Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tibia på Mac?


slim susie

Rekommendera Poster

Tibia är ett rollspel som jag och ett par polare ( och många många mer ) spelar..

Det är så att jag har en mac datorn och ingen client har släppts till MAC från www.tibia.com

 

Så finns det någon möjlighet att jag kan få det att fungera på en Mac dator utan att göra för mkt ändringar i program varan och dylikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Via bootcamp, alternativt Parallels.

 

Har du försökt det själv, isåfall kan du förklara mer ingående?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du försökt det själv, isåfall kan du förklara mer ingående?

 

 

Du köper parallells alternativt laddar ber bootcamp, sen köper du en billig windowslicens, installerar windows på bootcamp eller parallels och sen är det bara att installerea tibia på din Windows-partition!

 

dyrt och krångligt bara för att få köra ett gratisspel, Cip-Soft borde skärpa sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du köper parallells alternativt laddar ber bootcamp, sen köper du en billig windowslicens, installerar windows på bootcamp eller parallels och sen är det bara att installerea tibia på din Windows-partition!

 

dyrt och krångligt bara för att få köra ett gratisspel, Cip-Soft borde skärpa sig!

kanske borde tillägga att det är skolans datorer. Så någon installation av annat OS kommer ej på fråga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det helt omöjligt, sorry.

 

Sedan blockerar de flesta skolor onlinespel, och det är ju ändå inte det som datorerna är till för ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det helt omöjligt, sorry.

 

Sedan blockerar de flesta skolor onlinespel, och det är ju ändå inte det som datorerna är till för ändå.

Då är vi ju inne på ett helt nytt område, tack för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har testat ubuntu nu ett par dagar, det som slog mig var enkelheten att köra .exe filer direkt i ubuntu enbart genom att lägga till "wine". Som allt annat inom ubuntu så kostar det naturligtvis inget, eller behöver inte någon winlicens, eller starta om datorn för den delen. Vet någon om det finns liknande utvecklat för unix osx som för linux ubuntu utan kostnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
guitardanny

Tibia funkar utmärkt på Darwine, det är en gratisversion av Wine. Hjälpt en kompis lillebror att få igång det. Precis som med wine så öppnas programmet i windowed mode i macen. När du laddat ned Darwine så måste du köra en inställningsgrej i en fil som heter TRiX. Den kommer med Darwine. Om du får något fel när du kör Tibia så e det bara att klicka i de windowsspecifika drivisarna och funktionerna så installeras de. Sen skall de funka.

 

Kommer dock inte ihåg något adress att ladda ned de på men antar att det finns på sourceforge.net eller så kan du ju "googla" det.

 

(OBS) Jag har endast testat detta på OSX 10.5 (OBS)

 

Då är det helt omöjligt, sorry.

 

Sedan blockerar de flesta skolor onlinespel, och det är ju ändå inte det som datorerna är till för ändå.

 

Det är absolut inte omöjligt, och det e ganska få skolor som blockerar onlinespel, för online spel är ju i teorin precis som vilken annan trafik som helst. Kolla så att port 7171 är öppen så borde det funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

guitardanny
har testat ubuntu nu ett par dagar, det som slog mig var enkelheten att köra .exe filer direkt i ubuntu enbart genom att lägga till "wine". Som allt annat inom ubuntu så kostar det naturligtvis inget, eller behöver inte någon winlicens, eller starta om datorn för den delen. Vet någon om det finns liknande utvecklat för unix osx som för linux ubuntu utan kostnad?

 

Darwine :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

har laddat ner darwine å installerat tibia men när jag öppnar tibia så är startbakgrunden upp å ner,

å alla knappar är borta. när jag förstorar så blir att hel knasigt, vet du hur man ska göra då??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tillgång till en pc via internet???

 

Logga in på den via Fjärrskrivbord o installera ditt spel där.

 

Läskigt att ha windows xp inloggningsljud på macen tycker jag...

 

Lycka till

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja jag vill ju ha tibia på min mac och han har ju fått det att funka med darwine så jag undrar vad jag gör för fel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tibia.... första generationens GameBoy framstår som rena bang & olufsen prylen i gemförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja? lite nostalgi, därför är det kul..

fimpa de spydiga inläggen när du ändå inte har nån fråga lr svar angående Posten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Funkar fint via crossover med. Kostar lite att införskaffa men är enklare än darwine :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt svar på posten är som följer: skaffa en luggsliten windows-maskin från 95, den borde funka fint till tibia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske borde tillägga att det är skolans datorer. Så någon installation av annat OS kommer ej på fråga

 

Om du installerar Windows via Parallels Desktop eller VMware Fusion så är det ju bara som att öppna ett program. Bokstavligen. Så det förstår jag inte varför det inte skulle gå? För program får du väl ändå installera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...