Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ska nog skaffa en ny Mac!


spajn

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har nu tröttnat på min bärbara PC som strular HELA tiden, hänger sig och jävlas med mig i största allmänhet. Har dock fått höra att Macintosh ska vara riktigt stabila, stämmer det? Stabilitet och pålitlighet är riktigt viktigt för mig (jag är inte speciellt kunnig när det gäller datorer men använder dem till mina studier och på fritiden flera timmar om dagen).

 

De modeller jag har kikat på är iMac 20" och MacBook, har inte riktigt bestämt mig för om jag skall ha en bärbar eller inte än.

 

Sen har man ju hört talas en del om det här "Second life" kan man spela det på någon av ovan nämnda datorer?

 

Har förstått att skillnaden rent prestandamässigt mellan MacBook och iMac 20" är att den sistnämnda har ett 128MB grafikkort, vad innebär detta?

 

Tacksam för alla råd och tips jag kan få!

 

MVH/

Alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade secondlife på förra reviewn av iMac och det var utan problem. Dagens iMac är ju snabbare och med ett mycket bättre grafikkort så det borde fungera bra!

 

Troligtvis lanseras en ny macbook inom kort men du kommer nog aldrig få lika bra grafikkort i macbook som i en iMac. Ska du spela, välj iMac.

 

Macbook har ett inbyggt grafikkort som delar minne med datorns fysiska(ram). iMac's grafikkort har dedikerat (eget) minne. Sen är ju grafikkortet i iMac mycket, mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns faktiskt en lite dyrare version av iMac 20" som har ett 256mb grafikkort också.

Ärligt talat vet jag inte heller hur man graderar grafikkort i "vettiga" och "mindre vettiga", men jag vet att grafikkortet till iMac helt klart är ett ganska hyfsat sådant.

 

MacBookens grafikkort är... euhm, ja... inte nåt att skryta om.

 

Sen stämmer det alldeles utmärkt att Macintosh är grymt stabilt (för mig åtminstone...? :P), och väldigt användarvänligt.

Jag oroade mig faktiskt för att jag inte skulle fatta nåt när jag köpte min MacBook, men nu tycker jag att jag faktiskt var ganska korkad som oroade mig för det... Mac OS X är awesome, och om det gick att ha på min stationära PC på ett vettigt sätt skulle jag ha det, no second thought about it ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...