att börja om den här gången i iDVD när det var klart

skulle jag bränna satte i en DVD skiva och följde anvisningarna det tog drygt 6 tim provade 3 ggr samma resultat.

 

Fel vid multiplexering.

Fel under formatring.

filmen är 48 min 50 sek 40 filmklipp.

hoppas att jag har fått med allt den här gången. (har lite svårt med engelskan)

Nu ska jag försöka att sända i väg det här!

Hoppas på tur tack på förhand.

Johnny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, 48 minuter är ganska lång tid. Kan det möjligen vara (i sammanhanget) för hög bitrate som spökar, vilket gör att den tar för stor plats?

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade för länge sen ett liknande problem, dock på PC, men det var i dom brännbara DVD skivornas begynnelse, och då tog det typ 12 timmar att sammanställa en skiva, och man blev rätt irriterad när det hängde sig på 98%, och när det hände igen, och igen, och igen, det som var felet då var att vi försökte göra en NTSC skiva från PAL material (det SKULLE vara en PAL skiva egentligen) jag vet inte om det kan vara något liknande här..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, 48 minuter är ganska lång tid. Kan det möjligen vara (i sammanhanget) för hög bitrate som spökar, vilket gör att den tar för stor plats?

/ Kiwi

Inga problem med längden. Jag har bränt allt från 5 minuter till strax över en timme. Och iDVD klarar upp till 120 minuter.

 

Johnny, testade du att rensa cacherna som jag skrev?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem med längden. Jag har bränt allt från 5 minuter till strax över en timme. Och iDVD klarar upp till 120 minuter.

 

Johnny, testade du att rensa cacherna som jag skrev?

Hej Tilly. Jag vet inte vad du menar med cacherna? Jag har lite svårt med engelskan

ganska mycket .

Jag har många fler frågor men jag vill få ut den här filmen först.

Tack alla som som svarar på mina dumma frågor!

johnny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Tilly. Jag vet inte vad du menar med cacherna? Jag har lite svårt med engelskan

ganska mycket .

Jag har många fler frågor men jag vill få ut den här filmen först.

Tack alla som som svarar på mina dumma frågor!

johnny

Då tar vi det igen. Du behöver ladda ner ett program och köra det för att rensa ut "System Caches".

 

När jag har sådana problem så brukar jag rensa systemcacherna med Cache Out X och starta om. Cache Out X finns på versiontracker.com
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...