Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Till dig som funderar på en Mac Pro


Penna_ha

Rekommendera Poster

Mamma säger lille Axel dags att börja jobba... mamma har bara fika pengar nu och dom behöver hon till hyran

 

medel livs längden är 4 år på en mac

 

 

 

Jag beställer minstingen på 2,8 det är lagom i 4 år fammåt

hehe ja, ska börja jobba till sommarn och sen när jag får råd blir det nog en mac pro kanske

 

det är lagomt det 2,8ghz, vem behövert mer igentligen??? kör på min hp med 3,2 ghz pentium 4 singel core och jag klarar mig finnt på det ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det jag menar är att kunder vill kunna köra windows i sina macar för spel tex. om grafikkortet stöder den nya teknologin i Windows tycker jag det är värt att nämna.
Okej, jag var bara lite ironisk. Både Apple och Microsoft lägger ner mycket kraft på att marknadsföra sina egna lösningar. Som konsument skadar det ju inte med mer information.

 

Jag personligen använder ogärna windows på mac:en (då kunde jag ju lika gärna köpt en HP) och spelar mycket sällan och då endast något mac-spel. Av den anledningen spelar det mindre roll för min del.

 

Att inte Apple nämner DirectX är nog av samma anledning som Apple talar mycket och gärna om QuickTime och Microsoft om WMP men inte omvänt. Man vill sätta focus på sina egna teknologier - och dessutom är nog de flesta Mac Pro-användare snarare intresserade av hur snabbt Photoshop rullar på och liknande och bryr sig mindre om vilka pc-spel som fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
där tänker du lite fel, varje processor har inte 3ghz totalt, utan varje kärna på processorn har 3ghz och det är 4 kärnor=12 ghz på varje processor och mac pro har 2 processorer alltså blir det 24ghz totalt

 

Där tänker du lite fel.

 

Ifall vi har en hästvagn som dras av 4 hästar, och dom drar den i t.ex. 30 Km/h. Då blir det inte helt magiskt 120 Km/h istället, bara för att det är fyra hästar.

 

Ifall vi lägger ihop två signaler/vågformer som har samma frekvens blir det inte dubbelt så hög frekvens, utan det är amplituden som ökar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Slutligen kan man ju tycka det är lite udda att addera kvalitativa storheter som klockfrekvens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...