Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SanDisk Cruzer micro 4gb


Mattias Sjöstedt

Rekommendera Poster

Mattias Sjöstedt

Har ett SanDisk Cruzer micro 4bg usb-minne vilket jag har problem med att formatera.

Hur jag än bär mig åt lyckas jag inte radera en »volym« (har en cd-ikon) och får följaktligen två »volymer« på mitt skrivbord vid montering. Ingen stor sak men ibland glömmer jag att mata ut båda och det vore skönt att slippa. Någon som har samma minne och upplevt samma frustration.

(På »cd-ikonen« ligger filer för pc).

 

Vänlig hälsning, Mattias Sjöstedt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till http://www.u3.com/uninstall/uninstall.aspx klicka för "I have Mac" ladda hem och avinstallera U3-partitionen.

 

Se upp!!USB-minnet raderas när programmet körs!

 

 

Tyvärr finns verktyget som tar bort U3-partitionen bara för Windows. Men kan man få tillgång till en burk med ett modernt Windowsoperativ (nyare än Win2000 tror jag) så tar det bara ett par minuter att ta bort den.

 

Finns en bra tråd om detta här. För övrigt den enda gång jag lyckats slå Herr Ytterberg på fingrarna... :) (kanske första och sista gången, så det gäller att suga på karamellen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr finns verktyget som tar bort U3-partitionen bara för Windows. Men kan man få tillgång till en burk med ett modernt Windowsoperativ (nyare än Win2000 tror jag) så tar det bara ett par minuter att ta bort den.

 

Finns en bra tråd om detta här. För övrigt den enda gång jag lyckats slå Herr Ytterberg på fingrarna... :) (kanske första och sista gången, så det gäller att suga på karamellen)

 

Eller varför inte köra på samma burk? :rockapa:

Har nu via länken och Parallesl fixat min pinne till dugligt format.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behövde aldrig själv ladda ner något program. Pluggade in den i en PC, gick in i inställningarna i U3 och valde uninstall och partitionen togs bort. Kunde även välja om all data (ej U3) på usbminnet skulle återskapas eller raderas efter avinstallation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behövde aldrig själv ladda ner något program. Pluggade in den i en PC, gick in i inställningarna i U3 och valde uninstall och partitionen togs bort. Kunde även välja om all data (ej U3) på usbminnet skulle återskapas eller raderas efter avinstallation.

 

Jo, det är i de fall tillverkaren är artig nog att lägga in ett sånt program på minnet. Sandisk har slutat med det, vilket gör att många struntar i att ta bort U3-partitionen för att det verkar så krångligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...