Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Till dig som funderar på en Mac Pro


Penna_ha

Rekommendera Poster

Jag prövade öppna alla program / spel jag hade på min dator samtidigt för att se om det laggade.

 

Nope.

 

 

 

 

 

Svårt att filma en skärm, men smidigheten fångas ganska bra. Andra detaljer kan observeras på

 

http://www.krull.se/skrivbord.png

 

http://www.krull.se/skrivbord.jpg

 

 

 

Kort sagt...

 

Du kommer inte ångra dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sweet, på ett sätt.

Men den youtube-filmen var inte mycket att hänga i julgranen, ser inte ett skit ju...

Dessutom vill man se hur datorn jobbar när man drar igång 25 apps samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sweet, på ett sätt.

Men den youtube-filmen var inte mycket att hänga i julgranen, ser inte ett skit ju...

Dessutom vill man se hur datorn jobbar när man drar igång 25 apps samtidigt.

Precis det är då det blir intressant och segt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Jäääävlar, vad mycket prylar du har igång samtidigt xD

 

Speciellt när du kör igång Exposé... *wooosh* massor med fönster O.o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hur många processorkärnor har du, och hur mkt RAM?

 

Jäkligt avis iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har värstingen i skolan med 5 GB ram, det är inga tråkiga maskiner att redigera film och 3D i.

 

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2x 2.66, 2gb ram. Man kan tro att det är mer... :P

 

om din presterar så bra( det är 4 kärnor totalt i din va??) då vill jag inte veta hur mkt 3ghz gaud core*2 presterar.

den måste vara ett riktigt monster, och då ett monster med ett stort M. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är dax att börja tjata på mamma att jag behöver en ny dator, mac pro 8*3ghz 16gb ram nvidia quadro fx4500, det vill jag ha i födelsedagspresent :D

men ärligt undrar hur många år ett sånt måster räcker?? det är ju trots allt 24ghz totalt, jag har aldrig igentligen sett en med över 10 idag(förutom intels skulltrail 20ghz)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såvitt jag vet är det väl 2x processorer, och 2x 4 kärnor. Alltså 8 kärnor men 2 processorer. Knappast 24ghz :) fortfarande 2x 3.0, och det är ändå inte samma sak som 1 stycke 6.0

 

 

Och det är väl ganska långt ifrån alla program som kan hantera 8 kärnor. Till spel och annat tror jag inte man märker skillnad alls. Vid hög videoredigering skulle processorn nog göra sig uppmärksammad. Sedan har det ju inte speciellt mycket med processorn att göra hur mycket program man kan ha uppe samtidigt.

 

En Mac Pro som man köper nu skulle faktiskt kanske inte hålla så länge. Beroende på vad man vill göra. Den har ju några nackdelar, grafikkorten stöder inte DirectX10, den har inte bluray etc. Fast det kan ju ändras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det är väl ganska långt ifrån alla program som kan hantera 8 kärnor.

Trådningen (som gör att olika processorer tar olika uppgifter) är inbyggd i operativsystemet så processorkraften delas ganska bra. Däremot kan ju enskilda program vara dåligt trådade och därför vara dåliga på att uttnyttja kraften fullt ut - men kommer nog långsamt ändras. Utvecklingen går ju framförallt mot fler kärnor och inte mot snabbare processorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såvitt jag vet är det väl 2x processorer, och 2x 4 kärnor. Alltså 8 kärnor men 2 processorer. Knappast 24ghz :) fortfarande 2x 3.0, och det är ändå inte samma sak som 1 stycke 6.0

där tänker du lite fel, varje processor har inte 3ghz totalt, utan varje kärna på processorn har 3ghz och det är 4 kärnor=12 ghz på varje processor och mac pro har 2 processorer alltså blir det 24ghz totalt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

En Mac Pro som man köper nu skulle faktiskt kanske inte hålla så länge. Beroende på vad man vill göra. Den har ju några nackdelar, grafikkorten stöder inte DirectX10, den har inte bluray etc. Fast det kan ju ändras.

Geforce 8800 ska väl funka med DirectX 10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Geforce 8800 ska väl funka med DirectX 10?

grafikkortet stöder directx 10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt konstigt att man inte hittade någon info om det på apple då.
Direct X är väl en M$-grej. Det har väl inte Apple någon anledning att framhäva?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är boot camp till för?

 

 

Det låter dig installera och köra andra OS på macen t.ex. windows xp/ vista, någon som är lite mer insatt kan förklara mer detaljerat vad den gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäääävlar, vad mycket prylar du har igång samtidigt xD

 

Speciellt när du kör igång Exposé... *wooosh* massor med fönster O.o

 

Åh, såklart att det var en bild av fönstren i Exposé.

 

Jag tänkte först:

Vad i h-vete har han för skärm? 100" plasma eller? :chockadskeptisk:

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Direct X är väl en M$-grej. Det har väl inte Apple någon anledning att framhäva?"

 

jag ändrar lite

 

"Windows är väl en M$-grej. Det har väl inte Apple någon anledning att framhäva?"

 

fattar du?

 

 

det jag menar är att kunder vill kunna köra windows i sina macar för spel tex. om grafikkortet stöder den nya teknologin i Windows tycker jag det är värt att nämna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är dax att börja tjata på mamma

Mamma säger lille Axel dags att börja jobba... mamma har bara fika pengar nu och dom behöver hon till hyran

att jag behöver en ny dator, mac pro 8*3ghz 16gb ram nvidia quadro fx4500, det vill jag ha i födelsedagspresent :D

men ärligt undrar hur många år ett sånt måster räcker??

medel livs längden är 4 år på en mac

 

 

det är ju trots allt 24ghz totalt, jag har aldrig igentligen sett en med över 10 idag(förutom intels skulltrail 20ghz)

Jag beställer minstingen på 2,8 det är lagom i 4 år fammåt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...